راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هر آنچه درباره جیمی دایمن، مدیرعامل جی‌پی مورگان باید بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / جیمی دایمن، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در حال حاضر هم به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره جی‌پی مورگان چیس که بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده بر پایه میزان دارایی است، فعالیت می‌کند. او از ژانویه 2007 به‌عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره بانک فدرال رزرو نیویورک معرفی شد.

یکی از شهرت‌های دایمن به این ‌خاطر است که در سال‌های 2006، 2008، 2009 و 2011، نامش در فهرست تایم 100 که فهرستی از یکصد فرد قدرتمند و بانفوذ در جهان است، قرار گرفت. او همچنین به‌عنوان مدیر سال 2011 انتخاب شد.

پس از فارغ‌التحصیلی، سندی ویل، بانکدار آمریکایی، دایمن را متقاعد کرد که تمامی پیشنهادهایی را که از طرف گلدمن ساکس، مورگان استنلی و لمان برادرز داشت، رد کند و به‌عنوان دستیار در شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی آمریکن اکسپرس مشغول به کار شود. در سال 2000 جیمی دایمن، مدیرعامل بانک وان شد و زمانی که در سال 2004، جی‌پی مورگان چیس، بانک وان را خریداری کرد، دایمن هم به‌عنوان مدیر ارشد عملیات شرکت جدید ادغام‌شده، مشغول به کار شد.

سپس در سال 2005 او مدیرعامل جی‌پی مورگان چیس شد و یک سال بعد از آن هم سمت رئیس هیات‌مدیره بانک به او داده شد. اکتبر 2017 بود که سایت سی‌ان‌بی‌سی خبری از دایمن منتشر کرد که این مدیرعامل کسانی که پول‌شان را صرف خرید بیت‌کوین می‌کنند، «احمق» خوانده و ارزهای رمزنگاری‌شده مانند بیت‌کوین را یک کلاهبرداری بیش نمی‌دانست و معتقد بود که فناوری زنجیره بلوک پشت بیت‌کوین، فناوری ناپایداری است.

اما کمی بعد و در ژانویه 2018، دایمن به‌نوعی از حرفی که زده بود، ابراز پشیمانی کرد و رسما اعلام کرد از اینکه بیت‌کوین را به چشم یک کلاهبرداری می‌دید، پشیمان است و به فناوری پشت این ارزها ایمان آورده است و آن را واقعی می‌داند؛ اما همچنان نسبت به عملکرد دولت درباره این ارزها نگران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.