راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت نوین آرین ۱۹ ساله شد

درباره پرداخت نوین آرین و ۱۹ سال همراهی آن با صنعت پرداخت ایران

پرداخت نوین آرین پس از ۱۹ سال تلاش مستمر و ارائه راهکارهای نوآورانه در صنعت پرداخت، در تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۴، سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. شرکتی که از سال ۱۳۸۵ با هدف گسترش شبکه پرداخت و ارائه‌ خدمات در حوزه پرداخت الکترونیکی پا به عرصه گذاشت و امروز به یکی از بازیگران مهم و توسعه‌دهندگان این صنعت تبدیل شده است.

با سابقه‌ای نزدیک به دو دهه فعالیت، مأموریت پرداخت نوین ارائه مجموعه‌ای گسترده از خدمات و راهکارهای نوآورانه، در قالب اکوسیستم پرداخت الکترونیکی است تا بتواند در مسیر رشد و توانمندسازی کسب‌وکارها گام بر دارد.

این شرکت PSP خدماتی نظیر پرداخت اینترنتی و موبایلی، راه‌اندازی و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش (POS)، نصب، راه‌اندازی و راهبری دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک خدمات‌رسانی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. همچنین اپلیکیشن سان محصول پرداخت نوین آرین هم در همین راستا امکاناتی مانند مدیریت تراکنش‌ها، گزارش‌گیری لحظه‌ای، درخواست دستگاه کارت‌خوان، تسویه حساب و خدمات پشتیبانی را به‌صورت ساده و قابل دسترس در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


از رشد پنج‌برابری تا مرکز نوآوری دانه


پرداخت نوین در طول سال‌ها فعالیت خود در صنعت پرداخت الکترونیکی کشور سعی کرده با کاهش خطای پذیرندگی و افزایش تعداد ابزارهای پذیرش فعال، به بهبود کیفیت خدمات پرداخت در کشور کمک کند.

در دو سال اخیر، گردش مالی و تعداد تراکنش‌های روزانه این شرکت پنج‌برابر شده و براساس گزارش‌های ماهانه شاپرک، پرداخت نوین توانسته از رتبه یازدهم به رتبه هفتم در میان شرکت‌های PSP کشور صعود کند. اکنون هدف‌گذاری این شرکت، دستیابی به جایگاه سوم بازار است.

این شرکت با هدف تربیت نیروی متخصص جوان در سال ۱۴۰۲ مرکز نوآوری خود را با نام «دانه» راه‌اندازی کرد. به گفته امین مطیعی، مدیرعامل پرداخت نوین این مرکز نوآوری، دانه‌ای است که برای بعدها کاشته‌اند. آنها به دنبال ارائه سرویس‌های متنوع در مرکز نوآوری دانه با هدف ارتقای کل صنعت پرداخت کشور و همچنین تربیت نیروی متخصص هستند. در مرکز نوآوری دانه جوانانی با طیف سنی دوازده تا شانزده در حال فعالیت‌اند و این شرکت قصد دارد با جذب جوانان به این مرکز نوآوری، نیروهای متخصص چند سال آینده شرکت‌ها را تربیت کند.

یکی از اقدامات نوآورانه و مهم پرداخت نوین آرین، اجرای پروژه «رسید سبز» است؛ طرحی که با هدف کاهش مصرف رول‌های کاغذی و حفاظت از محیط‌زیست آن را اجرایی کردند. در قالب این پروژه، برای تراکنش‌های زیر ۲۰۰ هزار تومان، ارائه رسید کاغذی اختیاری شده است. به کمک فناوری‌های نوین و تغییرات نرم‌افزاری در پایانه‌های فروش، مشتریان می‌توانند نتیجه تراکنش را روی نمایشگر دستگاه کارت‌خوان این شرکت مشاهده کرده و پیامک تأیید را از بانک دریافت کنند. همچنین، با کاهش سایز رسیدها و بهینه‌سازی توزیع رول‌های کاغذی، هزینه‌های این شرکت کاهش یافته و گامی مؤثر در راستای مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی برداشته شده است.

با نگاهی به دستاوردهای ۱۹ ساله، پرداخت نوین آرین با تکیه بر نوآوری و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، مسیر توسعه خود را با جدیت دنبال می‌کند. هدف‌گذاری برای ارتقای رتبه بازار، گسترش خدمات و تربیت نیروی متخصص از طریق مرکز نوآوری دانه، همگی نشان‌دهنده عزم این شرکت برای ایفای نقشی پررنگ‌تر در آینده صنعت پرداخت ایران است. پروژه‌هایی مانند «رسید سبز» نیز مؤید این موضوع‌اند که پرداخت نوین، همزمان به بهبود تجربه مشتری و حفظ محیط‌زیست می‌اندیشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.