راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لزوم تدوین مانیفست برای اجرای موفق ایده‌های نوآورانه در لندتک

بخش بعدی از رویداد لندتک ایران به راه‌بری میثم سلیمانی، دبیر محتوا راه‌کار برگزار شد و به موضوعاتی از جمله نرخ سود تسهیلات در لندتک‌ها، وضعیت رتبه اعتباری مردم ایران و تأثیر فروش آنلاین در صنعت زیبایی بر منابع بانکی پرداخته شد. در این بخش، محمد آجدانی، معاون بانکداری نوین داتین، از نرخ سود ۵۷ درصدی برخی لندتک‌ها خبر داد؛ محمدصادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران، به کمبود رتبه اعتباری در میان مردم اشاره کرد و مسعود شاهمرادی، مدیرعامل خانومی، تأثیر رشد فروش آنلاین بر آزادسازی منابع بانکی را بررسی کرد.


برخی لندتک‌ها با نرخ سود ۵۷ درصد تسهیلات ارائه می‌دهند


محمد آجدانی، معاون بانکداری نوین داتین، در ارائه خود در روز دوم از رویداد بزرگ لندتک ایران با عنوان «نوآوری‌های مالی و پرداخت؛ آینده‌ای که لندتک رقم خواهد زد»، گفت: «نوآوری یعنی انتخاب ایده درست و اجرای درست ایده. نوآوری همیشه به معنای استفاده از فناوری نیست، البته می‌توان از فناوری در اجرای ایده درست استفاده کرد. سؤال اینجاست که آیا لندتک نوآوری می‌کند یا تسهیل‌گیری؟»

او ضمن تأکید بر اینکه مشتری‌محوری با مشتری‌مداری تفاوت دارد، گفت: «دهک‌های متوسط رو به پایین بیشترین میزان درخواست تسهیلات را دارند. در ویپاد سعی ما بر این است که محصولات مطابق با نیاز مشتریان طراحی و تولید شود. برخی لندتک‌ها با نرخ ۴۶ تا ۵۷ درصد نرخ سود مؤثر تسهیلات ارائه می‌دهند.»

آجدانی توضیح داد: «برای اجرای درست ایده درست، باید مانیفست داشته باشیم. در اجرا نیز باید نوآوری داشت، در تغییرات انعطاف‌پذیر باشیم، چابک باشیم و به مدیریت ریسک توجه کنیم.»


فقط ۳۰ درصد مردم ایران دارای رتبه اعتباری هستند


محمدصادق آزادانی، رئیس کمیسیون لندتک نصر تهران، در ارائه‌ای با عنوان «دیروز و امروز لندتک: از ظهور تا شکل‌گیری صنف و اکوسیستم» در رویداد لندتک ایران درباره وضعیت فراگیری مالی در کشور گفت: «۹۰ درصد از مردم ایران دارای حساب بانکی هستند و ۸۴.۵ درصد از افراد حداقل یک تراکنش الکترونیکی داشته‌اند. در زمینه دسترسی به تسهیلات، ۶۱.۱ درصد از افراد نیاز به دریافت وام داشته‌اند، اما ۲۵.۶ درصد موفق به دریافت وام و تسهیلات شده‌اند.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد:  «فقط ۳۰ درصد از مردم ایران دارای رتبه اعتباری هستند و ۷۰ درصد رتبه اعتباری ندارند و تا به حال از هیچ بانکی تسهیلات نگرفته‌اند.»

او اعلام کرد که ۷۰ درصد اعتبار لندتک‌ها به همین افراد فاقد رتبه اعتباری تعلق گرفته است.


رشد فروش آنلاین صنعت زیبایی در ایران بیش از هفت همت منابع بانکی را آزاد می‌کند


مسعود شاهمرادی، مدیرعامل خانومی، پیش‌بینی می‌کند رشد فروش آنلاین صنعت زیبایی در ایران ۷.۵ همت منابع بانکی را آزاد کند. به گفته او همکاری مشترک خانومی با اسنپ‌پی، سبب رشد مشترک این دو پلتفرم شده است. به گفته شاهمرادی، خانومی برای تأمین مالی از ابزار سکوهای تأمین مالی استفاده کرده و تجربه خوبی در این زمینه داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.