راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه بدون نیاز به اینترنت و یا اپلیکیشن / راهنمای آموزشی

خرید طرح ترافیک روزانه برای ورود به محدوده طرح ترافیک تهران آن هم در مواقعی  که آدم کار فوری یا حساسی دارد، کار دردسرسازی است. یا باید روز قبل به صورت اینترنتی طرح ترافیک روزانه را بخرید، یا دستگاه خودپرداز یکی از دو بانک اقتصادنوین و یا آینده را پیدا می‌کردید و با خودپرداز طرح می‌خریدید، یا دست به دامان دکه‌ها و کیوسک‌های اطراف محدوده طرح ترافیک می‌شدید تا با 500 تومان بیشتر طرح ترافیک روزانه بخرید؛ البته یک راه خرید پیامکی هم هست که آن هم دنگ‌وفنگ‌های خود را دارد. آنچه روشن است این است که هر کدام از این راه‌ها برای خرید حضوری یا غیرحضوری طرح ترافیک روزانه معایب و محدودیت‌هایی دارد.

برای خرید طرح ترافیک روزانه، این مطلب را ببینید: نگاهی به سامانه تهران من / نحوه خرید روزانه طرح ترافیک از سامانه تهران من

به تازگی یک شیوه خیلی ساده‌تر و سریع‌تر به جمع شیوه‌های خرید غیرحضوری طرح ترافیک روزانه اضافه شده است و آن هم خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه بدون نیاز به اینترنت و یا اپلیکیشن است که تنها با شماره‌گیری #۱*۳*۱۳۷* بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی مستقیما از سازمان کنترل ترافیک تهران طرح ترافیک روزانه می‌خرید.

Teraffic-car-dorbin-137-Index-way2pay-94-02-07

خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه از سرویس‌های جدید سامانه #137* شهرداری تهران است که شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد.

شما می‌توانید با هر مدل تلفن همراهی که دارید فقط با شماره‌گیری کد یواِس‌اِس‌دی #137* وارد سامانه فروش مجوز طرح ترافیک روزانه شوید و با انجام چند مرحله که شاید پنج دقیقه از وقتتان را هم نگیرد با خیال آسوده و بدون دغدغه فکری در خصوص خرید طرح ترافیک روزانه، به کارهای ضروری و مهم‌تان بپردازید. (درباره کدهای یواِس‌اِس‌دی بیشتر بدانید.)

.

خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه

برای خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه فقط به یک کارت بانکی (مهم نیست چه بانکی، فقط باید عضو شتاب باشد.) و شماره پلاک ماشینتان نیاز دارید. فقط قبل از هر اقدامی توجه داشته باشد که زمان خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه از ساعات اولیه روز یعنی از 00:00 بامداد تا ساعت 17 است.

مراحل خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه

مرحله اول: کد یواِس‌اِس‌دی #137* را با موبایل خود شماره گیری کنید؛ مهم نیست تلفن همراه شما هوشمند باشد یا نه. همچنین نیازی به اینترنت هم نیست؛ علاوه بر این هیچ هزینه‌ای هم مانند هزینه پیامک از شما کسر نمی‌شود و تبادل اطلاعات از کانال USSD و به طور رایگان انجام می‌شود.

خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه با کد یواِس‌اِس‌دی #137*
خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه با کد یواِس‌اِس‌دی #137*

مرحله دوم: با توجه به اینکه می‌خواهید قبل از ساعت 10 یا بعد از ساعت 10 وارد محدوده طرح ترافیک شوید، طرح شماره 1 یا 2 را انتخاب کنید.

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07b

مرحله سوم: در این مرحله و مرحله بعدی به ترتیب از شما می‌خواهد که دو رقم سمت راست پلاک (ایران) و دو رقم سمت چپ پلاک را وارد کنید.

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07c137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07d

مرحله چهارم: در این مرحله از شما خواسته می‌شود که عدد مربوط به حرف پلاکتان را وارد کنید.

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07e

این اعداد معادل جایگاه حروف در الفبای فارسی هستند که البته نیازی به حفظ کردن نیست. اگر عدد مربوط به حرف پلاکتان را نمی‌دانید، در همین مرحله می‌توانید با انتخاب گزینه «دریافت کد حروف پلاک»، لیست کامل حروف پلاک را به همراه اعدادشان مشاهده کنید.

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07h

در واقع با انتخاب عدد 0 در این مرحله، این لیست برای شما فورا پیامک می‌شود.

این لیست به این شرح هست:

  • الف: ۱
  • ب: ۲
  • ت: ۴
  • ج: ۶
  • د: ۱۰
  • س: ۱۵
  • ص: ۱۷
  • ط: ۱۹
  • ع: ۲۱
  • ق: ۲۴
  • ل: ۲۷
  • م: ۲۸
  • ن: ۲۹
  • و: ۳۰
  • ه: ۳۱
  • ی: ۳۲
  • ویلچر: ۳۳

پس اگر عدد حرف پلاک ماشینان را می‌دانید، آن را وارد کنید؛ اما اگر از طریق گزینه «دریافت کد حروف پلاک» از عدد حرف پلاک ماشینتان مطلع شدید، باید دوباره مراحل را از اول شروع کنید تا به این مرحله برسید و عدد پلاک ماشینتان را وارد کنید.

مرحله پنجم: بعد از ارسال عدد حرف پلاک از شما خواسته می‌شود که سه رقم بعد از حرف پلاک را وارد کنید.

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07i

مرحله ششم: شماره کارت بانکی خود را بدون فاصله ارسال کنید.

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07k

مرحله هفتم: در این مرحله مشخصات پلاک شما به همراه نوع طرح انتخابی نمایش داده می‌شود که در صورت صحیح بودن، باید رمز دوم کارت بانکی خود را وارد کنید. (رمز دوم کارت بانکی یا همان رمز خرید اینترنتی یک رمز 5 الی 12 رقمی است که باید آن را از دستگاه خودپرداز بانک صادرکننده کارت خود دریافت کنید.)

137-Tehran-Terafic-way2pay-index-94-02-07j

چنانچه عملیات پرداخت با موفقیت انجام شود، یک پیام کوتاه حاوی اطلاعات طرح و کد رهگیری از طریق شماره ۱۳۷۰۰۰۰۰ به موبایلتان ارسال می‌شود.

.

چند نکته در مورد خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه

نکته اول: اگر شماره پلاک خود را به‌اشتباه وارد کردید، می‌توانید با شماره پشتیبانی «ندای ترافیک» به شماره 87500 تماس بگیرید و آن را اصلاح کنید. (+)

نکته دوم: اگر یکبار با یک سیم کارت از طریق این سامانه طرح بخرید، اطلاعات پلاکتان ثبت شده و دیگر نیاز به ورود مجدد آن ندارد.

نکته سوم: با توجه به اینکه این سرویس روی بستر USSD ارائه می‌شود پس توجه داشته باشید که در هر مرحله چند ثانیه بیشتر فرصت ندارید تا اطلاعات درخواستی را وارد کنید؛ در غیر این صورت ارتباط شما قطع خواهد شد و باید از اول مراحل را تکرار کنید.

نکته چهارم: ساعات شروع و پایان طرح ترافیک به این شرح است:

  • طرح ترافیک از 6:30 صبح آغاز می‌شود و در ساعت 17 عصر پایان می‌یابد.
  • طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 صبح آغاز می‌شود و در ساعت 19 عصر پایان می‌یابد.
  • همچنین طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه تا ساعت یک بعد ظهر پایان می‌یابند.

نکته پنجم: مرز محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و هفده شهریور است.

نکته ششم: محدوده طرح زوج و فرد ضلع شرقي محدوده زوج و فرد بزرگراه امام علي (ع)، ضلع جنوبي بزرگراه بعثت، ضلع غربي بزرگراه نواب و چمران و ضلع شمالي آن بزرگراه همت است.

نکته هفتم: سه نوع مجوز طرح ترافیک برای شما وجود دارد:

  1. مجوز روزانه نوع 1 (مجوز ورود در تمام ساعات روز) 312000 ریال
  2. مجوز روزانه نوع 2 (مجوز ورود پس از ساعت 10 صبح) 234000 ریال
  3. مجوز هفتگی (مجوز ورود در تمام ساعات روز) 1092000 ریال

و اما نکته آخر هم اینکه برای خارج شدن از طرح ترافیک جریمه نمی‌شوید و دوربین‌های خروجی تنها خودروهایی را که به صورت خلاف (دنده عقب) از خروجی‌ها وارد طرح می‌شوند را جریمه می‌کنند.

خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه بدون نیاز به اینترنت و یا اپلیکیشن
خرید موبایلی طرح ترافیک روزانه بدون نیاز به اینترنت و یا اپلیکیشن
13 دیدگاه
  1. ابوالفضل حاجی محمد طاهر می‌گوید

    طرح ترافیک

  2. رضا بیک محمد لو می‌گوید

    1-سیستمیکه هنوز راه اندازی نشده چرا راهنمایی برای پیگیری آن میکنید
    2- چرا کار را اینقدر پیچیده گمراه کننده کرده اید گرفتن مشخصات خودرو و کد ملی راننده کافیست و دادن کد مجوز ورود
    3 – اینکه قبلا طرح روزانه ای استفاده شده و حالا همان فرد باید اقدام کند مسخره است 4- من چند تا فرزند بزرگ دارم و یک ماشین و شاید ماهی یک بار یکی از اعضای خانواده لازم باشد طرح طرافیک استفاده کند حال اگر یکی قبلا یکبار استفاده کرده حالا هم همان فرد باید طرح بگیرد فقط مردم آزاری و مسخره است
    5 – من امروز به همراه دخترم هرچه تلاش کردیم طرح بگیرم موفق نشدیم و در نهایت جواب میداد قبلا بنام دیگری طرح گرفته شده خوب یکروزی یکی از اعضای خانواده طرح استفاده کرده حالا او در دسترس نیست بقیه دیگر نمیتوانند طرح بخرند ؟؟ این یعنی چه آیا مسخره بازی نیست
    6 – آقایان خیلی ساده با ثبت مشخصات خودرو و کد ملی راننده استفاده کننده برای همان روز کد مجوز ورود صادر و ابلاغ گردد و این مورد حتی یک دقیقه هم وقت لازم ندارد این چه سیستمیه که از صبح ما موفق به گرفتن مجوز نشدیم لطفا اصلاح کنید

  3. بابک می‌گوید

    مثل بقیه سایت های ایرانی فقط برای علافی و وقت تلف کردن ساخته شده است. و واقعا جای تاسف داره که یک کد را اعلام میکنید و اصلا کاری بغیر از آنجه اعلام کرده اید میباشد

  4. بابک می‌گوید

    مثل بقیه سایت های ایرانی فقط برای علافی و وقت تلف کردن ساخته شده است. و واقعا جای تاسف داره که یک کد را اعلام میکنید و اصلا برای کاری بغیر از آنجه اعلام کرده اید میباشد.
    یعنی فقط برای مردم آزاری ساخته شده اید، شرم بر شما باد.

  5. بابک می‌گوید

    مثل بقیه سایت های ایرانی فقط برای علافی و وقت تلف کردن ساخته شده است. و واقعا جای تاسف داره که یک کد را اعلام میکنید و اصلا برای کاری بغیر از آنجه اعلام کرده اید میباشد.
    یعنی فقط برای مردم آزاری ساخته شده اید، شرم بر شما باد.
    پیشنهاد میکنم مثل بخش «تماس با ما» یک قسمت بعنوان «فحش خور روزانه» برای سایت تان بگذارید.

  6. ناشناس می‌گوید

    سلام.
    اصل این دیواس جوابگو نیست و فقط سرکاریه.اصلا اونچیزی که در توضیحات بیان شده در شماره گیری با موبایل ذکر نمیشه.کلا ما ملت رو گذاشتید سرکار.خدا قوت و خسته نباشید

  7. ناشناس می‌گوید

    الکی یه کد دادید که برای خرید طرح کار نمیکنه

  8. زينب می‌گوید

    خجالت بكشيد با اين نحوه ي كار كردن تون، دست تون فقط تو جيب ملته…

  9. ناشناس می‌گوید

    گندتون بزنن فقط حرف موفت
    خدای پیچوندن کارای ساده هستین مگه خودتون از خودتون تعریف کنین از افتخارات… برجستتون

  10. مهدی خسروی فر می‌گوید

    خاک بر سرتون

  11. . می‌گوید

    با کمال تأسف این نحوه ارایه خدمات به شهروندان جز بد نامی وازار مردم سودی ندارد

  12. ناشناس می‌گوید

    پول زور از ملت میگیرید . ما که خونمون تو طرح اصلی هست واقعا سخته برامون . مدرسه رفتن و دانشگاه و سر کار و …. و اصلا به سادگی ای که تو ضیح دادید نیست که بتونیم رفت و امد کنیم و خیلی درد سر داره و واقعا ما از کار و زندگی افتادیم . خیلی مدیریتتون ضعیفه متاسفانه . یعنی چی یه خروج رایگان قبل ۹ صبح و یک ورود بعد ساعت ۴ . کسی که خونش تو طرحه واقعا باید چکار کنه . مسخره هست

  13. ناشناس می‌گوید

    پول زور از ملت میگیرید . ما که خونمون تو طرح اصلی هست واقعا سخته برامون . مدرسه رفتن و دانشگاه و سر کار و …. و اصلا به سادگی ای که تو ضیح دادید نیست که بتونیم رفت و امد کنیم و خیلی درد سر داره و واقعا ما از کار و زندگی افتادیم . خیلی مدیریتتون ضعیفه متاسفانه . یعنی چی یه خروج رایگان قبل ۹ صبح و یک ورود بعد ساعت ۴ . کسی که خونش تو طرحه واقعا باید چکار کنه . مسخره هست . رسیدگی لازمه این قانون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.