راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی اقبال عمومی به توکن‌های بهادار / ویژگی‌های بازار ایده‌آل از نگاه مخاطب

کارگزاری مبین سرمایه و مزدکس در تحقیقی مشترک اقبال عمومی به توکن‌های بهادار را بررسی کرده‌اند. توکن‌های بهادار حاصل ترکیب فناوری بلاکچین با بازار سرمایه و نماینده دیجیتال یک دارایی بهادار شده در بستر بلاکچین هستند.

در این تحقیق از پاسخ‌دهندگان خواسته شده تا دنیای ایده‌آل سرمایه‌گذاری خود را ترسیم و مزایای پیاده‌سازی توکن‌های بهادار را بیان کنند. این پرسش‌نامه شامل چهار سوال ٤ گزینه‌ای و یک سوال تشریحی است و توسط 3029 نفر پاسخ داده شده، واحد پول معاملاتی، حداقل مبلغ قابل معامله، تنوع کلاس دارایی سرمایه‌گذاری، ساعت کاری بازار محورهای اصلی این پرسش‌نامه مشترک هستند.

بر اساس نتایج این پرسش‌نامه، 49 درصد مشارکت‌کنندگان به معامله با ارزهایی به‌غیر از ریال تمایل دارند و 51 درصد آنها معامله بدون درنظرگرفتن حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری (٥٠٠ هزار تومان) ترجیح می‌دهند. 54 درصد پاسخ‌دهندگان در پاسخ به این پرسش که تمایل دارید در سامانه آنلاین خود چه دارایی‌هایی را معامله کنید؟ اعلام کردند که معامله تمام کلاس‌های دارایی سهام، اعم از طلا، رمزارز، زعفران و… در یک سامانه آنلاین برایشان مطلوب است. بررسی‌ها نشان می‌دهند که در دنیای ایده‌آل 60 درصد از مشارکت کنندگان یک بازار ٢٤ ساعته ودر ٧ روز هفته، فعال است.

در این تحقیق 1343 نفر دنیای ایده‌آل خود از سرمایه‌گذاری را توصیف کرده‌اند؛ چهار ویژگی دستوری نبودن بازار، بدون مرز بودن، عدم محدودیت زمان و دوطرفه بودن بازار پرتکرارترین جواب‌ها، در پاسخ به این بخش پرسش‌نامه بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.