راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری و مشارکت بیمه پاسارگاد و داتین با چشم‌انداز ریتون

آغاز به‌کار «ریتون» با هدف پاسخ به نیازهای فناورانه صنعت بیمه

ریتون با هدف ارائه راهکارهای جامع، نوین و فناوری‌محور بیمه‌گری و با رویکرد پوشش خلاهای فعلی اکوسیستم بیمه کشور در حوزه راهکارهای نرم‌افزاری و زیرساختی، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت قصد دارد با ارائه معماری فنی به‌روز و استاندارد در کنار ساختاری چابک و جوان، بسترساز تغییر و تحول در حوزه فناوری صنعت بیمه شود.

به گزارش روابط عمومی داتین، بیمه‌ پاسارگاد با دانش و سبد متنوع بیمه‌ای و به‌عنوان یکی از بازیگران حوزه بیمه‌های عمر کشور با تعداد بالغ بر هفت میلیون بیمه‌شده عمر و غیر عمر از یک‌سو و داتین با سابقه ارائه راهکارهای فناورانه بزرگ‌مقیاس برای نهادهای صنعت بانکی و مالی تصمیم گرفتند در مشارکتی، فعالیت‌های فناورانه خود در حوزه بیمه را در شرکتی با نام ریتون متمرکز و توسعه دهند.

ریتون ادامه فعالیت‌های بیمه‌ای داتین و بیمه پاسارگاد است که حالا با بیش از صد همکار متخصص و خبره فناوری اطلاعات و حوزه بیمه، تلاش می‌کنند تا زیرساخت‌های مدنظر بازیگران صنعت بیمه را با به‌کارگیری بیشتر فناوری اطلاعات آماده کنند و تحول دیجیتال را در صنعت بیمه رقم بزنند.


ریتون؛ راهکارساز برای بازیگران صنعت بیمه


فرهنگ فرزان، مدیرعامل ریتون درخصوص چشم‌انداز ریتون گفت: «ریتون شرکت فناورانه‌ای‌ است که با تفکر تهیه زیرساخت‌های صنعت بیمه و با رویکرد طراحی گستره خدمات برخط برای اکوسیستم بیمه کشور شکل گرفته است. تلاش ما این است که در ریتون راهکارهایی جامع و مبتنی‌بر تکنولوژی و با تمرکز و تاکید بر داده‌محوری بسازیم و مسیر دستیابی به تحول دیجیتال در صنعت بیمه را هموارتر کنیم.»

او با برشمردن راهبردهای کلیدی تحول دیجیتال و فراگیری مالی به‌عنوان اساس شکل‌گیری ریتون، عمده فعالیت‌ها را این‌طور توضیح داد: «عمده فعالیت‌های فناورانه ریتون به تامین لایه‌های زیرساختی نرم‌افزاری برای ارائه‌دهندگان انواع خدمات بیمه‌ای معطوف خواهد بود و تلاش می‌شود تمامی نیازهای آنها پوشش داده شود. ریتون صرفا به توسعه یک نرم‌افزار Core بیمه‌گری نخواهد پرداخت؛ بلکه این زیرساخت بزرگ‌مقیاس را شرط لازم برای ارائه خدمات نوآور و بسترساز ظهور راهکارهای خلاق و داده‌محور می‌داند و قصد دارد بستری ایجاد کند که علاوه‌بر شرکت‌های بیمه‌گر به‌عنوان بازیگران کلیدی و محوری صنعت، سایر بازیگران و ذی‌نفعان از جمله بیمه‌گذاران حقیقی و حقوقی، ارزیابان خسارت و اینشورتک‌ها نیز بتوانند مبتنی‌بر این زیرساخت‌نرم‌افزاری فعالیت و نیازهای فناورانه خود را با اتصال به سرویس‌ها و APIهای متنوع ارائه‌شده مرتفع کنند.»

منبع داتین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.