زیرمجموعه یک اپراتور، کسب‌وکار یک PSP را مختل کرد

زیرمجموعه یک اپراتور، کسب‌وکار یک PSP را مختل کرد

ظهر دیروز، جیرینگ سرویس USSD همراه اول را روی کد #724* شرکت سپ بست.

ظهر دوشنبه 27 آذر ماه 96 شرکت جیرینگ که از شرکت‌های زیرمجموعه همراه اول است، سرویس USSD همراه اول را روی کد #724* شرکت پرداخت الکترونیک سامان یکی از مهم‌ترین PSPهای کشور بست. با بسته شدن این سرویس توسط جیرینگ، چندین میلیون از کاربران همراه اولی 724 دیگر مقدور به استفاده از این سرویس نیستند.

با توجه به اینکه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی جهت شناسایی و معرفی این کد به کاربران خود کرده است، این حرکت شرکت زیرمجموعه همراه اول، نه‌تنها کسب‌وکار یک شرکت را دچار مختل کرده است بلکه اعتماد مشترکین اپراتورها به همراه اول را نیز کاهش می‌دهد چراکه سرویس 724 از طریق دیگر اپراتورها در دسترس مشترکین است و فقط مشترکین همراه اول به این سرویس دسترسی ندارند.

بستن سرویس‌های انحصاری یک اپراتور بر روی کسب‌وکارهایی که سال‌ها برای شناساندن آن هزینه کرده‌اند، اعتبار یک اپراتور در فضای کسب‌وکاری را نیز کاهش می‌دهد؛ با مشاهده چنین رفتارهایی در سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهایی که یک اپراتور می‌تواند به راحتی از انحصار خود استفاده کنند و آینده آن کسب‌وکار را به خطر بیندازد، دیگر شرکت‌ها نیز دچار تردید می‌شوند و اپراتورهای مطمئن‌تر و قابل‌اتکاتر را جهت همکاری‌های استراتژیک انتخاب می‌کنند.

از همین رو به نظر می‌رسد همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور، باید دقت و نظارت بیشتری روی عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه خود داشته باشد تا اعتبار و اعتماد مردم و کسب‌وکارها به این اپراتور در طولانی مدت دچار خدشه نشود.

نمایش لینک کوتاه
لینک کوتاه: https://way2pay.ir/q4uc کپی شد

2 پاسخ

  1. چرت و پرت میگی قربانی، تا جایی که تو بازار مشهوده مشکل از سپ بوده در این مورد
    در ضمن شما که در امور قرارداد اطلاعاتی ندارید بهتر هست تنها با دریافت وجه یک طرفه به قاضی نروید (قرارداد اپراتورها اجاره بوده و هیچوقت تملک به پردازشگر پرداخت داده نشده)
    هر چند میدونم برادران قربانی ترسوتر از این حرفا هستن که کامنت مخالف رو بذارن پابلیش بشه ولی برای اطلاع خود شما گفتم که مخاطب رو مثل خودتون فرض نکنید.

    1. بین منی که با اسم و رسم واقعی خودم این مطلب رو نوشتم و به راحتی مسئولیت چیزی که نوشتم رو میذیرم و شمایی که حتی جرات نداری با اسم واقعی خودتون یک کامنت بگذارید، معلومه چه کسی ترسو هست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی