راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش فصل تابستان ۹۶ دستگاه‌های اندرویدی کاربران کافه‌بازار

حدود ۳۴ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از بازار استفاده می‌کنند. کافه‌بازار در راستای افزایش شفافیت بازار و ارائهٔ اطلاعات کافی به توسعه‌دهندگان در پایان هر فصل گزارشی از داده‌های مورد نیاز توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند. این اطلاعات تاکنون در مورد دستگاه‌های اندرویدی کاربران بوده است، اما در گزارش این فصل علاوه بر وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل، داده‌های مربوط به فروش و نصب برنامه‌های عادی و آنی، دسته‌ها و کاربران نیز ذکر شده است.

در فصل تابستان تعداد اجرای هر برنامهٔ آنی حدود ۳ برابر تعداد دانلود برنامه‌های عادی بود. «برنامه آنی» این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا برنامه‌هایی را برای اندروید طراحی کنند که کاربر برای اجرای آن نیازی به دانلود،‌ نصب و اختصاص فضایی از حافظهٔ گوشی خود به برنامه را نداشته باشد. در فصل تابستان تعداد برنامه‌های آنی روند فزاینده‌ای داشت و اقبال توسعه‌دهندگان به این پلتفرم نوین رو به رشد است (دربارهٔ برنامه‌های آنی بیشتر بخوانید).

در پایان فصل، ۸۰ درصد کاربران از دستگاه‌های سامسونگ یا هوآوی استفاده می‌کردند. در این فصل دستهٔ آشپزی و رستوران بیشترین درصد رشد انتشار برنامه و دستهٔ رفت‌وآمد بیشترین درصد رشد نصب فعال را داشته‌اند.

مشاهده می‌شود که 0.7٪ از تعداد برنامه‌ها مربوط به امور مالی بوده‌اند.

درصد رشد نرم‌افزارهای مربوط به امور مالی نسبت به تابستان سال گذشته، 13 درصد افزایش داشته و  میانگین نصب در فصل تابستان در نرم‌افزارهای امور مالی 75506 عدد بوده است. همچنین شاهد 7 درصد افزایش کاربر جدید کافه‌بازار در دسته امور مالی بوده‌ایم.

علاقه‌مندان می‌توانند فایل PDF گزارش کامل وضعیت دستگاه‌های اندرویدی فصل تابستان سال ۱۳۹۶ را دریافت کنند.

7 گزارش قبلی دستگاه‌های اندرویدی نیز در وبلاگ توسعه‌دهندگان بازار در دسترس هستند.

همچنین درصد دقیق کاربران، خریداران و میزان خرید کاربران هزار دستگاه اندرویدی رایج هم در دسترس قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.