پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
سامانه استعلام پست در بانک دی رونمایی شد
سامانه استعلام پستبانک دی با مشارکت معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و اداره مبارزه با پولشویی در راستای کاهش ریسک از ناحیه مشتریان پرخطر و اجرای سیاستهای پیشگیرانه پولشویی و بهمنظور تکمیل فرآیند شناسایی کامل مشتریان (CDD) رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در این مراسم محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای مبارزه با پولشویی گفت: «هنگامیکه پولشویی در حجم وسیعی رخ دهد، بهطوریکه علائم آن در اقتصاد ظاهر شود و باعث تغییرات کوتاهمدت یا بلندمدت در چرخه اقتصادی شود، سیاستگذاران بر اساس نشانههایی که از این تغییرات مشاهده میکنند تصمیمات خود را شکل میدهند، غافل از اینکه این نشانهها، نشانههای درستی نیستند و باعث انحراف تصمیمگیری میشوند و سیاستگذاریهای نادرست نیز موجب عدم تعادلها و سوء تخصیص منابع شده و بیثباتی را به دنبال خواهد آورد.»
مدیرعامل بانک دی با تبیین خطرات پولشویی برای نظام بانکی گفت: «چنانچه مقدار زیادی پول باهدف پولشویی وارد نظام بانکی شود، اما بهطور ناگهانی و بدون اعلام قبلی، در پاسخ به عوامل غیر بازاری خارج شود، مشکلات زیادی درزمینهٔ نقد شوندگی و امور اجرایی و همچنین منابع بانکها ایجاد میکند که این امر تمامیت بازارهای مالی را با خطر مواجه میکند.»
قربانی ضمن ابراز خرسندی از راهاندازی سامانه استعلام پستبانک دی افزود: «راهاندازی این سامانه کمک شایانی به افزایش دقت و صحت اطلاعات کرده و امید است همکاران با استفاده از این سامانه به پیشبرد و تکمیل فرآیندهای مبارزه با پولشویی کمک کنند.»
در ادامه این مراسم محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند راهاندازی این سامانه گفت: «پیشازاین، سامانه احراز هویت مشتریان در اردیبهشتماه 1394، توسط معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک طراحی و پیادهسازی شده بود که ابتدا تنها زیرسیستم استعلام ثبتاحوال در این سامانه قرار داشت و اکنون با مشارکت اداره مبارزه با پولشویی زیرسیستم استعلام پست نیز به این سامانه افزودهشده است.»
او افزود: «در این سامانه بااتصال به وبسرویس شرکت پست با ورود کد پستی و یا شماره تلفن، میتوان به نشانی یا تلفنهای مشتری دستیافت و از صحت اطلاعات دریافتی از مشتری اطمینان حاصل نمود و پس از انجام استعلام و دریافت نتیجه، پاسخ استعلام، قابلچاپ جهت درج در پرونده مشتریان است.»