راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رقابت توکن هواداری تیم‌های ملی با نزدیک‌شدن به جام‌ جهانی قطر

جام‌ جهانی فوتبال یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی دنیاست که کمتر از یک ماه دیگر با حضور 32 تیم در قطر برگزار خواهد شد. این رویداد می‌تواند یک اتفاق مثبت برای اقتصاد دنیا در این شرایط نابسامان اقتصادی جهان باشد. بازار ارزهای‌ دیجیتال نیز چند ماهی است که وارد رکود شده و به‌اصطلاح در زمستان کریپتو به سر می‌برد و خیلی از مردم امیدوارند با شروع جام‌ جهانی این بازار هم به روزهای اوج خود بازگردد.

به گزارش روابط عمومی رمزینکس، یکی از مسائلی که در روزهای نزدیک به جام‌ جهانی در بازار رمزارزها مورد توجه قرار گرفته، توکن وفاداری تیم‌های ملی است. تیم‌های محبوبی چون اسپانیا، آرژانتین، فرانسه و برزیل که در جام‌ جهانی حضور دارند دارای توکن وفاداری نیز هستند. در نظر داشته باشید توکن‌های وفاداری نشان‌دهنده مالکیت تیم‌های ملی نیستند و از طریق پلتفرم‌های جوایز طرفداران مبتنی بر بلاکچین‌های Bitci و Socios  صادر می‌شوند، ولی امتیازات ویژه‌ای در اختیار هواداران خود قرار می‌دهند.  

برای مثال پرو یکی از تیم‌هایی است که تا مرحله پلی‌آف مسابقات مقدماتی جام جهانی رسید، ولی نتوانست در مقابل استرالیا به پیروزی برسد. این تیم اما دارای توکن هواداری است و کسانی که توکن هواداری پرو را خریداری کرده‌اند، می‌توانند با اعضای تیم ملی ملاقات داشته باشند، از جوایز دیجیتالی بهره‌مند شوند و در بازی‌ها از جایگاه VIP استفاده کنند.

پلتفرم Socios خالق اولین توکن‌های هواداری است و هدف فعالیت خود را این‌گونه بیان می‌کند که هر هوادار در هر جای دنیا حق دارد بر تیم مورد علاقه خود تأثیر بگذارد و هرچه تعداد بیشتری از توکن‌ها را خریداری کند، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 احتمال بالایی وجود دارد که در بحبوحه جام جهانی، خرید‌وفروش این ارزها به یک سرگرمی و کسب درآمد بین هواداران تیم‌های کشورهای مختلف تبدیل شود و خریدو‌فروش آنها علاوه بر هیجاناتی که به دنبال خواهد داشت به نوعی طرفداری و حمایت مردم از تیم مورد علاقه‌شان نیز خواهد بود.

در هفته قبل از نگارش این مطلب با اینکه ارزهای معروف و اصلی مارکت مانند بیت‌کوین و اتریوم قیمت تقریباً ثابتی داشتند، ارز‌های هواداری تیم‌های ملی مانند پرو حدود 29 درصد، اسپانیا  17 درصد، برزیل 12 درصد، ترکیه 10 درصد و آرژانتین 9 درصد افزایش داشته‌اند.

بر اساس گزارش Sporting News، برزیل و فرانسه از محبوبیت بیشتری برخوردارند و پس از آن آرژانتین و اسپانیا قرار دارند. همان‌طور که در بالا ذکر شد، توکن‌های هواداری برزیل، آرژانتین و اسپانیا اخیراً بهتر عمل کرده‌اند.

این افزایش در کنار نزدیک‌شدن به جام جهانی باعث بالارفتن حجم مارکت این ارزها و ترندشدن آنها در بین علاقه‌مندان ارز دیجیتال در روز‌های اخیر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.