راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رویداد پنجمین جایزه عصر تراکنش با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مدیران برجسته صنعت مالی کشور برگزار شد

معرفی چهره‌ها، کسب‌وکارها و محصولات برگزیده سال ۱۴۰۳ ماهنامه عصر تراکنش

رویداد پنجمین جایزه عصر تراکنش، هفتم اسفندماه در هتل اسپیناس پالاس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مدیران برجسته صنعت مالی کشور برگزار شد؛ رویدادی که هدفش معرفی و قدردانی از چهره‌ها، کسب‌وکارها و محصولات منتخب ماهنامه عصر تراکنش در سال ۱۴۰۳ و مروری بر عملکرد این ماهنامه بود.

این پنجمین سالی بود که ماهنامه عصر تراکنش در بخش‌های گوناگون دست به انتخاب می‌زد و در فهرستی، منتخب‌های خود در طول یک سال را معرفی می‌کرد. در این رویداد، علاوه بر اینکه در ۳۳ دسته گوناگون تندیس‌هایی اهدا شد، یک حوزه خاص از اکوسیستم نوآوری کشور یعنی «پلتفرم‌های طلا» نیز به‌عنوان پدیده‌های سال ۱۴۰۳ اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور انتخاب شدند. در این راستا نیز میزگردی تحت عنوان «گلدآپ» با حضور مهدی فدایی، مدیرعامل طلاسی؛ امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل تکنوگلد؛ بردیا احمدنیا، مدیرعامل وال‌گلد؛ علیرضا عیوضی، مدیرعامل گلدیکا؛ محسن ابوالفتحی، مدیرعامل طلاین و با مدیریت مینا حاجی، سردبیر ماهنامه عصر تراکنش برگزار شد که به نوآوری‌ها، دستاوردها و چالش‌های این حوزه در کشور پرداخته شد.


 عصر تراکنش در امتداد یک سنت دیرینه از رسانه‌های تخصصی شکل گرفته است


مینا والی، مدیرمسئول ماهنامه عصر تراکنش، در افتتاحیه این رویداد ابتدا به معرفی این رویداد پرداخت و گفت: «رویداد پنجمین جایزه عصر تراکنش که میزبان کارآفرینان، مدیران و تصمیم‌گیران صنعت مالی ایران است، با جشن انتشار نود و دومین شماره از ماهنامه عصر تراکنش هم‌زمان شده است. ما طی هشت سال گذشته، بدون وقفه هر ماه این نشریه را منتشر کرده‌ایم و حالا فقط چند گام تا شماره صد آن فاصله داریم.» والی همچنین به بخش‌های گوناگون این رویداد ازجمله درباره عصر تراکنش، برگزاری پنل گلدآپ و مراسم اهدای تندیس‌ها اشاره کرد.

سپس رضا قربانی، مدیرعامل کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و از بنیان‌گذاران عصر تراکنش در سخنرانی خود از فعالیت‌های این ماهنامه گفت: «عصر تراکنش در امتداد یک سنت دیرینه از رسانه‌های تخصصی شکل گرفته است؛ سنتی که ریشه در تلاش برای آگاهی‌بخشی، تحلیل و مستندسازی تحولات حوزه‌های گوناگون دارد. در ایران، تاریخچه رسانه‌های تخصصی به دهه‌های ابتدایی قرن چهاردهم هجری شمسی بازمی‌گردد؛ زمانی که نشریاتی مانند روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۰۵ یا مجله‌های تخصصی‌تر مانند «اقتصاد ایران» تلاش کردند تا مسائل روز را با نگاهی حرفه‌ای و متمرکز بررسی کنند. این رسانه‌ها، بستری را فراهم کردند که بعدها نشریات تخصصی‌تر بتوانند در آن رشد کنند. اگر بخواهیم به نمونه‌های جهانی نگاه کنیم، می‌توانیم به نشریاتی مانند آمریکن بنکر و The Banker اشاره کنیم؛ رسانه‌های تخصصی‌ای در صنعت بانکداری که نه‌تنها ابزار اطلاع‌رسانی، بلکه محرکی برای نوآوری و توسعه بوده‌اند. عصر تراکنش هم در سال ۱۳۹۶ در ادامه همین سنت و با الهام از چنین الگوهایی پا به عرصه گذاشت. از تیرماه ۱۳۹۶ که اولین شماره چاپی عصر تراکنش منتشر شد، هدف ما این بود که نه فقط اخبار را منتقل کنیم، بلکه بستری برای گفت‌وگو، نقد و مستندسازی تجربه‌های این صنعت پویا باشیم.»


اهدای ۳۶ تندیس و معرفی منتخب‌های ۱۴۰۳ ماهنامه عصر تراکنش


در ادامه این رویداد چهره‌ها، کسب‌وکارها و محصولات برگزیده ۱۴۰۳ ماهنامه عصر تراکنش معرفی شدند و تندیس‌هایی به آنها اهدا شد. منتخبین ماهنامه عصر تراکنش بدین شرح هستند:

چهره‌های برگزیده:

اپ‌ها، کسب‌وکارها و محصولات برگزیده:


گزارشی از کمپین نذر کتاب ۱۴۰۲ عصر تراکنش


در پایان این رویداد نیز رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار، گزارشی از کمپین نذر کتاب سال ۱۴۰۲ عصر تراکنش ارائه داد و اعلام کرد که این طرح در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. او از حاضرین دعوت کرد تا در این حرکت مشارکت کنند. او گفت: «سال گذشته در اولین رویداد جایزه عصر تراکنش این کمپین را با همراهی اکوسیستم فناوری و نوآوری آغاز کردیم. هر کارت ۱۰ میلیون تومان ارزش داشت و با هر کارت، ۱۰۰ جلد کتاب اهدا می‌شد؛ ۵۰ جلد از طرف راه‌کار و ۵۰ جلد از طرف کسب‌وکارها. در چند دقیقه، با مشارکت ۴۰ کسب‌وکار، ۶۵۰۰ جلد کتاب جمع‌آوری شد که نیمی از آن سهم راه‌کار و نیمی دیگر سهم کسب‌وکارها بود. این کتاب‌ها شامل ۵۷ عنوان از انتشارات راه‌کار طی هشت ماه به ۱۰ استان و ۱۹ شهر ارسال شد. این حرکت بخشی از مسئولیت اجتماعی ما برای ارتقای سواد مالی است و امسال هم با همراهی شما ادامه می‌یابد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.