راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش عملکرد و پشتیبانی اوکی‌اکسچنج از ایردراپ رمزارز لونا منتشر شد

قیمت رمزارز لونا 99 درصد افت کرد و سرمایه و ارزش دارایی سرمایه‌گذاران رمزارز لونا از دست رفت. شیب نزولی قیمت رمزارز لونا باعث شد صرافی اوکی‌اکسچنج، لونا را از پلتفرمش حذف کند. اوکی‌اکسچنج از اولین صرافی‌های رمزارزی بود که به کاربرانش، ریسک‌های خرید رمزارز لونا و ریسک‌های خریدوفروش این رمزارز را هشدار داده بود.

اوکی‌اکسچنج تصمیم گرفت برای جبران‌ ضررهای واردشده به کاربران و هولدرهای لونا، یک هاردفورک از رمزارز لونا (با نام LUNA 2) ارائه دهد. طبق اعلام‌های بنیاد ترا، رمزارز قدیمی لونا که پیش‌تر با نام LUNA شناخته می‌شد، به LUNC تغییر نام داده و ارز دیجیتال جدید این بنیاد، با نام LUNA به‌صورت ایردراپ به کاربران متضرر از این ارز ارائه شد. در نتیجه پس از اعلام نهایی تیم لونا در مورد ایردراپ که سریعاً اعلام نشد و در این‌ خصوص انتقادهایی به عملکرد تیم لونا وارد است و همچنین تصمیم برترین صرافی‌های جهانی در پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از این ایردراپ و نیز ماهیت پیچیده آن و طولانی‌بودن شرایط پرداخت، اوکی‌اکسچنج اطلاع‌رسانی جهت برداشت رمزارز لونا از کیف پول‌های خود را آغاز کرد. اوکی‌اکسچنج در این‌باره گفته برای کمک به کاربران‌مان نیز، آموزش‌های لازم را ارائه کردیم تا متضرر نشده و ایردراپ رمزارز جدید بنیاد ترا را دریافت کنند. 

باتوجه‌به کم‌بودن زمان، عدم شفافیت و مشخص‌نبودن شرایط ایردراپ قرار شد به کاربران اطلاعات کاملی در مورد نحوه دریافت ایردراپ به‌صورت مستقیم داده شود. در جریان این اقدامات و اطلاع‌رسانی‌ها بیش از ۹۰ درصد کاربران توانستند به‌موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن، پیش از اسنپ‌شات اقدام به انتقال این رمزارز به کیف پول رسمی لونا کنند تا بتوانند ایردراپ را دریافت کنند.


ایردراپ داخلی رمزارز لونا در اوکی‌اکسچنج


پس از بررسی‌های دقیق‌تر و مشخص‌شدن پروسه ایردراپ توسط اوکی‌اکسچنج، با توجه‌ به شروع مجدد معاملات این رمزارز در صرافی‌های برتر و پس از دریافت موفق این ایردراپ در کیف پول اوکی‌اکسچنج، فهرست واجدان شرایط دارندگان لونا تهیه و این موجودی به کیف پول آنها واریز شده است. 

برای محاسبه ایردراپ ارسالی به کاربران، فرمولی توسط بنیاد ترا اعلام شد که به شرح جدول زیر است: 

شایان‌ ذکر است، این ایردراپ به کاربرانی که قبل از Attack و بعد از Attack و تا زمان اسنپ‌شات، دارایی‌های لونا و UST در کیف پول‌های اوکی‌اکسچنج داشتند، تعلق گرفت. گفتنی است؛ ایردراپ دریافتی فقط مربوط به فاز اول است و فقط ۳۰ درصد از کل، به کاربران اختصاص‌ یافته و باقی آن طی دو سال به موجودی کاربران ارسال خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.