پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
ضرورت پیوستن دستگاههای اجرایی به دولت الکترونیک
رئیس دفتر رئیسجمهوری بر آماده بودن زیرساختهای دولت الکترونیک و همراه تأکید کرد و پیوستن هرچه زودتر دستگاههای اجرایی برای ارائه بهتر خدمات به شهروندان را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، هشتم خردادماه امسال بود که سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد «وزارت آموزشوپرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان سنجش، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی» تا پایان اسفند پارسال پنج دستگاه کم کار در دولت الکترونیک بودند.
معاون دولت الکترونیک سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشست خبری تأکید کرد «دستگاههای اجرایی درباره میزان الکترونیکی شدن فعالیتها ارزیابی شدند که در نتیجه مشخص شد پنج دستگاه یاد شده کمترین همکاری را در الکترونیکی کردن فعالیتها داشتهاند».
«رضا باقری اصل» ادامه داد: «پست بانک و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرده بودند در این دوره ارزیابی نشوند.»
دبیر کمیسیون توسعه دولت الکترونیک، رویکرد اصلی در این زمینه (دولت الکترونیک) را «ایجاد سرویسهای یکپارچه» برشمرد و افزود بر پایه آخرین ارزیابیها، در مجموع بیش از 38 درصد از 93 دستگاه اجرایی مورد بررسی، الکترونیکی شدهاند.
این میزان در شهریورماه پارسال با مجموع 83 دستگاه، 26 درصد بود.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیسجمهوری تصریح کرد: «اکنون استفاده از دولت الکترونیک و فضای مجازی برای ارائه خدمت ضروری است؛ بنابراین دستگاههای مختلف باید هرچه زودتر خدمات خود را بر بستر این زیرساختها ارائه کنند.»
آنگونه که رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران دهم اردیبهشتماه امسال اعلام کرد فقط 16 دستگاه اجرایی در طرح «دولت همراه» حضور دارند که مردم میتوانند از 50 خدمت ارائه شده آنها استفاده کنند.
«رسول سراییان» ادامه داد: «تاکنون بیش از هفت هزار نفر از این طریق خدمات دریافت کردهاند.»
به گفته وی، ارائه برخی خدمات دولت از طریق تلفن همراه که وعده آن پارسال داده شده بود، اکنون به مرحله بهرهبرداری آزمایشی رسیده است.
رئیس دفتر رئیسجمهوری نیز تأکید کرد بخش خدمات مهمترین عرصه برای ایجاد اشتغال با کمترین هزینه است.
واعظی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم بود، ادامه داد: «اگر بخش خدمات بهخوبی توسعه یابد علاوه بر بهرهمندی بیشتر شهروندان، رفاه زیادتری را نیز به همراه دارد.»
او یادآوری کرد در کشوری مانند ایران با آب و خاک محدود، کشاورزی نمیتواند بیش از این توسعه یابد؛ در بخش صنعت نیز وضعیت به گونهای است که ایجاد اشتغال به سرمایهگذاریهای سنگین نیازمند است؛ بنابراین تنها بخشی که میتواند با سرمایهگذاری کمتر اشتغال بیشتری ایجاد کند بخش خدمات است.