راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سامانه هوشمند بازرسی بانک مسکن رونمایی شد / رصد لحظه‌ای و هوشمندانه شعب بانک

در نهمین همایش سالانه بازرسی بانک مسکن، سید عباس حسینی، مدیرعامل این بانک در حضور رئیس اداره کل بازرسی و بازرسان این بانک، از سامانه نظارت هوشمند بانک مسکن رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، حسینی علت راه‌اندازی این سامانه را رصد لحظه‌ای و هوشمندانه شعب و کاهش مراجعه حضوری اعلام کرد. همچنین با تأکید بر ویژگی‌هایی چون بیطرفی، صداقت، رفتار حرفه‌ای و مستقل بازرسان، این سامانه را پیشرفت بزرگی در این مسیر دانست.

او با معرفی کارگروه هم‌اندیشی شامل چهار بخش نظارتی: بازرسی، حسابرسی داخلی، بازرسی ویژه مدیرعامل و حراست بیان کرد که این کارگروه با استفاده از دانش جمعی خود موجب بهبود این سیستم و بهره‌مندی از دانش و اطلاعات کامل‌تر می‌شود.

در ادامه حمید غفاری، رئیس اداره کل بازرسی این بانک به تشریح عملکرد این سامانه و برنامه نظارتی آن پرداخت. او رصد لحظه‌ای ریسک‌ها و تخلفات در سطح شعب، تسریع در شناسایی تخلفات، افزایش سرعت و دقت و کارایی بازرسی‌های حضوری و ادواری و ارزیابی ریسک شعب را از مزایای این سامانه اعلام کرد.

غفاری از مهمترین ویژگی‌های این سامانه به موارد زیر اشاره کرد: «ثبت اسناد حسابداری خارج از ساعت اداری، هشدار عدم ثبت چک رمزدار در سامانه شعبه و اعلام مغایرت‌های سود تسهیلات.»

او در ادامه مراسم، ضمن تجلیل از بازرسان برتر بانک مسکن در سراسر کشور، از کاهش میزان شکایات واصله از درگاه‌های مختلف نسبت به سال 1401 خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.