خبر

نحوه عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی

نوشته شده توسط رسول قربانی

بانک ملی ایران با هدف ارائه کامل‌ترین مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین فنّاوری‌های حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه کردن خدمات قابل‌ارائه به آن‌ها، اقدام به طراحی سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی با نام بام کرده است. در صورتی که از مشتریان بانکی ملی هستید می‌توانید بعد از مراحل زیر از این سامانه استفاده کنید.

.

نحوه عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی

به دلیل اینکه مراحل امنیتی و کنترل سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی از طریق ارسال پیامک به شماره تلفنِ همراهِ اعلام شده از سوی مشتری انجام می‌گیرد، لذا معرفی شماره همراهِ مربوطه به‌صورت کتبی به شعبه از الزامات ثبت‌نام مشتریان است.

به عبارت ساده‌تر، مشتریانی که قبلاً عضو سامانه‌های پیامکی بانک بوده‌اند می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به شعبه همین حالا عضویت خود را در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی ثبت و فعال کنند.

سایر مشتریانی که قبلا عضو سامانه‌های پیامکی بانک ملی (ساپتا) نبوده‌اند یا بوده‌اند ولی از آن انصراف داده‌اند، در مرحله اول باید ضمن مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور اقدام به تکمیل فرم فعال‌سازی سامانه پیام کوتاه بانک ملی نموده و سپس مراحل ثبت‌نام اینترنتی در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی را تکمیل نمایند.

.

چگونگی ثبت نام در سامانه بام

جهت ثبت نام در سامانه بام، ابتدا به آدرس اینترنتی https://my.bmi.ir/portalserver/index مراجعه کنید. صفحه‌ای مشابه صفحه زیر برای شما باز خواهد شد؛

bam-1-index-way2pay-94-10-13

در این مرحله پس از وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود، کد فعال سازی‌ای به شماره‌ی تلفن همراه شما ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که قبلا باید سامانه پیام کوتاه بانک ملی حساب خود را فعال کرده باشید. فعال سازی سامانه پیام کوتاه بانک ملی هم فقط به شکل حضوری از طریق شعب انجام می‌شود.

bam-2-index-way2pay-94-10-13

در مرحله بعدی لازم است شناسه دریافتی از طریق پیامک و همچنین تاریخ تولد خود را وارد کنید.با وارد کردن کد دریافت شده و تاریخ تولد مندرج در شناسنامه خود به مرحله سوم ثبت نام هدایت می‌شوید.

bam-3-index-a-way2pay-94-10-13

پس از ثبت شناسه فعال سازی و تاریخ تولدتان، وارد مرحله بررسی اطلاعات کارت می‌شوید. در صورتی که فقط یک کارت در بانک ملی داشته باشید شماره کارت پیش فرض شماره کارت بانک ملی خود شما خواهد بود و دیگر لزومی به وارد کردن شماره کارت نیست. در این صفحه کد CVV2 (کد چهار یا ۳ رقمی روی کارت بانکی)، تاریخ انقاضای کارت بانکی و رمز دوم (رمز اینترنتی) کارت بانک ملی خود را وارد کنید.

bam-4-index-way2pay-94-10-13

رمز دوم یا همان رمز اینترنتی بانک ملی صرفا از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی قابل دریافت است. در صورتی که هنوز رمز دوم ندارید باید با مراجعه به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

BM-bam-index-way2pay-95-03-18a

در مرحله توافق نامه پس از چک کردن اطلاعات خود و مطالعه مفاد تعهدنامه باید روی گزینه «قبول دارم» کلیک کنید. پس از آن وارد مرحله ساخت نام کاربری می‌شوید.

BM-bam-index-way2pay-95-03-18b

در مرحله ساخت نام کاربری به عنوان آخرین مرحله عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانک ملی یک نام کاربری و رمز برای خودتان انتخاب می‌کنید و مجددا ایمیل خود را وارد می‌کنید. در مورد رمز عبور خود سعی کنید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد و علامت‌ها باشد و البته به شکلی باشد که بتوانید آن را به خاطر بسپارید.

BM-bam-index-way2pay-95-03-18c

بعد از اتمام این مرحله می‌توانید با وارد کردند نام کاربر و رمز آن وارد سامانه بانکداری اینترنتی جدید بانکی ملی شوید و از خدمات آن بهره ببرید.

درصورت داشتن هر گونه مشکل در فرآیند عضویت در سامانه بام بانک ملی یا هر گونه سوالی در خصوص این سامانه می‌توانید با شماره پشتیبانی بام به شماره تماس ۰۲۱۸۳۳۸۶ تماس بگیرید. یا مشکل خود را به آدرس ایمیل my.support@bmi.ir ارسال کنید تا جهت رفع مشکل موجود راهنمایی شوید.

درباره نویسنده

رسول قربانی

سردبیر سایت راه پرداخت؛
رسول قربانی دانش آموخته زبان و ادبیات انگلیسی است. اوفعالیت رسانه‌ای خود را به طور متمرکز در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در سال 89 آغاز کرد و تاکنون در این حوزه متمرکز فعالیت کرده است.

۱۰۸ دیدگاه

  • با سلام
    احتراما بنده یه حساب نزد بانک ملی دارم ولی نمی توانم برای سیستم بام خود نام کاربری بسازم
    بانک هم کمکی بهم نمی کند
    شماره ملی ۲۰۰۲۱…۰
    شماره موبایل ۰۹۱۶۳۵…
    شعبه باز کنند ه حساب منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

  • چرا هرچی میزنم اصلا یک کد از طریق پیامک نمیاد سامانه پیامکم به شماره ای که وارد میکنم فعاله فعال است لطفا پاسخ بدید مشکل از گجاست

    • اقا این همون اینترنت بانکه خودمونه فقط اسمش عوض شده همین من راحت ثبت نام کردم و وارد شدم انقدر دنگوفنگ نداره که بیان توضیح بدنکه درکل خوبه به شرتیکه حسابهایه ثبته نامی حک نشه خوبه

  • من هرکار میکنم میگه با این کد ملی حسابی تو بانک ملی وجود ندااره در حالی که من سه تا حساب دارم که سیستم پیامکی همشون فعال

  • من شماره تلفنم رو در بانک ثبت کردم و پیامک فعالسازی شماره هم برام ارسال شده، اما ثبت نام بام فعال نمیشه میگه شمارتو ثبت کن، چیکار کنم؟؟؟

  • سلام ببخشید من تمام مراحل رفتم بعد از مرحله ی آخر که آدرس اینترنتی ام ثبت کردم درمرحله ی آخر نام کاربری و رمز عبور میخواهد که نام کاربری و رمز عبوری که ساختم وارد نمودم پیام آمد با چنین هویتی یافت نشد. لطفا راهنمایی فرمایید.

  • سلام ببخشید.این بامتون دکوریه با این نرم افزارتون آبرویی برای بانک ملی نذاشتین براتون متاسفم حتی نمیتونین یه نرم افزار درست طراحی کنید بیچاره ها

    • اقای قربانی تاریخ انقضا کارت بانک من ۱۴۰۰ هست که برنامه که شما نوشته اید قبول نمیکنه یعنی تا ۹۹ قبول میکنه در ضمن حساب من دوتا کارت بانک داره وقتی رو گزینه انتخاب کارت میزنم شماره یک کارتمو میده که از کار افتاده و کارت جدیدمو نمیده و ادیت هم نمیشود لطفا بفرمایید با این برنامه کاملا اماتور باید چجور کار کرد

  • سلام آقای قربانی
    یکی دو روز هست که برای من پیامک اطلاع رسانی ورود به سامانه بام میاد در صورتیکه خودم وارد سامانه نمی شم،لطفا توضیح بفرمایید دلیلش چی میتونه باشه؟آیا احتمال هک شدن هست؟

  • سلام چرا جایی که کدملی رو میخای تایپ کنی نمیشه من قبلا کدرهگیری ونام کاربری گرفتم حالا میگه اشتباهه

  • سلام شما یک سیستمی طراحی کردید به هیچ عنوان نام کاربری و رمز عبور نمیتونی وارد کنید اول خودتون امتحان کنید بعد ارائه بدید با تشکر

  • لطفا به صورت شفاف بفرمایید هزینه سالانه استفاده از سرویس “بام” چند تومان است. اینکه در توضیحات و حتی قرارداد قبل از عضضویت هزینه خدمات اعلام نشده اما از مشتری تایید رضایت برای پرداخت هزینه اخذ کار اخلاقی نیست.

  • فقط دنبال پول بالا کشیدن از مردمن…یعنی تا الان سیستمتون امنیت نداشت…بگید میخواید همه عضو سامانه پیامکی شن تا ۱۰ تومن سالانه بگیرید ازشون…

  • با سلام.من در کانادا زندگی می کنم و در بانک ملی حساب دارم.با ارایه سیستم جدید بام دیگر قادر به کنترل حسابم نیستم.امیدوارم آقای رسول قربانی نگویند که برو شعبه بانک ملی .
    در اینجا فقط می توانم خدمت مدیر عامل شریف و درستکار سابق بانک ملی برسم !!!
    تلفن همراه من هم متعلق به سیستم کاناداست و مسلما سیستم بانک ملی قادر به ارسال پیامک به شماره همراه کانادای من نیست.
    مسلما این سیستم مشکلات مشابه ای برای کلیه هموطنان مقیم خارج از کشور که در بانک ملی حساب دارند ایجاد کرده است .امیدوارم کاری برای این مشکل انجام شود.

    • من هم ایران نیستم. اینام براى بام فقط شماره موبایل ایران رو میخوان! ایمیل هم قبول نمیکنن! دسترسیم به حسابم قطع شده. بانک ملى شاهکار جدیدش رو به زور بهمون تحمیل کرده، اینجا هم میگن به شعبه بانکتون مراجعه کنید!

  • یک ماه است دارم امتحان میکنم. آخرش هم میگوید چنین اطلاعاتی یافت نشد. نرم افزار هم شاید روی اندروید کار کند ولی با اپل سازگار نیست.

  • با درود من میخواستم بدونم که مشتریهای خارج از کشور چگونه میتونند از سایت بام استفاده کنند و چرا بانک ملی برای راحت کردن مشتریها برای کاربرها اپ بانک ملی نمیسازه اعلان تو کل دنیا همه با اپ کار میکنند خیلی هم راحته جناب آقای قربانی یه app بساز همه راحت کن لطفا با تشکر .

  • این دیگه چه مسخره بازی که دراوردین. من چطور از خارج از کشور میتونم سیستم پیامکی درست کنم واقعا یکم قبل از کار هاتون فکر کنید.

  • سلام من وفتی کد ملی رو وارد میکنم میگه هیچ حسابی با این کد ملی وجود ندارد ولی من توی بانک ملی خیلی وقته که حساب دارم

    • در یک کلام ایراد های بدی داره سیستم بام…شماره تلفن و کد ملی رو ک میزنم میگه برای کد ملی شما حسابی نیس! بانک هم رفتم اطلاعاتمو تو ثبت احوال چک کرد همه چی درست بود اما بازم خطا میده

    • سلام. منم دقیقا همین مشکلو دارم. اعصابم داغون شد هر کاری می کنم میگه نمیشه، خب اگه قرار به بیرون رفتن باشه همون بیرون کارامونو انجام میدیم خب. مزخرفترین برنامه ست این که گذاشتن :/

  • خیلی جالبه واقعا!
    من میخواستم رمز عبور رو تایپ کنم، توی کادر مخصوص اون علامت تایپ کردن نمیومد که بشه تایپ کرد…واقعا داغونه سیستمتون. مجبور شدم نیمه کاره رهاش کنم. الان دوباره برم میتونم ثبت نام کنم؟

      • سلام خانوم زینب من باگوشیه تاچconectهستم وقتی خطه عمودی چشمک زن رونمیده ک بتونم صفحه کلیدم’روفعال کنم دیگه چ منهایی اصلا”چ دکمه ای غیرازدکمه هوم؟کاملا”مشخصه رفتن ی برنامه نویسه آماتورشایدم اصلا”اینکاره نبوده هکرمکر بوده.بخداک نمیخوام جوبدم ولی ی کوچولونگاه ب گذشته معلوم میکنه زیادم بیراه نمیگم.

  • سلام. متاسفانه در مرحله نام کاربری و رمز عبور دیگه کاری انجام نمیده و ثبت نمیشه هیچ کاریشم نمیتونم بکنم به نظرم سیستم قبلی خیلی ایده ال تر بود چون از وقتی این بام اومده عملا شدم کارمند بانک از صبح تا ظهر لطفا یه فکری بکنید. در ضمن توی توافق نامه هیچ چیزی در باره کارمزد نیومده که این درست نیست واقعا

  • سلام
    برای ثبت نام تو همون صفحه اول (شروع ثبت نام) با مشکل مواجه شدم؛ چون نتونستم کدملی رو وارد کنم و فقط شماره تلفن همراه رو میشه وارد کرد! یعنی تو کادر کد ملی کرسر نمیاد که بشه تایپ کرد

  • بانک ملی که روزی بهترین بانک وسهل الوصول ترین راه ها به سیستم ونظام بانکی بود هم اکنون با تغییراتی باعث مشکلاتی برای ما مشتریان گردیده وبا توجه به اینکه قبلااز سیستم راضی بودم ولی هم اکنون با توجه به داشتن شرایط لازم موفق به استفاده از این سامانه جدید نشدم اگر این وضعیت ادامه داشته باشدچاره ای نداریم جز اینکه با بانک ملی خداحافظی کنیم .

  • من هر کاری میکنم ثبت نمیشه یعنی اعداد فقط فارسی تایپ میشن انگلیسی نمیشه حتی اگه به انگلیسی بنویسم اینکارو با چندتا گوشی انجام دادم اما بازم نشد

  • سلام.من ثبت نام کردم وارد برنامه بام هم شدم.حسابها رو لود نمیکنه.مثلا زمانی که بخوام انتقال وجه انجام دهم میگه کارتی موجود نیست.ممنون میشم راهنمایی کنید.

  • واقعا که خیلی چیز بیخودیه فقط دارید وقت مردم رو میگیرید یه چیزی واسه خودتون درست میکنید
    بعد رو مردم تستش میکنید که ببینید جواب میده یا نه وقت ملت که براتون مهم نیست

  • حالا جالبه که میگن پیشرفته ترین سیستم بانکی کشور رو بانک کلی با بام ایجادکرده…این پیشرفته ترین سیستمه وهرکی ی مشکلی باهاش داره..برای منم چندباراجازه نداد کدملی بزنم و اخرشهم ک اجازه داد هرچی ایمیل میزنم میگه نامعتبر…یعنی واقعاسیستم معتبریه!!

  • سلام چرا اصلا سایتش باز نمیشه
    هر دفعه خواستم برم همش یه دایره میاد که هی میچرخه
    و هر چقدرم صبر میکنم باز نمیشه سایت

  • سامانه ای برای سر کیسه کردن مردم و سر کار گذاشتن ملت الان بیشتر از بیست روز میخوام قسط هامو پرداخت کنم این سامانه مزخرف جواب نمیده میگه پیامک رو فعال کنید

  • با سلام
    تاریخ انقضای کارت من ۱۴۰۰ هستش، و فقط دو رقم آخر رو برای سال قبول می کنه، شما اطلاع دارین باید چه رقمی رو در این بخش بزنم؟ ۰۰ رو که قبول نمی کنه، ۹۹ رو هم همینطور
    ممنون می شم راهنماییم کنید.

  • سلام خسته نباشید ، تا مرحله اخر ثبت نام میره اما موقع مشخص کردن نام کاربری و رمز عبور ایراد میگیره که اعداد باید انگلیسی باشه ، در صورتی که نمیشه انگلیسی وارد کرد با چند مدل گوشی و همه مرورگر ها امتحان کردم اما نشد متاسفانه ،کارت به کارت هم نمیشه کرد

  • با سلام . من مراحل ثبت نام رو تا مرحله آخر یعنی ساخت نام کاربری پیش میرم ولی هرکاری میکنم اعداد به انگلیسی تایپ نمیشه با فارسی هم مینویسم پیغام میاد اعداد را به انگلیسی وارد کنید ولی اصلا نمیشه

    • رو یکی از حساباتون بام رو فعال کنین کافیه.ولی خوب قبلش باید دقت کنین حتما حسابی که حساب اصلی کارت هستش با مراجعه به شعبه پیامک بانک شو فعال کنین بعد طبق آموزش بالا بام رو فعال کنین.

  • سلام
    من دو حساب در شهرهای مختلف دارم ایا میتونم هر دو فعال کنم یکی فعال کردم چطور دومی فعال کنم؟ متشکر

  • سلام من اس ام اس بانکم فعال کردم . ولی بازم موقع ثبت نام در بام میگه شمارتون رو ثبت کنید . عجیبه واقعا !! بعد از ثبت شماره همراه چن روز باید صبر کنیم ؟ لطفا راهنکایی بفرمایید

  • شعور ملت را زیر سوال بردند.
    خب میخواهید هزینه بگیرید بفرمایید باید سالی ۱۰ تومن بدی که عضو این سامانه بشی. مشالا همه خدمات رو هم که دارن قطع میکنن به بهانه ی این سامانه.
    در ظاهر اینه که رایگانه ولی باید عضو سامانه ی پیامکی باشی تا بتونی ثبت نام کنی که اونم ۱۰ تومن هزینه سالانشه. آخه کدوم بانکی برای وارد شدن به بانک (یا سایتش) هزینه میگیره!

    • من کارمند بانک ملی هستم تاحالا هیچ مبلغی بعنوان هزینه فعالسازی پیامک از کسی دریافت نشده هرچند این مبلغ بابت ارسال پیامک هاست که قانونا هزینه اون برعهده مشتریه

      • هزاران میلیارد پول مردم تو بانک ملی هست که بدون هیچ سودی بانکه … ملی داره ازین پولا استفاده میکنه،بعد بخاطر پیامک میخان ۱۰ تومن کم کنن.واقعا اگه قانون بگه هزینه پیامک بر عهده مشتریه،خیلی قانون بی خودیه.بانک ملی … ترین بانک ایرانه،اصلا خدماتش مفت نمی ارزه.برید از بانکای خصوصی ارائه خدمات به مشتری یاد بگیرید.

  • سلام ۴ ماهه نتونستم انجامش بدم چند بار هم به بانگ مراجعه کردم همین چیزایی که نوشتید رو میگن. کلا بانگ ملی یک قدم از بانگهای دیگه عقبه.
    باین نتیجه رسیدم که پس از ۲۴ سال عضویت باید بانگمو عوض کنم.چون چیزی بجز از تو صف واستادن تو این بانگ ندیدم. با تشکر.

  • پیشنهاد می کنم دوستانی که با ” بام ” مشکل دارند از نسخه اندروید همراه بانک ملی استفاده کنند.
    یک بار به همراه کارت ملی به شعبه مراجعه کنید و شماره موبایلتون را ثبت کنید و سپس با نصب همراه بانک کارهاتون را انجام بدید.
    http://bmi.ir/Fa/BMIServicesShow.aspx?SId=257

    امان از این بــــــــــــــــــــام 🙂

  • چرا هیچ کس در مورد هزینه استفاده از این سرویس هیچی نمیدونه . توی قرارداد نوشته بانک میتونه خودش هزینه رو از حساب برداره ولی ننوشته هزینه چقدره . شاید هزینه بالا باشه و اصلا ارزش ثبت نام نداشته باشه . لطفا دوستان توضیح بدن

    • من بام رو دارم از همون اسفند سال قبل روش عضوم. فقط شما باید از یه ده تومن به مدت یه سال دل بکنی بعدش همیشه روی بام عضو هستین.بعد از یه سال اگه دیگه نخواستین میتونین پیامک بانک رو در شعبه غیر فعال کنین. ولی همچنان روی سامانه بام عضو هستین.بدون فعال بودن پیامک بانک.

  • باسلام من ساکن کشور سوئدهستم و قبل از راه اندازی سامانه بام این امکان برایم وجود داشت که مانده حسابم را کنترل و یا هرگونه وجوهی را نقل و انتقال دهم.ولی با شروع بکار سامانه بام متاسفانه دسترسی من بطور کامل قطع شده وشرط استفاده از این سامانه حضور در یکی از شعب بانک ملی میباشد .با توجه به اینکه هیچگونه شعبه ایی در کشور سوئد ندارید.لطفا بنده را راهنمایی فرمایید……………………..باتشکر و سپاس

  • من نزدیک ۷ ماهه عضو بام هستم ولی امروز یک دفعه دچار مشکل شد و دیگه نرفت تو سیستم
    چندبار هم نام کاربری و پسورد رو عوض کردم ولی باز هم مشکل حل نشد دائم پیغام میده که هویت شما تایید نشد
    چی کنم؟

  • سلام من رفتم بانک و همراه بانک را فعال کردم و اس ام اس بانکم رو هم گفتم فعال کنند ولی فعال نشده باید چه کار کنم؟
    تهران

  • با سلام من خیلی وقت پیش داخل سامانه بام ثبتانم و از امکانات خوبش استفاده میکردم بعده مدتی شماره همراهمو با مراجعه به بانک عوض کردم از اون موقع تا حالا نه دیگه میتونم وارد بشم نه اینکه مجدد ثبتانم کنم با پشتیبانی تماس گرفتم یک ماهه قراره سایت رو به روز کننو یه ایتم اضافه کنن که مشتریا بتونن مشکلشونو حل کنن اما تا امروز هیچ خبری نشد

  • آیا اشخاص حقوقی هم میتوانند از سامانه بام استفاده کنند ؟؟؟؟؟ شرایط استفاده رو لطف بفرمائید ؟ آیا با شناسه ملی شرکت های خصوصی بایستی ثبت نام کنند . (شعب بانک ها هم اطلاعات زیادی ندارند که ارائه بدهند) تشکر

  • باسلام خدمت شما ایا اشخاصه اتباه خارجی ک کد ملی ندارن و کارت شناسایی و شماره شناسایی دارن هم میتونن از سامانه ی بام استفاده کنن؟؟؟
    اگر نمیشود لطفا این امکان را هم برای این اشخاص مثل بقیه فراهم کنید ممنونم ازتون

  • دو روزه ثبت نام کردم،هربار که میخوام وارد شم چه از طریق سایت چه اپلیکیشن میگه یوزرنیم یا پسورد اشتباه…آلزایمر ندارم که همون لحظه فراموش کنم یوزر نیم پسورد رو…فعلا که خیری ازش ندیدیم

  • از این بانک ملی دیگه ضعیفتر بانکی وجود نداره ساعت ۸ شب رفتم از طریق خودپرداز قسط بدم انجام نشد با کارشناس بانک ملی تماس گرفتم آقا انگار تازه از خواب بیداار شده بود حال حرف زدن نداشت بعد از یه ساعت توضیح دادن آقا گفتن تو ساعت غیر اداری اصلا سیستم خاموشه در صورتی که من قسط بانک مسکن و ملت و ثامن رو تو تمام ساعات شبانه روز از طریق خودپرداز پرداخت میکنم .واقعا جای تاسف داره که این بانک با این همه سرمایه و نیروی انسانی اینچنین ضعیف عمل میکنه و حیف اون اسم ملی که داره یدک میکشه .تورو خدا اگه ازمسولین این پیامو میخونه یه فکری به حال این بانک با برند قدیمی بکنن . با تشکر

  • باسلام من میخوام وارد سامانه بام بشم کارتمو تازه عوض کردم ولی همچنان شماره کارت قبلی رومیاره راهی هم برای ثبت کارت جدید نداره لطفا راهنمایی کنید

  • منم میگه اطلاعات مغایر ! رفتم بانک میگه مشکلی نیست..همه چی درسته…باز نمیشه..خودشون مسخره کردن..

  • سلام دوستان.من نصب کردم وچندین ماهه که دارم باهاش کار میکنم.به چن نفر دیگه هم معرفی کردم .همه راضی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید