راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آخرین خبرها درباره ورود نامزدهای آی‌تی در فهرست‌های رقابتی / حساب ویژه ائتلاف‌ها روی رأی اقتصاد دیجیتالی‌ها

امروز پانزدهم اسفندماه، سه روز دیگر به پایان خط تبلیغات نامزدهای دهمین دوره از انتخابات اتاق بازرگانی باقی مانده است؛ فهرست‌های ائتلافی بسته شده و هر کدام از نامزدها در فهرست‌های منتخب خود جا گرفته‌اند. آی‌تی‌من‌ها نیز هر کدام در یک ائتلاف رفته و به دنبال کسب کرسی نمایندگی اتاق و بعد از آن احتمالا کمیسیون‌های مرتبط مانند فناوری و اطلاعات هستند. وزنه نامزدهای صنف آی‌تی اما در فهرست ائتلاف برای فردا سنگین‌تر از سایر فهرست‌هاست و از ۱۰ کاندیدای صنف آی‌تی، ۴ نفر در این فهرست هستند،‌ دو نفر در فهرست رقیب نوپا یعنی اتاق شفاف و از ۴ نفر دیگر هم هنوز خبری نیست.

دهمین دوره از انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور وارد شمارش معکوس روزهای آخر شده و ائتلاف‌ها گرچه بسیار کم شورتر از دوره‌های قبل اما بالاخره چهار روز مانده به برگزاری انتخابات نهایی شدند.

فهرست ائتلاف برای فردا که جزو اولین فهرست‌های نهایی شده بود با معرفی ۴۰ نامزد در پی کسب بیشترین کرسی در اتاق تهران است.در این فهرست مازیار نوربخش، شهاب جوانمردی، افشین کلاهی و فرزین فردیس از اعضای صنف آی‌تی حضور دارند و در کنار آنها افراد مشهوری از نمایندگان قبلی اتاق مانند محمدرضا بهرامن، فریال مستوفی و عباس آرگون حضور دارند.

اما این فهرست دیروز یک عضو انصرافی داشت. یحیی آل اسحاق که از روز ابتدایی انتشار فهرست ائتلاف برای فردا در آن حضور داشت، دیروز از این ائتلاف کناره گیری کرد و وارد ائتلاف جدید اتاق شفاف شد. اتاق شفاف در ادامه ائتلاف پیشگامان تحول بود که حالا با مذاکره و رایزنی با برخی از کاندیداها به اتاق شفاف تغییر نام داده است.


رقابت بین دو ائتلاف


ائتلاف برای فردا و اتاق شفاف تقریبا دو رقیب جدی یکدیگر هستند و همین جابه‌جایی آل اسحاق  و رفتن او به فهرست رقیب حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد. حالا با کناره گیری آل‌اسحاق از لیست ائتلاف‌برای‌فردا، معادلات این گروه برای کارزار دوره دهم برهم خورده‌ و لیدرهای این ائتلاف با چالش تعیین سرلیست و نامزد ریاست اتاق تهران مواجه شده‌اند. در این شرایط، از محسن بهرامی ارض‌اقدس به عنوان گزینه سرلیست و نامزد احتمالی ائتلاف‌برای‌فردا برای ریاست اتاق تهران یاد می‌شود.

ائتلاف برای فردا در دوره‌های قبل انتخابات اتاق برد زیادی داشته و توانسته بود اکثریت کرسی‌ها را به دست بیاورد. حالا برای این دوره گرچه دیگر فردی مانند مسعود خوانساری را به دلیل رد صلاحیت در خود ندارد اما با افزودن افراد جدید و اصناف جدید سعی کرده آرا فعالان اقتصادی را به خود اختصاص دهد.

در واقع ائتلاف‌برای‌فردا در این دوره، با افزودن فعالان اقتصادی از صنف فعالان اقتصاد دیجیتال و استارت‌آپ‌ها، روی آرای دارندگان کارت عضویت و بازرگانی از این بخش حساب ویژه‌ای باز کرده است.

در فهرست رقیب یعنی اتاق شفاف هم از اعضای صنف اقتصاد دیجیتال حضور دارند. حمید بهنگار و سادینا آبایی  دو فعال اقتصادی این حوزه در ائتلاف اتاق شفاف در کنار افرادی همچون یحیی آل اسحاق و مسعود دانشمند از نمایندگان سابق مشهور و پایه ثابت اتاق قرار گرفتند و حضور اولین‌بار خود را در این ائتلاف به بخت‌آزمایی گذاشته‌اند.

اما هنوز از برخی نامزدهای آی تی حداقل تا لحظه نگارش این گزارش خبری نیست. فرهاد کرم زاده، آزاد معروفی و محمدرضا فرجی نامشان هنوز در ائتلافی نیست و هم هنوز وارد ائتلافی نشدند. گرچه هرکدام از آنها در تبلیغات فعال هستند. اما آخرین خبرها حاکی از آن است که رضا عابدی‌نژاد، مدیرعامل گروه دوران که به نظر می‌رسید با جدیت با به عرصه برای ورود به اتاق بازرگانی گذاشته اما در اقدامی به صورت داوطلبانه از چرخه رقابت‌ها کناره‌گیری کرده موضوعی که به نظر می‌رسد با شفاف‌تر شدن فضای ائتلاف‌ها به نظر می‌رسد بیشتر شاهد آن خواهیم بود.

از طرفی دیگر برخی از ائتلاف‌ها هیچ نامزدی از صنف آی تی ندارند و برخی همین نکته را ضعف این ائتلاف‌ها می‌دانند. حالا باید دید در سه روز پایانی افراد باقی مانده وارد ائتلافی خواهند شد یا خیر؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.