راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک سرمایه‌گذاری اروپایی ادامه همکاری با ایران را نپذیرفت

بانک سرمایه‌گذاری اروپایی با رد طرح کمیسیون اروپا مبنی بر فعالیت این بانک در ایران به‌منظور حفظ توافق برجام اعلام کرد: «نمی‌تواند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نادیده بگیرد.»

به گزارش خبرگزاری مهر، خودداری بازوی بانکی خود اتحادیه اروپا از پذیرش درخواست این اتحادیه مبنی بر فعالیت در ایران نشان‌دهنده محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای حمایت از تجارت با ایران در مقابل تحریم‌های جدید دولت آمریکاست.

بانک سرمایه‌گذاری اروپایی باوجود نقش سیاسی‌ای که در حمایت از سیاست‌های اتحادیه اروپا دارد گفته، این نمی‌تواند راه‌حل مشکل حفظ برجام توسط طرف‌های عضو این توافق باشد. سخنگوی بانک سرمایه‌گذاری اروپایی گفت: «بانک اتحادیه اروپا ابزار صحیحی برای حفظ برجام نیست.»

به گفته سخنگوی بانک سرمایه‌گذاری اروپایی، مدل تجاری این بانک با نادیده گرفتن تحریم‌های احتمالی علیه ایران سازگار نخواهد بود. بانک سرمایه‌گذاری اروپایی نگران است که در صورت نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران نتواند همچون گذشته منابع مالی لازم را از بازارهای بین‌المللی سرمایه جذب کند.

اما این اعلام موضع که اولین اظهارنظر مقامات بانک سرمایه‌گذاری اروپایی از زمان پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر تعامل این بانک با ایران است، ضربه‌ای سنگین از سوی یک موسسه مالی وابسته به اتحادیه اروپا به این اتحادیه است. به گفته منابع مطلع، بانک سرمایه‌گذاری اروپایی تحت‌فشار آمریکاست تا در فعالیت‌های مرتبط با ایران درگیر نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.