راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل محک از توسعه اپلیکیشن و ورود به دنیای اقتصاد دیجیتال می‌گوید: همکاری محک و دیجی‌کالا برای یک تحول دیجیتال

در حاشیه نمایشگاه الکامپ ۲۸، آراسب احمدیان، مدیرعامل مؤسسه خیریه محک، در گفت‌وگو با استودیو «راه‌کار»، از همکاری این مجموعه با دیجی‌کالا برای ساخت اپلیکیشن محک و رویکرد جدید این موسسه به تحولات دیجیتال صحبت کرد.

احمدیان در این گفت‌وگو بیان کرد که با پایان یافتن دوره کرونا در سال ۱۴۰۱، محک بیش از پیش به توسعه خطوط دیجیتال خود فکر کرده و به این نتیجه رسیده که باید از منظرهای مختلف در دنیای جدید به یک «بازیگر فعال» تبدیل شود. او گفت: «با همان روش گذشته که برای جلب توجه شرکت‌ها جهت پذیرش مسئولیت اجتماعی مراجعه می‌کردیم، این بار سراغ دیجی‌کالا رفتیم و آن‌ها قبول کردند که ید اپلیکیشن را از صفر برای ما توسعه دهند.»

به گفته احمدیان، پس از بررسی مدل‌های مختلف اپلیکیشن خیریه‌ها در جهان، یک مدل بومی برای محک طراحی شد. هدف اصلی از راه‌اندازی این پلتفرم، فعال‌سازی، نصب، و جذب کاربر است تا افراد بتوانند در بستر دیجیتال به کودکان مبتلا به سرطان کمک کنند.

او در پاسخ به این پرسش که تحولات دیجیتال چه اثری بر آینده محک خواهد داشت، گفت: «درست است که موسسات خیریه کسب‌وکار نیستند، اما مانند یک کسب‌وکار اداره می‌شوند.» به همین دلیل، همان‌طور که پیش‌تر برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی یا راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان به سراغ متخصصان رفته‌اند، امروز نیز به حوزه دیجیتال وارد شده‌اند.

مدیرعامل محک بزرگ‌ترین چالش را در هزینه بالای عملیات سنتی دانست و گفت: «عملیات ما در دنیای سنتی روز‌به‌روز پرهزینه‌تر می‌شود، اما هرچه بیشتر از اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم، هزینه‌ها کمتر می‌شود و می‌توانیم بخش بیشتری از کمک‌ها را مستقیماً صرف حمایت از کودکان کنیم.»

احمدیان درباره آینده این سوپراپلیکیشن گفت: «امیدوارم یک سال دیگر بتوانیم پنج میلیون نصب فعال در اپلیکیشن داشته باشیم و بتوانیم تحول درمان دیجیتال را دنبال کنیم.» او با ابراز خوش‌بینی گفت که هدف نهایی این است که با صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق اقتصاد دیجیتال، تمامی کودکان تحت پوشش محک بتوانند از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

منبع موسسه خیریه محک دیجی‌کالا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.