راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قابلیت‌های جدید گوگل پی / فاصله گوگل پی با رقبا کم و کمتر می‌شود

گوگل پی با معرفی سرویس تقسیم و اشتراک قبوض (Bill-Sharing and Splitting Service) خود در کنار چند قابلیت مهم دیگر، یک گام دیگر به رقیبانش در حوزه پرداخت‌های همتا به همتا نظیر ونمو (Venmo)، زِل (Zelle) و اسکوئر کش (Square Cash) نزدیک می‌شود. این پلتفرم که برای تسهیل و تسریع فرایندهای پرداختی آنلاین ارائه شده است، جولای سال جاری افزودن قابلیت جدیدی به نام سرویس تقسیم و اشتراک قبوض در نرم‌افزار خود را اعلام کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا قبوض، فیش‌ها و فاکتورهای گروهی خود را به‌صورت جداگانه پرداخت نمایند. این ویژگی یکی از چند مورد قابلیت‌های جدید گوگل پی است که در ماه می معرفی شده و در جولای سال جاری در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این قابلیت به‌عنوان یکی از چندین ویژگی اضافه شده به پلتفرم، در حقیقت نتیجه ادغام اپلیکیشن همتا به همتای گوگل یا همان گوگل پی سند (Google Pay Send) و اپلیکیشن اصلی آن یعنی گوگل پی است. این شرکت طی چندین سال گذشته تغییرات زیادی در پلتفرم خود ایجاد کرده و قابلیت‌های فراوانی را بدان افزوده است که آخرین آن‌ها، ادغام اندروید پی (Android Pay) و گوگل والت (Google Wallet) در اوایل سال جاری بوده است.

با استفاده از این ویژگی، می‌توان در ایالات متحده (و اندکی بعد در بریتانیا) به‌صورت مستقیم از طریق گوگل پی دریافت یا ارسال وجه کرد و در عین حال، تقسیم وجوه و قبوض نیز بسیار ساده و قابل دسترسی است. کافی است جدیدترین نسخه نرم‌افزار را دریافت کرده و از قابلیت‌های نوین آن لذت ببرید.

همچنین در این نسخه جدید، امکان ذخیره‌سازی بلیط و پاس‌های خروج از مرز نیز وجود دارد. دیگر لازم نیست هنگام حضور در کنسرت مورد علاقه‌تان، از همراه نداشتن بلیط نگران باشید. نرم‌افزار در خلال قابلیت‌های جدید گوگل پی این امکان را به شما می‌دهد تا پس از تهیه بلیط از شرکت‌های ارائه دهنده آن نظیر تیکت‌مستر (Ticketmaster) یا سوس‌وست (Southwest)، آن را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کرده و بدون نیاز به پرینت همواره به همراه داشته باشید. پاس‌های خروجی نیز پس از دریافت (از هواپیمایی‌های سنگاپور، ایونت‌برایت (Eventbrite) و بسیاری از مراکز که به تدریج نیز در حال افزایش هستند) قابلیت ذخیره‌سازی در گوشی و استفاده از آن هنگام خروج از مرز را دارند.

مدیریت اطلاعات نیز دیگر قابلیتی است که گوگل پی از آن خبر می‌دهد. اکنون که می‌توانید گوگل پی را در دسکتاپ یا آی‌او‌اس، فروشگاه‌ها یا پایانه‌های عبور و مرور، روی گوشی‌های تلفن همراه یا از طریق دستیارها در اختیار داشته باشید، اطلاعات پرداخت شما نیز از طریق نرم‌افزار موبایلی یا سایت شرکت (pay.google.com) تسهیل شده است. در حقیقت اکنون همه‌چیز با حساب کاربری گوگل شما همگام‌سازی شده است و بنابراین در صورت بروزرسانی اطلاعات پرداخت در وب، شاهد انعکاس آن در گوشی تلفن همراه خود خواهید بود. به‌علاوه، در صورت نصب برنامه می‌توانید کارت‌های واجد شرایط خود را برای پرداخت در فروشگاه‌ها به سرعت در آن تنظیم نمایید.

با وجود اینکه قابلیت‌های جدید گوگل پی در کنفرانس گوگل آی/او (Google I/O) در ماه می معرفی شده و مورد تحسین قرار گرفته‌اند، لیکن شروع به‌کارشان از دهم جولای کلید خورده است. این توقف با پرسش‌های فراوانی از سوی کاربران و دانشمندان روبرو شده است که «چرا حالا؟!»، و تنها واکنشی که به اختصار برای آن ارائه شده است محدود به این پاسخ بوده است:

«زیرا هر کیف پول موبایلی دیگری هم این کارها را می‌کند…»

منبع: Bankinnovation

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.