راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وزارت ارتباطات: اتفاق جدیدی در دسترسی به واتس‌اپ رخ نداده است

بررسی‌های راه‌ پرداخت نشان می‌دهد واتس‌اپ برای برخی کاربران در مناطقی و از طریق برخی اپراتورها بدون فیلترشکن در دسترس است. با این حال وزارت ارتباطات اعلام می‌کند اتفاق جدیدی برای دسترسی به واتس‌اپ و اینستاگرام نیفتاده و این سرویس‌ها به دستور مراجع ذی‌صلاح امنیتی محدود هستند. 

از ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح امروز، دهم مهر پیام‌رسان واتس‌اپ در برخی اپراتورها در دسترس قرار گرفته، با این حال تا این لحظه کاربرانی که بدون فیلترشکن از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند تنها امکان ارسال پیام‌های‌ متنی را دارند.

به گزارش راه‌ پرداخت، برداشته‌شدن محدودیت از روی واتس‌اپ منطقه‌ای به نظر می‌رسد و اپراتور به اپراتور متفاوت است؛ چراکه در حالی که برخی کاربران همراه اول و ایرانسل امکان استفاده از واتس‌اپ بدون فیلترشکن را دارند؛ کاربران همین دو اپراتور در منطقه‌ای دیگر همچنان به واتس‌اپ دسترسی ندارند. 

همچنین کاربرانی که واتس‌اپ بدون فیلترشکن برایشان در دسترس است، تنها می‌توانند پیام‌های متنی ارسال کنند و امکان ارسال عکس و ویدئو و صدا را ندارند.

بررسی‌های راه‌ پرداخت از طریق پلتفرم OONI هم نشان می‌دهد دسترسی به واتس‌اپ در ایران همچنان با اختلال همراه است. 

در پیگیری راه‌ پرداخت، وزارت ارتباطات اعلام کرد هیچ اتفاق جدیدی در دسترسی به واتس‌اپ رخ نداده است. 

وزارت ارتباطات اعلام می‌کند بنا به دستور مراجع‌ ذی‌صلاح که تصمیم به ایجاد محدودیت روی واتس‌اپ گرفته بودند این دسترسی محدود شده و تا این لحظه‌ هم در این زمینه اتفاق جدیدی نیفتاده است. 

مشخص نیست دسترسی به واتس‌اپ بدون فیلترشکن به خاطر اختلال در سیستم فیلترینگ کشور رخ داده یا قرار است اتفاق جدیدی در این زمینه رخ دهد.

 خبرگزاری فارس پیش‌تر اعلام کرده بود به تصمیم شورای امنیت کشور، دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ از عصر ۳۰ شهریور محدود شده است. 

2 دیدگاه
  1. محمد گنج ور می‌گوید

    کارهایی کس دیگر انجام دادن ما چیکار کنیم اینستاگرام وواتستاپ ما رو بستین اونا خراب کاری کردن تکلیف ما چیه

  2. محمد گنج ور می‌گوید

    تکلیف ما چیه کسای دیگه رفتن خراب کاری کردن تقصیر ما چیه واتساپ واینستاگرام ما رو بستین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.