راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آینده‌ای روشن پیش روی اتریوم / از زبان بنیانگذاران آن می‌خوانید

در یکی از جلسات اخیر تی‌سی (TC) در شهر زوگ (Zug)، ابداع کنندگان اتریوم (Ethereum)، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، جاستین دریک (Justin Drake) و کارل فلورش (Karl Floersch) برای بحث در مورد آینده‌ای که برای اتریوم تصور می‌کنند، گرد هم آمدند.

پیرو بحث در مورد آینده اتریوم زمانی که از بوترین سوال می‌شود که آیا در صورتی که امکان بازگشت به عقب داشته باشند و بخواهند از نو اتریوم را ایجاد کنند تغییراتی را در آن اعمال می‌کند؟ و این‌که آیا برای رشد هر چه بیشتر اتریوم راه‌هایی در ذهن دارد؟

وی پاسخ می‌دهد : «قطعا اگر امکان بازگشت به عقب وجود داشت، تغییراتی را در پروتکل آن ایجاد می‌کردیم. هر چند ممکن بود، مشکلاتی پیش آید که حل آن‌ها پیچیده‌تر شود. اما در کل، رشد گزینه‌ی بهتری برای حل نواقص موجود است.»

سپس فلورش در زمینه‌ی مشکلات مربوط به شبکه‌های مقابله‌گر (adversarial networks) صحبت کرد. او گفت شبکه باید افرادی را که تضمین‌هایی ارائه‌ نمی‌کنند، تشخیص داده و حذف کند، اما ابزارهایی که در این زمینه استفاده می‌کنیم، هنوز ضعیف هستند و کارآمدی لازم را ندارند. وی افزود: ما ایده‌های جدیدی را که در زمینه‌های مختلف داریم، رسما معرفی می‌کنیم و سپس به اجرای آن‌ها می‌پردازیم.

تیم طراحی اتریوم انتظار دارد که ویژگی‌های جدید در نسخه‌ی دوم اتریوم از جمله آپدیت کسپر (Casper) و اضافه کردن ویژگی شاردینگ (sharding) با شروع سال ۲۰۱۹ به اتمام برسند. فلورش می‌گوید: بعد از آن به سراغ نسخه‌ی سوم اتریوم خواهیم رفت که قادر خواهد بود قدرت کامپیوترهای کوانتومی را تحمل کند.

وی افزود: قبل از این‌که کامپیوترهای کوانتومی به صورت تجاری مورد استفاده قرار گیرند، ما بروزرسانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بوترین اضافه کرد:

اتریوم موفق خواهد شد، چرا که تیم قدرتمندی پشت آن است که براساس یک نقشه‌ی راه واضح و مشخص مسیر خود را طی می‌کنند.

او گفت در راس بیت‌کوین افراد بسیاری وجود دارند و این شبکه باعث می‌شود که آن‌هابا بن‌بست‌ها و موانع بزرگی مواجه شوند.

بوترین همچنین مشخص بودن برنامه اتریوم و ترویج آن توسط گروه اتریوم را یکی از دلایلی می‌داند که باعث می‌شود آینده اتریوم را روشن توصیف کند. زیرا از نظر او مشخص کردن خط مشی و برنامه‌های آتی یکی از قراردادهای اجتماعی هر ایده‌ای است که به مرحله اجرا می‌رسد. با این اوصاف وقتی افرادی که اتریوم خریداری می‌کنند از خط مشی تیم بنیانگذار آن باخبر هستند و می‌دانند که روز به روز طرفدار بیشتری پیدا می‌کند، از آن استقبال خواهند کرد. زیرا می‌دانند که در صورت بروز هر نوع تغییری باز هم شبکه اتریوم طبق همان برنامه‌ریزی تعیین شده پیش خواهد رفت.

با توجه به محبوبیت فراوان و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، طبیعتا ساختار تیم اجرایی چنین ایده‌هایی باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر پروژه جاری به صورت همزمان با دیگر پروژه‌های متن باز و بلاک‌چین نیز آشنا باشند.

منبع : Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.