پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
جمعه سیاه تجارت الکترونیک را دوباره زنده کرد: آمارها از رشد تجارت الکترونیک میگویند
روز به روز خریداران بیشتری به صورت آنلاین خرید میکنند. این تصور میرود که امسال مشتریان به خاطر قیمتهای رو به افزایش مواد غذایی، سوخت و امکاناتی مثل آب و برق و گاز و همچنین نگرانی اقتصادی، در خرید تعطیلات سال نو امسالشان کمی احتیاط کنند. چندین نظرسنجی که پیش از آغاز این تعطیلات صورت گرفتهاند این امر را ثابت کردهاند که خریداران امسال قصد دارند به همان اندازه سال قبل و یا کمتر به خرید بپردازند. اما وعدهٔ راحتی و مقرون به صرفه بودن خرید آنلاین، امسال بیش از پیش مصرف کنندهگان را به سمت خودش میکشد تا پول بیشتری را به خرید آنلاین اختصاص دهند تا خرید فروشگاهی. ای مارکتر پیش بینی میکند که امسال در آمریکا خرده فروشی الکترونیکی در فصل تعطیلات، که شامل تمام خرده فروشیهای الکترونیکی در ماههای نوامبر و دسامبر میشود، 16.8% افزایش خواهد یافت و به 46.7 میلیارد دلار خواهد رسید. جفری گراو یکی از تحلیل گران برجستهای مارکتر میگوید این امر نشان دهندهٔ سه سال فروش بالای آنلاین برای تعطیلات است و توانایی وب برای کمک کردن به مشتری برای دستیابی به اهداف خرید تعطیلات در یک اقتصاد ضعیف را ثابت میکند. خرید بالای آنلاین برای تعطیلات، مقدار کل فروش الکترونیکی سال را به ۱۹۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داد که16.5% بیشتر از سال ۲۰۱۰ خواهد بود.
در نتیجهی رشد سریع تجارت الکترونیکی، سهم تجارت الکترونیکی از کل فروش خرده فروشی، با بزرگترین دستاوردهایش در طول فصل تعطیلات، در حال افزایش است. رشد کلی فروش خرده فروشی در طول فصل تعطیلات در مقایسه با فروش خرده فروشی الکترونیکی چنگی به دل نمیزند: شرکتها رشدی بین 2.5٪ تا 3.5% نسبت به سال گذشته برای رشد کل فروش خرده فروشی امسالشان پیش بینی میکنند.
گراو همچنین افزود تجارت الکترونیکی نسبت به افتهای اقتصادی در امان نیست اما در این افتها نسبت به کل خرده فروشی بیشتر در امان است. مصرف کنندهگان حساس به قیمت، به خرید اینترنتی به عنوان یک راه خوب برای پیدا کردن قیمتهای بهتر و کاهش هزینه سوخت برای رفت به خرید نگاه میکنند. بسیاری از این افراد قصد دارند تا خریدشان از طریق آنلاین را افزایش دهند. اما حتی خریدارانی که قصد خرید از فروشگاهها و مغازهها را دارند ممکن است سرانجام بعد از جستجو کردن آنلاین خریدهایشان را از سایتهای اینترنتی که قیمتها و فروشهای بهتری را ارائه میدهند انجام دهند.