راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نُوادِی چینووا؛ ایستگاهی به آینده نوآوری و کارآفرینی

روز دوشنبه ۸ بهمن، رویداد نُوادِی استارتاپ استودیو چینووا با شعار «ایستگاهی به آینده» برگزار شد. ایستگاهی که قرار است در آن استارتاپ‌های چینووا مخاطبان خود را به سمت آینده رهنمون کنند. آینده‌ای که این استارتاپ‌ها تلاش کرده‌اند همگام با مهم‌ترین تکنولوژی‌های جهانی از جمله بلاکچین، سهمی در آن داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی چینووا، این رویداد با هدف معرفی چینووا و مرور دستاوردهای سه‌ساله آن، با سخنرانی حسین نظربلند، رئیس هیئت‌مدیره چینووا و مدیرعامل سرمایه‌گذاری خطرپذیر شناسا و مصطفی نقی‌پورفر، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره چینووا و کارآفرین سریالی، آغاز شد و با ارائه‌هایی درباره چشم‌انداز استارتاپ استودیوها در ایران و جهان و همچنین عملکرد چینووا ادامه یافت.


استارتاپ استودیو؛ مدلی برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری


استارتاپ استودیوها مدل‌هایی نوآورانه در اکوسیستم کارآفرینی هستند که برخلاف روش‌های سنتی، تمامی مراحل خلق یک استارتاپ، از انتخاب ایده و اعتبارسنجی کسب‌وکار تا ساخت نمونه اولیه و انتخاب کارآفرین را بر عهده می‌گیرند. این مدل باعث کاهش ریسک‌های معمول سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها می‌شود. چینووا به‌عنوان بازوی نوآوری شناسا، بر خلق استارتاپ‌های حوزه بلاکچین و رمزارزها متمرکز است.


نقش استراتژیک استارتاپ استودیوها در اکوسیستم کارآفرینی


احسان نوری، مدیرعامل چینووا، در این رویداد توضیح داد که استارتاپ استودیوها در اکوسیستم سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهانی دو نقش اصلی دارند: درآمدی و استراتژیک. برای مثال، شرکت‌هایی مانند Google Ventures در آلفابت، علاوه بر سرمایه‌گذاری، وظیفه رصد ترندهای نوآوری و شناسایی استعدادهای کارآفرینی را بر عهده دارند.

اما در ایران، استارتاپ استودیوها یک نقش استراتژیک دیگر نیز دارند: جبران افول اکوسیستم استارتاپی. نوری در این رابطه گفت: «کاهش تعداد استارتاپ‌های مناسب سرمایه‌گذاری و مهاجرت استعدادهای کارآفرینی، چالش‌های بزرگی برای اکوسیستم ایران ایجاد کرده است. استارتاپ استودیوها می‌توانند با پرورش ایده‌ها و جذب کارآفرینان، به بازسازی این اکوسیستم کمک کنند.»

او با اشاره به جدیدترین گزارش‌های جهانی درباره عملکرد استارتاپ استودیوها افزود: «مطالعات کمتر از یک ماه گذشته نشان می‌دهد که استارتاپ استودیوها در مقایسه با سایر مدل‌های کارآفرینی، عملکردی قابل رقابت و معقول دارند. تنها برخی از VCهای باسابقه و قوی در جهان، خروجی‌های بهتری داشته‌اند. با این حال، فرایند فعالیت استارتاپ استودیوها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، به‌طوری‌که میانگین زمان دستیابی به اولین استارتاپ موفق، حدود سه سال است و معمولاً ۲۰ محصول اولیه نیاز است تا به این نقطه برسیم. خوشبختانه، چینووا با وجود چالش‌های اکوسیستم ایران، امروز در همین نقطه قرار دارد.»


برنامه‌های آینده چینووا


نوری همچنین از برنامه‌های سال آینده چینووا خبر داد و گفت: «برنامه ما در سال آینده، جذب سرمایه برای سه استارتاپ منتخب، خلق استارتاپ‌های جدید، تغییر تمرکز استارتاپ استودیو از مدل Blockchain-Focused به Vertical-Agnostic و ورود به بازار بین‌المللی است.»


معرفی استارتاپ‌های چینووا و رونمایی از محصولات جدید


در بخش دیگری از این رویداد، چهار استارتاپ فعال چینووا معرفی شدند:

  • مومنت اسپرت (Moment Sport) در حوزه هواداری ورزشی
  • ایندیفای (Indefi) در حوزه تأمین مالی زنجیره تأمین
  • پلاریس (Polaris) در زمینه زیرساخت‌های بلاکچینی
  • نواپی (Novapay) در حوزه پرداخت رمزارزی

همچنین، چینووا از دو محصول جدید خود در حوزه‌های توکنایز اوراق بهادار و کیف پول با قابلیت‌های حاکمیت شرکتی رونمایی کرد.


پایان رویداد و دسترسی به محتوای آن


این رویداد با ثبت عکس یادگاری شرکت‌کنندگان به پایان رسید.
علاقه‌مندان می‌توانند محتوای کامل این رویداد را از طریق وب‌سایت چینووا در این آدرس مشاهده کنند.

منبع چینووا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.