راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه دستبندهای مجهز به NFC برای پرداخت کرایه در اسپانیا

دستبندهای مجهز به NFC برای پرداخت کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌صورت آزمایشی در شهر والنسیا ارائه می‌شوند.

به گزارش وب‌سایت خبری-تخصصی NFCWorld، قرار است به‌زودی به‌صورت آزمایشی 100 نفر از شهروندان شهر ساحلی والنسیا در کشور اسپانیا از دستبندهای مجهز به NFC برای پرداخت کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی ازجمله در ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های کرایه دوچرخه استفاده کنند. این طرح آزمایشی قرار است توسط شرکت‌های حمل‌ونقلی «ای‌اِم‌تی والنسیا»، «مترو والنسیا» و «والِن‌بی‌سی» و با همکاری شرکت نرم‌افزاری ای‌آی‌جی‌ای (EIGE) ارائه شود.

.

همراهی اپلیکیشن و دستبند

اپلیکیشن موبایلی که این سرویس را ممکن خواهد کرد، توسط استارت‌آپ اسپانیایی Pay[in] ارائه شده است و تکنولوژی NFC به‌کاربرده شده در دستبندها توسط شرکت اِن‌ایکس‌پی (NXP) عرضه شده است. با استفاده از این دستبندهای غیرتماسی هوشمند، مسافران قادر به خرید و یا شارژ کارت بلیت هستند و می‌توانند به ناوگان حمل‌ونقل عمومی دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل Pay[in] می‌گوید: «استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است. کاربران در هرجا و هرزمانی که بخواهند می‌توانند با واردکردن اطلاعات کارت اعتباری خود سریعاً بلیت بخرند و یا بلیت خود را شارژ کنند.»

wristband-way2pay-95-07-26

بزن و برو

در این میان، این دستبند حکم کارت بلیت را خواهد داشت. کافی است مسافر در نقاط پذیرش یا همان پرداخت کرایه، مچ دست خود را به فاصله چند سانتیمتری کارت‌ریدر نزدیک کند تا پرداخت انجام شود.

اپلیکیشن Pay[in] که پرداخت با این دستبند مجهز به NFC در اسپانیا از طریق آن ممکن شده است، با انواع تلفن‌های همراه هوشمند، کارت‌های اعتباری موجود در اسپانیا و اپراتورهای موبایلی این کشور سازگار است. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تمام اطلاعات کارت‌های بلیت حمل‌ونقل خود را روی صفحه‌نمایش تلفن همراهشان ببینند. این اپلیکیشن در چند شهر دیگر اسپانیا نیز در ماه‌های آینده ارائه خواهد شد.

فرانسیسکو سنچس، مدیرعامل شرکت Pay[in] می‌گوید: «ارزش‌افزوده‌ای که ما برای کاربرانمان از طریق این اپلیکیشن فراهم می‌کنیم این است که می‌توانند پرداخت‌هایشان را سریع‌تر، راحت‌تر و امن‌تر انجام دهند.»

2 دیدگاه
  1. irani می‌گوید

    شهرداری مشهد
    جاسوییچی (من کارت) مجهز بهnfcبرای پرداخت بلیط الکترونیک اتوبوس پ مترو شهر مشهد در باجه های شارژ توزیع کرده

    1. رضا پروانه می‌گوید

      منم جدیدا از خدمت استارتاپ پیگام شنیدم که تو مشهد و تهران قراره این کار رو روی دستبندهای هوشمند سلامتیش به کار ببره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.