راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بهترین شرکت‌های پرداخت در دنیا و محصولاتشان را بشناسید

این روزها شرکت‌های پرداخت الکترونیک هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود اما در این شلوغی‌ها همچنان شرکت‌هایی هستند که به خاطر محصولات خوبشان یک سر و گردن از رقبا بالاتر هستند. در ادامه 20 تا از باحال‌ترین و بهترین شرکت‌های پرداخت الکترونیک دنیا را به شما معرفی می‌کنیم و اینکه چرا باید به آن‌ها توجه کنیم. با راه پرداخت همراه باشید.

 .

1- GoCardless

لندن

کاری که گوکاردلِس می‌کند: انجام پرداخت‌های نقدی مستقیم به شیوه‌ای سریع‌تر، ساده‌تر و تروتمیز تر.

چرا باید به گوکاردلِس توجه کرد: این شرکت در حوزه ارائه سیستم‌های پرداخت نقدی مستقیم در بریتانیا گوی رقابت را از رقبایش دزدیده است و حالا در حال راه‌اندازی سرویس‌های تازه‌تر است. علاوه بر این با تمرکز روی اروپا سعی دارد نه‌تنها حوزه فعالیتش را گسترش دهد بلکه برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر هم برنامه‌های دارد. این شرکت در حال حاضر چیزی حدود 500 میلیون دلار تراکنش را در سال انجام می‌دهد.

GoCardless.com

GoCardless-Index-way2pay-94-03-25.

2- Transferwise

لندن

کاری که تِرانسفِروایز می‌کند: انتقال بین‌المللی پول با هزینه پایین و به صورتی شفاف

چرا باید به تِرانسفِروایز توجه کرد: به‌تازگی سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی این شرکت شده تا جایی که در حال حاضر ارزش آن به یک میلیارد دلار رسیده است و نام افراد بزرگی در فهرست کسانی که از آن حمایت می‌کنند دیده می‌شود. در سال گذشته این شرکت یک میلیارد یورو از پول مشتریانش را انتقال داده است و به‌یک‌باره با افتتاح دفترهای بین‌المللی‌اش کارمندانش را از 100 نفر به 300 نفر رسانده است.

Transferwise.com

TransferWise-Index-way2pay-94-03-25

.

3- Stripe

سان‌فرانسیسکو

کاری که اِسترایپ می‌کند: ارائه فناوری‌های پرداخت‌های آنلاین که امکان پرداخت از طریق یک اپلیکیشن یا وب‌سایت را فراهم می‌کند

چرا باید به اِسترایپ توجه کرد: این شرکت در حال حاضر با کمک شرکت‌هایی مثل اپل، فیس‌بوک و توییتر در حال کار روی تجارت الکترونیکی است. تاکنون 190 میلیون دلار روی این شرکت سرمایه‌گذاری شده است و گفته می‌شود ارزش فعلی آن به 3.5 میلیارد دلار رسیده است که تا یک سال پیش این ارزش‌گذاری چیزی نصف این مبلغ بود و در طول یک سال گذشته به‌یک‌باره ارزشش دو برابر شده است.

Stripe.com

Stripe-Index-way2pay-94-03-25

.

4- Venmo

نیویورک و سان‌فرانسیسکو

کاری که وِمو می‌کند: اتصال اپلیکیشن به حساب‌های بانکی کاربر و ایجاد امکان نقل‌وانتقال رایگان و سریع پول

چرا باید به وِمو توجه کرد: با وجود فشارهای اپلیکیشن‌های مشابه جدید، وِمو همچنان شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشنی است نقل‌وانتقال سریع و رایگان پول را بین دوستان فراهم می‌کند و البته پشتش به پدرخوانده بزرگ، یعنی پِی‌پال گرم است. هدف نهایی وِمو توسعه شبکه مشتریان آن و گرفتن کارمزد از پذیرندگان و فروشندگان است.

Venmo.com

Venmo-Index-way2pay-94-03-25.

5- Adyen

آمستردام

کاری که آیدِن می‌کند: ارائه پلتفرم پرداخت برای انجام هر نوع پرداختی، در هرکجای دنیا

چرا باید به آیدِن توجه کرد: با پایان سال گذشته، چیزی حدود 250 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شد که باعث شد ارزش این شرکت به 1.5 میلیارد دلار برسد و هدفش رشد در منطقه اقیانوسیه است. این شرکت به‌تازگی 3500 پذیرنده بزرگ ازجمله فیس‌بوک، اِیربی‌اَندبی و گروپان را به لیست پذیرندگان خود اضافه کرده است.

Adyen.com

Ayden-Index-way2pay-94-03-25

.

6- Tipalti

اسرائیل و پالو آلتو

کاری که تیپالتی می‌کند: ساده‌سازی و خودکارسازی پرداخت‌های کسب‌وکارها به تعداد بالایی از پرداخت‌شوندگان

چرا باید به تیپالتی توجه کرد: طوری طراحی شده است تا مراقب لازمه‌های قانونی و مالیات باشد حتی وقتی پرداخت‌شوندگان در چندین کشور مختلف پراکنده باشند. در حال حاضر بیش از 250 هزار پرداخت‌شونده از این طریق در سراسر دنیا پرداختی‌هایشان را دریافت می‌کنند و سالانه مبلغی حدود 1 میلیارد از این طریق جابجا می‌شود.

Tipalti.com

Tipalti-Index-way2pay-94-03-25.

7- Ant Financial

هانگژو و شانگ‌های

کاری که اَنت فاینَنشیال می‌کند: مجموعه‌ای از سرویس‌های مالی فناوری‌محور؛ از جمله علی‌پِی

چرا باید به اَنت فاینَنشیال توجه کرد: در حال حاضر بیش از 300 میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و چیزی حدود 80 میلیون تراکنش در روز را مدیریت می‌کند که نیمی از بازار تجارت الکترونیکی چین را تشکیل می‌دهد؛ علاوه بر این در سال 2013 چیزی حدود 519 میلیارد دلار مجموع پرداخت‌هایی بوده که از این بستر انجام شده است. گزارش‌های حاکی از این است که این شرکت علاقه دارد در کشور مادری، یعنی چین سرمایه جذب کند.

Global.alipay.com

Alipay-Index-way2pay-94-03-25

.

8- PayPal

پالو آلتو

کاری که پِی‌پال می‌کند: نقل‌وانتقال آنلاین پول انجام می‌دهد و صاحب تعداد زیادی از شرکت‌های پرداختی کوچک‌تر است

چرا باید به پِی‌پال توجه کرد: در سال 1998 تأسیس شد و در سال 2002 شروع به تبلیغات کرد درست کمی قبل‌تر از اینکه همان سال به‌طور کل توسط ای‌بِی خریداری شود. در سال 2013 درآمدش با 20 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 6.6 میلیارد دلار رسید اما در سال 2014 اعلام شد که قرار است این شرکت از ای‌بِی جدا شود و به‌صورت مستقل فعالیت کند.

Paypal.com

Ebay-Paypal-Index-way2pay-94-03-25.

9- Razorpay

کالیفرنیا و بنگالُر

کاری که رازُرپِی می‌کند: این امکان را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند که روی وب‌سایت‌هایشان بتوانند پرداخت‌های آنلاین داشته باشند

چرا باید به رازُرپِی توجه کرد: در هند فعالیت می‌کند؛ یعنی جایی که زیرساخت فناوری به‌سرعت درحال‌توسعه است و جمعیتی حدود 1.3 میلیارد نفر دارد و این‌ها یعنی بازار پرداخت‌های آنلاین پتانسیل بالایی دارد که به‌سرعت رشد کند. هم‌بنیان گذاران آن زیردست بزرگان فناوری در آمریکا کار کرده‌اند.

Razorpay.com

Razorpay-Index-way2pay-94-03-25

.

10- Square

سانفرانسیسکو

کاری که اِسکواِر می‌کند: اپلیکیشن پرداخت‌های موبایلی

چرا باید به اِسکواِر توجه کرد: اگرچه هر روز رقبای جدیدی پیدا می‌کند و این برایش یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود، اما این شرکتِ 5 میلیارد دلاری اپلیکیشن خود را به زبان‌های مختلف در بیش از 100 کشور دنیا عرضه کرده است. از امسال پرداخت از طریق اپل‌پِی را نیز قبول می‌کند و با اِسنَپ‌چَت هم قرارداد بسته است.

Squareup.com

square-payment-Index-way2pay-94-03-05

 .

11- Snapchat

کالیفرنیا

کاری که اِسنَپ‌چَت می‌کند: از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب ارسال پیام و محتوا که امکان پرداخت را نیز اضافه کرده است

چرا باید به اِسنَپ‌چَت توجه کرد: بعد از اینکه یک کاربر اِسنَپ‌چَت یک کارت نقدی را در اپلیکیشن خود ثبت می‌کند، می‌تواند تنها با تایپ کردن سیمبل دلار و مبلغ مورد نظر به حساب کاربر دیگر پول واریز کند. با بیش از 100 میلیون کاربری که در حال حاضر از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، اضافه شدن پرداخت موبایلی به آن سرعت رشد تعداد کاربرانش را چند برابر کرده است.

Snapchat.com

Snapchat-Index-way2pay-94-03-25.

12- Boku

سانفرانسیسکو

کاری که بُکو می‌کند: به مشتریان اجازه می‌دهد با حساب کاربری موبایلشان، خریدهای موبایلی انجام دهند

چرا باید به بُکو توجه کرد: تاکنون 73 میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شده و در بیش از 70 کشور دنیا عرضه شده است و با شرکت‌های بزرگی مثل فیس‌بوک، اِسپوتی‌فای و سونی همکاری می‌کند. پتانسیل این را دارد که به گروه بزرگی از افرادی که هیچ‌گونه حساب بانکی ندارند، در بازارهایی که حساب‌های بانکی رایج نیست سرویس ارائه کند.

Boku.com

Boku-Index-way2pay-94-03-25.

13- Apple Pay

کالیفرنیا

کاری که اپِل‌پِی می‌کند: فناوری پرداخت غیرتماسی که در داخل جدیدترین دستگاه‌های غولِ فناوری آمریکا یعنی اپل کار گذاشته می‌شود

چرا باید به اپِل‌پِی توجه کرد: کاربران آمریکایی آیفون 9، اپل واچ و دیگر محصولات جدید اپل اکنون قادر هستند با نزدیک کردن موبایلشان به دستگاه‌های کارت‌خوان در هزاران نقطه از آمریکا به معنای واقعی پرداخت موبایلی داشته باشند. این سرویس به‌زودی در دیگر کشورهای دنیا نیز ارائه خواهد شد و اولین جایی که تا قبل از 2016 از آن بهره‌مند خواهد شد انگلستان است.

Apple.com/apple-pay

Apple-Pay-Index-way2pay-94-03-25

.

14- Poynt

پالو آلتو

کاری که پوینت می‌کند: یک پایانه پرداختی فوق پیشرفته است که توسط مدیر پیشین گوگل‌وَلِت طراحی شده است

چرا باید به پوینت توجه کرد: این پایانه فروش که به‌ظاهر سخت‌افزاری بیش نیست می‌تواند به شیوه‌های مختلفی پرداخت را قبول کند؛ ازجمله با کارت‌های مگنت، کارت‌های چیپ اَند پین، اِن‌اِف‌سی، بلوتوث، کدهای کیو آر و فناوری بیکِن؛ فناوری دیگری هست که بخواهید با کمک آن پرداخت کنید!؟ از موفقیت‌های چشمگیر پوینت این است که در حال حاضر را با دو تا از 5 بانک برتر آمریکا قرارداد بسته است.

Getpoynt.com

Poynt-Index-way2pay-94-03-25.

15- Zomato

دهلی‌نو

کاری که زوماتو می‌کند: اپلیکیشن جستجوی رستوران با پلتفرم پرداخت MaplePOS

چرا باید به زوماتو توجه کرد: در پی بالا بردن ارزش سهام MaplePOS سهامداران آن دست به کار جالب زدند که ارزش این شرکت را به بیش از یک میلیارد دلار رساند؛ آن‌ها زوماتو را راه انداختند تا به مجموعه گسترده‌ای از رستوران‌ها خدمات B2B یا همان کسب‌وکار به کسب‌وکار ارائه دهند و مشتریان روزافزونش را که چیزی حدود 35 میلیون کاربر در ماه هستند را خوشحال نگه دارد. این سرویس در بیش از 22 کشور دنیا و در بیش از 10هزار شهر فعال است و به کاربران در یافتن یک رستوران باحال کمک می‌کند.

Zomato.com

Zomato-Index-way2pay-94-03-25.

16- M-Pesa

نایروبی

کاری که اِم‌پِسا می‌کند: سرویس پول موبایلی

چرا باید به اِم‌پِسا توجه کرد: این شرکت که از شرکت‌های زیرمجموعه ودافون است، این امکان را به کاربرانش می‌دهد که بدون داشتن هیچ‌گونه حساب بانکی، از خریدهای خواروبار گرفته تا پول آب و برق و گاز و پول بلیت هواپیما را با موبایلشان پرداخت کنند. این سرویس تقریباً توسط 59 درصد بزرگ‌سالان کنیا مورد استفاده قرار گرفته است و چیزی حدود 2.1 میلیارد دلار تراکنش در ماه از این طریق توسط اِم‌پِسا انجام می‌شود.

Mpesa.in

Mpesa-Index-way2pay-93-09-23.

17- Paytm

دهلی‌نو

کاری که پِی‌تِم می‌کند: ارائه‌دهنده راهکارهای پرداخت

چرا باید به پِی‌تِم توجه کرد: پِی‌تِم در خط مقدم شرکت‌هایی است که به جامعه 720 میلیونی بزرگ‌سالان هندوستان که هیچ‌گونه حساب بانکی ندارند، سرویس‌های پول موبایلی پیشنهاد می‌کند. در حال حاضر برای مجوز درخواست داده است تا از اولین شرکت‌هایی باشد که در هند سرویس‌های خدمات مالی به مشتریان بدون حساب بانکی ارائه می‌کند. 25 درصد سهم این شرکت متعلق است به هولدینگ Ant Financial که صاحب علی‌پِی نیز هست.

Paytm.com

Paytm-Index-way2pay-94-03-25.

18- Google Wallet

کالیفرنیا

کاری که گوگل ولت می‌کند: پلتفرم پرداخت آنلاین و پرداخت با اِن‌اِف‌سی که متعلق به گوگل است

چرا باید به گوگل ولت توجه کرد: گوگل ولت در سال 2011 تأسیس شد، یعنی چند سال قبل از اینکه اپل‌پی به میدان بیاید. همکاری اخیر آن با سافت‌کارد (آیسیس سابق) که شرکتی است مشارکتی بین 4 تا از بزرگ‌ترین اپراتورهای موبایلی در آمریکا، نشان از این دارد که حالا نه‌تنها گوگل ولت حمایت نسل جدید اندروید را خواهد داشت بلکه یک شبکه اپراتوری قوی هم پشتش خواهند بود.

Google.com/wallet

Google-Wallet-Index-way2pay-94-03-25

.

19- Facebook

کالیفرنیا

کاری که فیس‌بوک می‌کند: ویژگی پرداخت روی مسنجر فیس‌بوک و وب‌سایتش

چرا باید به فیس‌بوک توجه کرد: اگرچه تاکنون فقط در آمریکا این سرویس ارائه می‌شود اما استفاده از آن خیلی ساده است و این‌طور که به نظر می‌آید ازلحاظ امنیتی خیلی قوی عمل کرده است. حتی کاربران می‌توانند یک رمز هم برای خودشان ایجاد کنند و یا حتی از ویژگی شناسایی اثرانگشت روی دستگاه‌های اپل بهره ببرند.

Facebook.com

Facebook-App-Index-way2pay-94-03-25.

20- Klarna

استکهلم

کاری که کِلارنا می‌کند: کسب‌وکار پرداخت‌های آنلاین با مجموعه‌ای از خدمات متنوع که مدام بر تنوع آن‌ها افزوده می‌شود

چرا باید به کِلارنا توجه کرد: یکی از معدود شرکت‌های فناورانه اروپایی که بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد که البته خیلی قصد دارد وارد بازار آمریکا و بریتانیا شود و از طرفی هم قصد دارد به مجموعه سرویس‌های بیفزاید. این شرکت روی بهره‌وری از فضای ابری تمرکز دارد و خدماتش که در بسترهای ابری انجام می‌شود شامل انتقال پول شخص به شخص، پرداخت هزینه سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی و شیوه‌های نوآورانه برای پرداخت الکترونیکی برای موارد خاص می‌شود.

Klarna.com

Klarna-Index-way2pay-94-03-25

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.