پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کوروش عباسی: مفهوم خرید بازی بهصورت آنلاین باید جا بیفتد
به گزارش ستاد خبری الکامپ، درباره برگزاری مراسم افتتاحیه و روز اول نمایشگاه الکامپ، با کوروش عباسی، مدیر پلتفرم آریو، گفتگوی کوتاهی در باب چگونگی راهاندازی و چیستی این پلتفرم انجام دادیم.
آریو چیست و چه هدفی را دنبال میکند؟
آریو اولین شبکهٔ اجتماعی مخصوص گیمرها است که هدف اصلی آن به وجود آوردن یک اجتماع سازماندهی شده برای ایشان است و در قدمهای بعدی به کاربران، تجربهٔ خرید بازیهای ایرانی و خارجی، برقراری ارتباط و تبادلنظر درزمینهٔ بازیها و خرید لوازم جانبی مربوط به بازیها است. در این پلتفرم کاربران میتوانند روی خریدها یا با توجه به دستاوردهای بازی، پاداش و جایزه دریافت کنند.
در حال حاضر، کاربران فقط میتوانند از بخش شبکه اجتماعی و خرید بازیها بهرهمند شوند و بخش لوازم بازی و مسابقات میان کاربران، در آینده راهاندازی خواهد شد.
هدف اصلی بعدی، رعایت حق نشر نسخههای بازی ایرانی است و قطعاً اولین راهحل، نشر بازی ایرانی بهصورت دیجیتال است؛ تا به امروز، نشر دیجیتال بازی ایرانی، بازخورد مناسبی میان کاربران نداشته و ما برای حل این مسئله با گذشتن از منافع خویش و میدان دادن به بازیسازان و تأمینکنندگان ایرانی، قصد جااندازی مفهوم خرید بازی بهصورت آنلاین را داریم؛ به سراغ تأمینکنندههای خارجی هم خواهیم رفت. امروز یعنی 30 تیرماه 1396، آریو رسماً برای کاربران انتشار یافت.
آریو برای کاربران خود چه مزایایی در نظر گرفته است؟
کاربران با هر خرید یا امتیازاتی که در بازیها کسب میکنند، مشمول پاداشهای نقدی و غیر نقدی میشوند؛ مانند شارژ شدن کیف پول حساب کاربری ایشان بهصورت مجازی تا جوایز حقیقی که شامل عینک واقعیت مجازی، صندلیهای مخصوص بازی و جوایزی از این قبیل است. برای قدم اول، در جشنواره تابستانه که تا انتهای شهریورماه برپاست، جوایز زیادی در نظر گرفتهایم که کاربران میتوانند از آن بهرهمند شوند.
ایدهٔ آریو از کجا آمد؟
گیمرهای ایرانی تا امروز اجتماعات مخصوص به خودشان را داشتند؛ اجتماعات رسانه محور مثل سایتها یا کلنهای بازی و در مراحل حقیقی گیمنتها؛ اما این اجتماعات سازماندهی شده و دارای پاداش نبودند؛ پس ما به این مسئله فکر کردیم که اگر اجتماعی ایجاد کنیم که در آن تأمینکننده و مصرفکننده با یکدیگر در ارتباط باشند یک محیط انسجامیافته، پاداشدار و هدایت شده خواهیم داشت. درواقع آریو یک پلتفرم چندوجهی درزمینهٔ بازی است.
چشمانداز آیندهٔ آریو را چگونه تحلیل میکنید؟
همانطور که میدانید، تجربهٔ بازی حدومرز ندارد. ما برای آینده، برنامههایی هم برای فضای حقیقی داریم، برای ارتقا دادن سطح تجربهٔ هیجان و دستاوردهای کاربران؛ چراکه آریو یک اجتماع است و بسترهای زیادی برای ورود به فضای حقیقی فراهم است، اما همهٔ این آینده به بازخورد کاربران دارد. باید این پلتفرم هرچه بیشتر رشد کند تا آینده روشنتری در انتظار ما، کاربران و تأمینکنندگان باشد.