راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی نوآوری‌های بانکی و مالی در سری جدید برنامه کاروکسب / کالانو؛ تسهیل دسترسی به منابع اعتباری

با آغاز سری جدید برنامه «کاروکسب»، این برنامه مسیر تازه‌ای را در پیش گرفته است. در حالی که در سری قبل تمرکز «کاروکسب» بر «شرکت‌گردی» و بازدید از محیط کسب‌وکارها بود، در سری جدید دوربین این برنامه به معرفی محصولات بانکی و نوآوری‌های صنعت فناوری‌های مالی پرداخته است. در فصل اول از سری جدید، مینا حاجی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش، نوآوری‌های بانک تجارت را زیر ذره‌بین این برنامه قرار داده و در سومین قسمت به طرح «کالانو» بانک تجارت پرداخته شده است.

در سال‌های اخیر، افزایش فاصله قدرت خرید مردم و هزینه‌های تولید کالاهای اساسی، باعث ایجاد چالش کاهش عرضه و تقاضا برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شده است. دقیقاً در این نقطه، اعتبار خرید اقساطی می‌تواند تأثیر زیادی بر قدرت خرید مشتریان داشته باشد.

طرح کالانو که توسط بانک تجارت ارائه شده، پاسخی به همین نیاز است؛ اعتباری که در قالب کالانو به مشتریان تعلق می‌گیرد، نه تنها قدرت خرید آنها را افزایش می‌دهد، بلکه به کسب‌وکارهای تأمین‌کننده کالا نیز کمک می‌کند تا با ایجاد تقاضای پایدار، رشد فروش خود را تجربه کنند.

اما کالانو دقیقاً چطور کار می‌کند و چه تفاوتی با سایر مدل‌های تأمین مالی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، مینا حاجی به سراغ تعدادی از مدیران بانک تجارت رفته است تا جزئیات این طرح را بهتر بررسی کند.

فرایند دریافت اعتبار کالانو به دو شیوه انجام می‌شود:
۱. حضوری: مشتریان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک تجارت و ارائه مدارک لازم، مراحل دریافت اعتبار را طی کنند.
۲. غیرحضوری: از طریق اپلیکیشن باجت، امکان انجام کامل فرایند به‌صورت دیجیتال فراهم شده است. در این مسیر، مشتری باید در اپلیکیشن افتتاح حساب کند، احراز هویت شود، امضای دیجیتال ایجاد کند و پس از اعتبارسنجی، قرارداد دیجیتال را امضا کند.

پس از دریافت اعتبار، مشتری یک ماه فرصت دارد تا به فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک تجارت، چه حضوری و چه آنلاین، مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهد. توجه داشته باشید که افرادی که دارای رتبه اعتباری A یا B هستند، می‌توانند به‌طور کامل از خدمات غیرحضوری بهره‌مند شوند.

طبق توضیحات مدیران بانک تجارت، طرح کالانو به‌عنوان بخشی از راهکارهای بانک تجارت برای بهبود دسترسی مشتریان شخصی به منابع اعتباری، گامی مؤثر در تقویت قدرت خرید و تسهیل تعاملات مالی بین مشتریان و کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.