مدیرعامل شاپرک با بیان اینکه سه بانک برای اتصال به سامانه شاپرک تا نیمه بهمن ماه از بانک مرکزی فرصت گرفتهاند، گفت: هیچ مشکلی برای پیوستن این سه بانک به شاپرک وجود ندارد.
سامان قطبی، درباره قطع تراکنشهای اینترنتی بانکها و اتصال به شاپرک گفت: بنا به اعلام بانک مرکزی، این اقدام از 30 آذرماه انجام شد و فقط سه بانک به این سامانه متصل نشدهاند. آمادگی برای پیوستن سه بانک دیگر به سامانه شاپرک وجود دارد، اما این بانکها از بانک مرکزی درخواست کردند تا نیمه بهمن که زمان ثبتنام دانشجویان به پاپان میرسد، به آنها فرصت داده شود. مدیرعامل شاپرک در ادامه گفت: در پی این اقدام درگاه اینترنتی بانکها کماکان فعال خواهد بود؛ اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانکها است انجام میشود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت، اجرا شود و ذینفعان راضی باشند.
منبع: دنیای اقتصاد