راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه استعلام پست در بانک دی رونمایی شد

سامانه استعلام پست‌بانک دی با مشارکت معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و اداره مبارزه با پول‌شویی در راستای کاهش ریسک از ناحیه مشتریان پرخطر و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه پول‌شویی و به‌منظور تکمیل فرآیند شناسایی کامل مشتریان (CDD) رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در این مراسم محمدرضا قربانی مدیرعامل بانک دی با اشاره به اهمیت رعایت استانداردهای مبارزه با پول‌شویی گفت: «هنگامی‌که پول‌شویی در حجم وسیعی رخ دهد، به‌طوری‌که علائم آن در اقتصاد ظاهر شود و باعث تغییرات کوتاه‏مدت یا بلندمدت در چرخه اقتصادی شود، سیاست‏گذاران بر اساس نشانه‌هایی که از این تغییرات مشاهده می‌کنند تصمیمات خود را شکل می‌دهند، غافل از اینکه این نشانه‌ها، نشانه‌های درستی نیستند و باعث انحراف تصمیم‌گیری می‌شوند و سیاست‌گذاری‌های نادرست نیز موجب عدم تعادل‌ها و سوء تخصیص منابع شده و بی‌ثباتی را به دنبال خواهد آورد.»

مدیرعامل بانک دی با تبیین خطرات پول‌شویی برای نظام بانکی گفت: «چنانچه مقدار زیادی پول باهدف پول‌شویی وارد نظام بانکی شود، اما به‌طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی، در پاسخ به عوامل غیر بازاری خارج شود، مشکلات زیادی درزمینهٔ نقد شوندگی و امور اجرا‏یی و همچنین منابع بانک‌ها ایجاد می‌کند که این امر تمامیت بازارهای مالی را با خطر مواجه می‌کند.»

قربانی ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه استعلام پست‌بانک دی افزود: «راه‌اندازی این سامانه کمک شایانی به افزایش دقت و صحت اطلاعات کرده و امید است همکاران با استفاده از این سامانه به پیشبرد و تکمیل فرآیندهای مبارزه با پول‌شویی کمک کنند.»

در ادامه این مراسم محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک با ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند راه‌اندازی این سامانه گفت: «پیش‌ازاین، سامانه احراز هویت مشتریان در اردیبهشت‌ماه 1394، توسط معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک طراحی و پیاده‌سازی شده بود که ابتدا تنها زیرسیستم استعلام ثبت‌احوال در این سامانه قرار داشت و اکنون با مشارکت اداره مبارزه با پول‌شویی زیرسیستم استعلام پست نیز به این سامانه افزوده‌شده است.»

او افزود: «در این سامانه بااتصال به وب‌سرویس شرکت پست با ورود کد پستی و یا شماره تلفن، می‌توان به نشانی یا تلفن‌های مشتری دست‌یافت و از صحت اطلاعات دریافتی از مشتری اطمینان حاصل نمود و پس از انجام استعلام و دریافت نتیجه، پاسخ استعلام، قابل‌چاپ جهت درج در پرونده مشتریان است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.