راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز واریز اعتبار کالابرگ برای دهک‌های چهارم تا هفتم؛ از دوشنبه ۳۰ تیر

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، دهک‌های چهارم و پنجم از ۳۰ تیر و دهک‌های ششم و هفتم از ۶ مرداد ماه اعتبار ۳۵۰ هزار تومانی برای خرید کالاهای اساسی دریافت می‌کنند

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: «گام دوم از مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی با اختصاص اعتبار به کدملی سرپرستان خانوار دهک‌های چهارم و پنجم درآمدی از دوشنبه هفته جاری (۳۰ تیر) آغاز خواهد شد و تخصیص اعتبار برای دهک‌های ششم و هفتم از دوشنبه هفته آینده ۶ مرداد خواهد بود.»

سومین مرحله از این طرح ملی با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی برای دهک‌های اول تا سوم درآمدی از ۷ تیرماه آغاز و اجرایی شد. بر این اساس، دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کردند.

در گام دوم و سوم این مرحله از طرح کالابرگ الکترونیکی، به دهک‌های چهارم تا هفتم درآمدی به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان بر اساس زمان‌بندی فوق اعتبار اختصاص خواهد یافت.

این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در سه گروه کالایی شامل لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص یافته است.

ویژگی‌های طرح کالابرگ الکترونیک:

  • مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند متناسب با نیاز خود کالاهای تعیین شده را خریداری کنند.
  • محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری وجود ندارد. در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابه‌التفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
  • مشمولان می‌توانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
  • اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی به مدت یک ماه از آغاز مرحله نهم قابل‌استفاده و خرید است.
  • تعداد مشمولین مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی بیش از ۶۰ میلیون نفر است.

یش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیره‌ای طرف قرارداد طرح کالابرگ الکترونیکی هستند و در اجرای این طرح، مشارکت دارند.

مشمولان این طرح می‌توانند برای مشاهده فروشگاه‌ها و اطلاع از مانده اعتبار خود، برنامه کاربردی «شما» را از خدمات‌دهندگانی چون «بازار» و «مایکت» دریافت و نصب کنند.

اطلاع‌رسانی از میزان موجودی از طریق سرشماره v.refah برای سرپرستان خانوار پیامک می‌شود و این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و تأکید می‌شود فاقد هر گونه «لینک» است. همچنین امکان استعلام مانده اعتبار از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ فراهم شده است.

مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مشمولان طرح است.

یادآور می‌شود دارندگان مانده اعتبار از مراحل قبلی طرح کالابرگ الکترونیکی می‌توانند همچنان از اعتبار خود در دوره حاضر استفاده کنند.

همچنین مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هم‌وطنان خواست همچنان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

منبع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.