راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ونزوئلا؛ کشوری با دو ارز رمزنگاری‌شده

ماهنامه عصر تراکنش / ونزوئلا یا جمهوری بولیواری ونزوئلا کشوری است در شمال آمریکای جنوبی که پایتختش هم کاراکاس است. ونزوئلا در زبان لاتین به معنی ونیز کوچک است و دلیلش هم این است که یابندگان این کشور دیده‌اند که بومیان این منطقه خانه‌هایشان را روی آب ساخته بودند.

حالا هم این کشور به‌خاطر صنعت نفتش، تنوع زیست‌محیطی منطقه و مشخصه‌های طبیعی شهرت پیدا کرده است. اقتصاد ونزوئلا متکی بر نفت و گاز است و این کشور پنجمین صادرکننده نفت خام، سومین تولیدکننده اوپک و از نظر میزان ذخایر گاز رتبه هشتم در جهان را دارد.

بعد از هوگو چاوز، منصب ریاست جمهوری ونزوئلا به نیکلاس مادورو رسید و در زمان ریاست جمهوری مادورو بود که این کشور از نظر اقتصادی وضعیت اسفباری پیدا کرد و نرخ تورم به قدری بالا بود و ارزش پول فیات این کشور (بولیوار) به قدری پایین آمد که دیگر پول را با فرغون این طرف و آن طرف می‌بردند و حتی برای پرداخت یک محصول، اسکناس‌ها را وزن می‌کردند.

تحریم‌هایی که روی این کشور اعمال شده بود و دیدن این وضعیت که ارز ملی هیچ دردی از این کشور دوا نمی‌کرد، باعث شد تا در آذرماه سال گذشته نیکلاس مادورو اولین خبر ارائه ارز رمزنگاری‌شده این کشور به نام «پترو» را اعلام کند.

حالا که دیگر کسی به واحد پولی بولیوار کشور اعتمادی نداشت، به نظر می‌رسید که ارزهای دیجیتالی شاید راه فراری از آشفتگی‌های حاکم بر کشور باشد. شاید نفت برای ما ثمره چندانی نداشت، اما پشتوانه محکمی شد برای ارز رمزنگاری‌شده جدید ونزوئلا تا ارز «پترو»ی خودش را با پشتوانه یک بشکه نفت خودش ارائه دهد.

این ارز توانست در عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده، مبلغ 735 میلیون دلار سرمایه به دست آورد. در خبرها آمده است که این کشور خودش را برای ارائه دومین ارز رمزنگاری‌شده‌اش به نام «پترو گلد» آماده می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.