راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوئیفت قدیمی زیر بار فشار هکرهای جوان

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به گفته یک مقام سوئیفت و بر اساس محتوای نامه افشاشده که این سازمان به بانک‌های سراسر جهان ارسال کرده، از زمان سرقت 81 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش، هکرها با استفاده از تاکتیک‌های پیچیده‌تر، حملات سایبری موفق دیگری را نیز به این شبکه بین‌المللی نقل‌وانتقال پول انجام داده‌اند.
این شبکه پیام‌رسان بین‌بانکی در دوم نوامبر با ارسال نامه‌ای به بانک‌ها نسبت به افزایش تهدیدات متوجه سیستم‌های آنها هشدار داده است. این حملات و تاکتیک‌های جدید هک نشان‌دهنده تداوم آسیب‌پذیری شبکه سوئیفت در برابر حملات سایبری است. روزانه صدها تریلوین دلار پول در سراسر جهان از طریق این شبکه منتقل می‌شود.
سوئیفت در نامه‌ای که در ماه نوامبر برای بانک‌های مشتری‌اش ارسال کرده گفته:

«این تهدید بسیار ادامه‌دار، تطبیق‌دهنده (با وضعیت‌های جدید) و پیچیده است و آمده که بماند.»

افشای این اطلاعات نشان می‌دهد که پس از گذشت نزدیک به یک سال از زمان سرقت پول از حساب بانک مرکزی بنگلادش نزد بانک فدرال رزرو نیویورک، همچنان ریسک حملات سایبری این شبکه را تهدید می‌کند. حمله سایبری بی‌سابقه به‌حساب بانک مرکزی بنگلادش از طریق شبکه سوئیفت نهادهای رگلاتوری در سراسر جهان را واداشت تا مقررات مربوط به امنیت شبکه‌های بانکی را سخت‌گیرانه تر کنند و اف بی آی، مقامات بنگلادشی و اینترپل تحقیقات گسترده‌ای را دراین‌باره آغاز کنند.
به گفته استفن گیلدردیل، رئیس برنامه امنیت مشتریان سوئیفت، بانک‌های استفاده‌کننده از شبکه سوئیفت، که شامل بانک‌های مرکزی و بانک‌های تجاری سراسر جهان هستند، از زمان سرقت از حساب بانک مرکزی بنگلادش، هدف تعداد قابل‌توجهی از حملات سایبری قرارگرفته‌اند که حدود یک‌پنجم آنها منجر به سرقت مقادیری پول شده است.
سوئیفت که یک شبکه خصوصی بین‌بانکی مستقر در بلژیک است قبلاً 3 مورد هک کاربرانش از زمان حمله به‌حساب بانک بنگلادشی را گزارش کرده بود، اما گفته بود که این حملات منجر به سرقت پول نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.