راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

SoftBank پنج درصد سهام آژانس بیمه فقط آنلاین چینی ZhongAn را خریداری می‌کند

شرکت سافت بنک (SoftBank Group) موافقت کرده در عرضه اولیه عمومی آژانس بیمه چینی فقط آنلاین ZhongAn در بازار سهام هنگ‌کنگ، سرمایه‌گذار اصلی باشد.

شرکت مخابراتی ژاپنی سافت بنک، 5 درصد سهام این آژانس را به ارزش حدودی بین 53.70 دلار هنگ‌کنگ تا 59.70 دلار هنگ‌کنگ خریداری خواهد کرد. اگر سهام خریداری‌شده را چیزی بین این دو قیمت، یعنی 56.70 دلار هنگ‌کنگ در نظر بگیریم، بنابراین سهام گروه سافت بنک در آژانس بیمه ZhongAn چیزی حدود 4.08 دلار هنگ‌کنگ یا معادل 522 میلیون دلار خواهد بود.

بر اساس موافقت‌نامه انجام‌شده بین گروه SoftBank و ZhongAn (که به آن ZA Online هم می‌گویند)، شرکت SoftBank می‌تواند انتخاب کند که از طریق کدام شرکت تابع یا وابسته، سهام این آژانس بیمه را خریداری کند؛ که در این راستا، یکی از پیشنهادهای موجود، صندوق سرمایه‌گذاری سافت بنک به نام Vision Fund است.

شاید جالب باشد بدانید که ZA را گروه علی‌بابا و در سال 2013 راه‌اندازی کرد. شرکت سافت بنک هم از سرمایه‌گذاران علی‌بابا بود که اخیرا به‌دلیل پرداخت بدهی‌هایش، مجبور به فروش بخشی از سهامش در این علی‌بابا به ارزش 7.9 میلیارد دلار شد و در نتیجه سهام سافت بنک در این شرکت از 32.2 درصد به 28 درصد کاهش یافت.

البته از زمان نخستین سرمایه‌گذاری سافت بنک روی علی‌بابا در سال 2000، این اولین باری بود که این شرکت مخابراتی ژاپنی مجبور به فروش سهامش شده است.

همچنین این دو شرکت، یعنی سافت بنک و علی‌بابا سرمایه‌گذاری‌های مشترکی روی استارت‌آپ‌ها انجام داده‌اند و تأثیرات به‌سزایی بر اکوسیستم به اشتراک‌گذاری آسیا و  صنعت استارت‌آپ‌های این قاره گذاشتند.

گروه سافت بنک در رابطه با این سرمایه‌گذاری گفته است: «ZhongAn بازیگری پیشرو در فضای اینشورتک کشور چین محسوب می‌شود و انجام این سرمایه‌گذاری استراتژیک، فرصت بسیار خوبی برای مشارکت و همکاری در بازار روبه‌رشد اینشورتک در کشور چین برای ما فراهم می‌کند.»

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.