پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مبیننت
ارتباطات مبیننت، با توجه به نیاز کشور به ارتباطات پرسرعت بیسیم برای انتقال داده در سطح کشور و نبود یک ارتباط بیسیم امن و پایدار بهصورت سراسری، با هدف ارائه خدمات ارتباطی باندپهن در مقیاس کشوری، در آذر ماه سال ۱۳۸۷ تأسیس شد و پس از اخذ مجوز ارائه خدمات باند پهن بیسیم و تلفن ثابت با فناوری وایمکس از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهعنوان اولین اپراتور سراسری وایمکس کشور بر روی باند فرکانسی 3.5 GHz در اسفند سال 1387 پا به عرصه صنعت ارتباطات کشور نهاد و در مردادماه 1389 بهطور رسمی ارائه خدمات متنوع ارتباطی باندپهن با آخرین فناوری روز دنیا در سراسر ایران را بهرهبرداری کرد.
مبیننت علاوه بر در اختیار داشتن پروانههای WiMAX، ISP، ISDP، Wi-Fi و VoIP، در آبان ماه 1393 توانست پروانه «انتقال داده مبتنی بر کلیه فناوریهای بیسیم ثابت (FWA)» را بر اساس فناوری روز دنیا (TD-LTE) کسب کند. در حال حاضر مبیننت تمامی شهرها و استانهای کشور را تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت LTE خود قرار داده است. در ادامه ارتقای فناوریهای ارتباطی، مبیننت بهتدریج با تحقیقات و توسعه نیروی انسانی متخصص خود، سبد سرویسهای ارتباطی خود را متنوعتر کرد و اولین سایت شبکه نسل پنجم اینترنت 5G را در سال 99 راهاندازی کرد. مبیننت در کنار بیش از نیم میلیون مشترک خانگی و اداری، با در اختیار داشتن انواع فناوریهای ارتباطی، ابری و اینترنت اشیا تاکنون موفق به ارائه راهکارهای سازمانی متنوع با شاخصهای کیفی و امنیت بالا به بیش از 40 هزار نقطه ارتباطی سازمانی شده است.
در مسیر سبز تا دنیای دیجیتال
شرکت ارتباطات مبیننت با توجه به ماموریت خود در راستای ارتقای زندگی و کسبوکار دیجیتال، حرکت از بستر سرویسهای ارتباطی به سوی سرویسهای ابری را در سالهای اخیر آغاز کرد و موفق شد سرویسهای مرکزداده ابری و برای نخستین بار سرویس نظارت تصویری ابری را در کشور پیادهسازی کرده و در اختیار طیف متنوعی از مشترکان قرار دهد. شرکت ارتباطات مبیننت به پشتوانه سرمایه انسانی تحصیلکرده، خلاق و با دانش خود در مسیر تحول دیجیتال زندگی افراد جامعه و کسبوکارها قدم برمیدارد تا تجربهای حرفهای در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای مشترکانش خلق کند.
مبیننت در سالهای گذشته همسو با روند رشد جهانی فناوری و طبق برنامه راهبردی مدون اقدام به توسعه زیرساختها و خدمات خود کردهاست. یکی از این اقدامات فراهمسازی بسترهای مناسب برای پیادهسازی پروژههای هوشمندسازی در کشور است که از سال 1398 آغاز کرده و تا امروز توانسته قدمهای بزرگی در این حوزه بردارد. در حال حاضر اکوسیستم هوشمندسازی این شرکت در بخشهای زیرساختهای پلتفرمی، شبکههای نسل جدید ارتباطی و نیز اپلیکیشنهای مربوطه فراهم شده و آماده ارائه خدمات است. در این راستا همکاریهایی با سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی انجام و به سبب آن پروژههای متعددی نظیر اولین اپراتور پایش هوشمند حریق (الرت) اجرا شدهاست؛ این اپراتور با همکاری شرکت مبیننت، سازمان فاوا شهرداری تهران و سازمان آتشنشانی راهاندازی شد.
بیش از 700 نیروی زن و مرد در مجموعه مبیننت مشغول به فعالیت هستند. این شرکت همواره در تلاش است که بدون اعمال تعدیل نیرو، روی تقویت سیستم نگهداشت کارکنان و جذب افراد توانمند متمرکز شود. در حوزه سرمایه انسانی، مبیننت دارای رویکرد توسعه سیستمی مکانیزه است؛ برای پیادهسازی آن، بهبود مدیریت عملکرد و ارزیابی کارکنان سازمان و آسیبشناسی و اصلاح مدل ارزشیابی شغل و شاغل را در دستور کار قرار دادهاست تا نظام پرداختی عادلانهای حاکم شود. همچنین استقرار چرخه مدیریت عملکرد با تمرکز بر هدفگذاری و شاخصگذاری فردی از نتایج بهبود مدیریت عملکرد در این سازمان بوده است.
سال شروع فعالیت:
۱۳۸۷
مدیرعامل:
مهدی غیناقی
حسین ریاضی اصفهانی
رضا کاظمی
سهیل رادیوم
حامد بهشتی
تعداد کارکنان:
۷۲۴نفر
حوزه فعالیت:
صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات
مدیرعاملها از ابتدا تاکنون:
- فریبرز نجات دادگر
- یونس بخشبندی
- محمدجعفر ذبیحی
- محمدتقی خاکی
- حسین ریاضی اصفهانی
- حسین اسکاره طهرانی
- علیرضا صیدی
محصولات کلیدی مبیننت:
مبیننت به دو گروه مشترکان خانگی و مشترکان سازمانی سرویسهای ارتباطی متنوعی ارائه میدهد. در حوزه خدمات انبوه سرویس اینترنت LTE سرویس اصلی این شرکت است و در سال 1401، با اضافه کردن سرویس FTTx سبد محصولات خود را توسعه داد. مبیننت در سالهای اخیر با ورود به حوزه فناوریهای مبتنی بر رایانش ابری، سرویسهای ابری مبیکلود (زیرساخت ابری مرکزداده)، مبینیو (نظارت تصویری ابری) و مبیاسمارت (راهکار هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا) را در اختیار طیف متنوعی از مشترکان قرار میدهد. در حوزه سازمانی نیز خدمات موبایل و تلفن سازمانی، راهکارهای ارتباطات سازمانی، اینترنت مدیریتشده سازمانی، راهکارهای ارتباطی، خدمات سرور اختصاصی، خدمات ابری سازمانی و خدمات اینترنت اشیا را به صنایع و کسبوکارهای بزرگ و کوچک عرضه میکند.
راهکارهای سازمانی مبیننت:
خدمات موبایل و تلفن سازمانی
- سیمکارت سازمانی
- شبکه خصوصی مجازی موبایل سازمانی
راهکارهای ارتباطات سازمانی
- خدمات شبکه خصوصی مجازی
- خدمات اینترنت سازمانی
- اینترنت مدیریتشده سازمانی
- تلفن ثابت سازمانی (VoIP)
خدمات زیرساخت و مرکز داده
- فضای رک اختصاصی و میزبانی سرورهای سازمانی
- سرور اختصاصی
خدمات ابری سازمانی
- راهکارهای پیامرسانی هوشمند
- سرویس نظارت تصویری ابری
- پلتفرم چندرسانهای تبلیغاتی
خدمات اینترنت اشیا
- پلتفرم چندوجهی اینترنت اشیا
- تامین دستگاهها و ماژول اینترنت اشیا
- تامینکننده ارتباطات اینترنت اشیا
- ارائه راهکارهای اختصاصی هوشمند
مشتریان مبیننت:
شرکت ارتباطات مبیننت در دو حوزه خدمات انبوه و سازمانی، سرویسهای ارتباطی و فناورانه ارائه میدهد. مبیننت دارای بیش از نیم میلیون مشترک خانگی در حوزه سرویس اینترنت LTE است. همچنین راهکارهای سازمانی این شرکت در اختیار کسبوکارها و صنایع بزرگ و کوچک در سراسر کشور قرار میگیرد.
برخی از مشتریان سازمانی مبیننت:
- صنایع بانکی، مالی، بیمه و بورس
- صنعت انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی
- صنعت برق و نیرو
- خدمات الکترونیک، فناوری اطلاعات و آموزش
- تجارت بازرگانی، پخش و توزیع
- سازمانهای دولتی (B2G)
- صنعت فروشگاههای زنجیرهای (Retail)
مجوزها، گواهینامهها و ایزوهای شرکت مبیننت:
- مجوز حراست وزارت نفت
- تمدید مجوز فعالیت نظام صنفی رایانهای
- کسب اعتبار شرکت دانشبنیان تولیدی
- تمدید گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001) از موسسه TUV NORD آلمان
- تمدید گواهی رتبهبندی و احراز صلاحیت شرکتهای انفورماتیکی
- تمدید پروانه فعالیت در حوزه خدمات فنی افتا
افتخارات و تقدیرنامهها:
- کسب رتبه اول اپراتورهای FWA کشور در ارزیابی اپراتورهای برتر سازمان تنظیم مقررات از سال 93 تا 97 (این ارزیابی از سال 98 پایان یافت)
- برترین اپراتور FWA در استفاده از توان داخلی کشور (ارزیابی مصوبه 163) به انتخاب سازمان تنظیم مقررات از سال 93 تا 97 (این ارزیابی از سال 98 پایان یافت)
- کسب رتبه 207 در رتبهبندی شرکتهای برتر IMI100 و صعود 41 پلهای در سال 95
- دریافت جایزه اجلاس یکصد برند برتر و برند اول در صنعت حوزه تلکام
- نشان برند محبوب مشتریان در حوزه اینترنت و خدمات ارتباطات (PCB)
- تندیس بخش فناوری اطلاعات از سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا)
- جایزه فناوری ایران (ایتا) بهعنوان برترین ارائهکننده خدمات وایمکس در کشور
- نشان بینالمللی اعتماد مشتریان در حوزه اینترنت (TBA) از سوی اتحادیه اروپا
- کسب تندیس بلورین در ششمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 95
- تندیس و نشان رضایتمندی مشتری از همایش بزرگان رضایتمندی مشتری
- دریافت تندیس برترین شرکتهای ایران (Topex 2012)
- کسب تقدیرنامه اشتهار به کیفیت چهار ستاره در جایزه ملی کیفیت سال 95
- کسب تقدیرنامه جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سال 1400
- کسب تندیس بلورین جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سال 1401
- دریافت تندیس بینالمللی کیفیت برتر 2012
- دریافت گواهینامه بینالمللی کیفیت برتر از کانادا (ICS)
- دریافت تندیس و لوح تقدیر هشتمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران
- برگزیده دریافت نشان و استاندارد بینالمللی ارزش برند (ISO 10668:2010) از اتحادیه اروپا
- برگزیده دریافت نشان ملی نوآوری در خدمات ارتباطات و اینترنت
- دریافت لوح تقدیر از یازدهمین کنفرانس مدیران کیفیت
- دریافت تقدیرنامه از کنفرانس ملی پرداخت الکترونیک
- دریافت تقدیرنامه از دوازدهمین اجلاس شورای رگولاتورهای مخابرات جنوب آسیا و…
- دریافت تندیس برترین سایت اینترنتی از ششمین جشنواره وب ایران
- دریافت لوح روابط عمومی برتر از یازدهمین جشنواره روابط عمومیهای برتر کشور
- کسب تقدیرنامه حمایت از مسابقات برنامهنویسی آنلاین (کدکاپ شریف)
راههای ارتباطی:
وبسایت: www.mobinnet.ir
تلفن:
- خدمات انبوه: 1575
- خدمات سازمانی: 83869494 – ۰۲۱
- روابط عمومی: ۸۳۸۶۹۰۰۰ – ۰۲۱
پست الکترونیک: info@mobinnet.ir
نشانیهای شرکت:
دفتر مرکزی: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان کوه نور، جنب کوچه ششم، ساختمان مبیننت، پلاک 2
دفتر خدمات و امور مشترکان سازمانی: تهران، ابتدای خیابان شهید مطهری، ساختمان مبیننت، پلاک ۳۷۷
ساختمان فنی: تهران، بعد از سهراه تهرانپارس، ابتدای اتوبان دماوند، ساختمان صنایع ارتباطی پایا
لینک شرکت در شبکههای اجتماعی: