راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به تجربه استفاده بانک اقتصاد نوین از نرم افزار ITSM دانا پرو

یاسر ابروشن مدیر امنیت اطلاعات بانک اقتصاد نوین، ارتقا بهره‌وری به بالاترین سطح، کاهش هزینه‌ها و کاهش قطعی‌های سرویس بانک اقتصاد نوین را از مهمترین دستاوردهای ماژول مدیریت رخداد در دانا پرو دانست

بانک اقتصاد نوین در 29 تیرماه 1380 براساس مجوزهای رسمی بانک مرکزی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار، پذیره‌نویسی سهام را آغاز کرد. مجمع عمومی موسس بانک اقتصاد نوین در تاریخ سیزدهم مرداد 1380 برگزار و در تاریخ بیستم مرداد همان سال، با سرمایه‌ اولیه‌ای معادل 250 میلیارد تومان در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی داناپرداز، بانک اقتصاد نوین طیف جامعی از خدمات بانکی و مالی را در شبکه خدمت‌رسانی‌اش به گروه‌های مختلفی از مشتریان ارائه می‌دهد. بانک اقتصاد نوین متعهد شده که این رسالت را در چارچوب بانکداری اسلامی و جلب رضایت ذینفعان انجام داده و با تمرکز بر ارائه نوآورانه خدمات خود، نقش موثری را در توسعه و رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

بانک اقتصاد نوین یکی از دیگر از مشتریان محصولات داناپرداز در صنعت مالی و بانکداری است که در این گزارش به مرور تجربیات یاسر ابروشن، مدیر امنیت اطلاعات بانک اقتصاد نوین در مسیر همکاری با داناپرداز می‌پردازیم.

ابروشن با اشاره به نرم‌افزار مورد استفاده در بانک اقتصاد نوین توضیح داد: «در حال حاضر ما از پنجمین نسل از نرم‌افزار ITSM داناپرو یا داناپرو 5 استفاده می‌کنیم. ما اولین بار در سال 1397 این پلتفرم را انتخاب کردیم و از سال 1400 از نسخه‌ جدید نرم‌افزار داناپرو استفاده می‌کنیم.»

داناپرو یک نرم‌افزار ITSM پیشرفته برای مدیریت خدمات IT در سازمان‌ها است که براساس چارچوب‌های کارآمد ITIL طراحی شده است. این نرم‌افزار تمام ابزارهایی که دپارتمان فناوری اطلاعات برای مدیریت خدمات خود نیاز دارد را به صورت یکپارچه فراهم می‌کند. داناپرو به دپارتمان آی‌تی سازمان کمک می‌کند تا با پیاده‌سازی فرایندهای صحیح و به روش‌‌های ITIL به طور قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه‌جویی کند.

مدیر دپارتمان امنیت اطلاعات بانک اقتصاد نوین در پاسخ به این سؤال که از کدام امکانات داناپرو بیشتر استفاده می‌شود، گفت: «در حال حاضر بیشتر از ماژول مدیریت رخداد و درخواست‌ها و مدیریت پیکربندی یا CMDB استفاده می‌کنیم.»

ماژول مدیریت رخداد در داناپرو تمامی ابزارهای ضروری و کاربردی برای مدیریت اصولی و کارآمد رخدادها را در اختیار تیم IT قرار می‌دهد. با استفاده از این ماژول می‌توان بهره‌وری را به بالاترین سطح ارتقا داد و همیشه براساس قواعد SLA خدمات‌رسانی کرد. ماژول مدیریت رخداد به کاهش هزینه‌ها و تعداد قطعی‌های سرویس کمک شایانی می‌کند.

ماژول CMDB منطبق بر چارچوب‌های ITIL طراحی شده است. این ماژول تمامی CIهای موجود در بستر فناوری اطلاعات سازمان را شناسایی کرده و سپس به شما اجازه می‌دهد تا مشخصات هر CI را مشخص کنید. در نهایت با مشاهده نقشه ارتباطی بین CIها می‌توانید درک بهتری از نحوه عملکرد زیرساخت IT سازمان داشته باشید.

یاسر آبروشن با اشاره به مهم‌ترین چالشی که نرم‌افزار داناپرو در حل آن کمک کرده، گفت: «پس از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برای مدیریت و رسیدگی مؤثر درخواست‌ها به یکپارچگی بین فرم‌های ثبت درخواست و رخداد و دارایی‌ها نیاز داریم. در بین گزینه‌هایی که بررسی کردیم، نرم‌افزار ITSM داناپرو این یکپارچگی را در سطح بالاتری ارائه می‌کرد.»

منبع داناپرداز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.