راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوپرمارکت آینده آمازون / بدون صف، بدون پرداخت در محل

ماهنامه عصر تراکنش / آمازون گو، خواروبار فروشی است که جزو زیرمجموعه‌های شرکت آمازون به حساب می‌آید و در حال حاضر هم در سیاتل واشنگتن فعالیت می‌کند. ویژگی برجسته این خواروبار فروشی نیمه خودکار بودن آن است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به یک صندوقدار یا یک صندوق فروشگاهی، بتوانند خریدشان را انجام دهند.

ویدیوهای تبلیغاتی منتشرشده توسط آمازون نشان می‌دهد که این فروشگاه به ظاهر خواروبار فروشی ساده، تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را در خودش جای داده است، ازجمله بینایی رایانه‌ای، الگوریتم‌های یادگیری عمیق، ادغام سنسورها برای خودکارسازی انجام خرید، پرداخت.

همین فناوری‌ها است که تشخیص می‌دهد شما چه زمانی جنسی را قفسه برداشتید یا سرجایش گذاشته‌اید و درست بعد از اینکه از فروشگاه خارج می‌شوید، اجناس برداشته‌شده را به‌صورت الکترونیکی به حسابتان اضافه می‌کند.

جالب است بدانید که بیشتر مشتریان، پیش از آنکه برای خرید به فروشگاه بروند، اپلیکیشن آمازون گو را هم برای سیستم‌های اندروید و آی‌اُ‌اس خودشان دانلود می‌کنند که مستقیما به حساب آمازونشان متصل است.

«بدون صف، بدون پرداخت در محل» جمله‌ای است که روی دیوار ورودی فروشگاه آمازون گو نوشته شده است که هیچ صندوقداری در آن نمی‌بینید. به جایش باید برای ورود به فروشگاه موبایلتان را اسکن کنید، وارد می‌شوید، اقلام مورد نیازتان را برمی‌دارید و بدون هیچ پرداختی هنگام خروج از فروشگاه، از آن خارج می‌شوید.

درعوض آمازون هم هزینه کل خرید انجام‌شده را در حساب کاربری آمازون اعمال و فاکتور خرید را برای مشتری ارسال می‌کند آمازون این شیوه خرید را «Just walk Out» نام‌گذاری کرده است. این روش خرید نظر بسیاری را جلب کرد و شرکت‌های دیگر را هم وادار به تحسین و الگوبرداری از ایده آمازون کرد. والمارت هم اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از چنین فناوری نیاز به وجود صندوقدار را در فروشگاهش از بین ببرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.