راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست سرمایه‌گذاری جدید یکتانت برگزار شد / یکتانت سهام‌دار ۷۰درصدی ایران سامانه شد

شرکت یکتانت با ارزش‌گذاری 18 میلیاردی، 70 درصد از سهام شرکت ایران‌سامانه را به‌صورت نقدی خریداری کرده است. به همین منظور امروز مورخ 15 اسفند یک نشست خبری با حضور سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت؛ عادل خالقی، بنیان‌گذار ایران‌سامانه و مهدی دانا، مدیر کسب‌وکار ایران‌سامانه برگزار شد. همچنین در یک پنل به مدیریت رضا جمیلی پیرامون علل این همکاری صحبت شد.

مؤمنی با اشاره به سرویس تبلیغاتی یکتانت صحبت‌هایش را آغاز کرد: «یکتانت پنج سال است که در حوزه تبلیغات وب‌سایت‌ها فعالیت می‌کند. هدف اصلی یکتانت این است که کسب‌وکارها به‌ واسطه بازدید تبلیغات‌شان، سود بیشتری دریافت کنند و به درآمدی پایدار برسند. زمانی که کسب‌وکارها نتیجه بهتری بگیرند، وب‌سایت‌های ناشر محتوا هم درآمدزایی موفق‌تری خواهند داشت.»

او ادامه داد: «یکی دیگر از اهداف یکتانت، منصفانه‌کردن درآمد وب‌سایت‌هاست. در روزهای ابتدایی شروع فعالیت‌مان، رتبه الکسا معیار درآمد سایت‌ها بود، اما ما در مجموعه خودمان بازدهی تبلیغات را معیار اصلی قرار دادیم. این شاخص باعث می‌شود وب‌سایت‌ها برای تولید محتوای باارزش تلاش کنند و در نتیجه انسان‌ها در وب مطالب غنی بخوانند.»

به گفته او یکتانت به‌ مرور زمان محصولات و خدماتش را گسترش داد و امروز بیزینس‌لاین‌های یکتانت به 22 بخش می‌رسد. او ادامه داد: «در حال حاضر 430 نفر به‌طور مستقیم در مجموعه مشغول به کارند و قصد داریم در ادامه مسیر، به مقصد دیجیتال‌مارکتینگ ایران تبدیل شویم.»

در ادامه خالقی، بنیان‌گذار ایران‌سامانه با اشاره به نقش امنیت در ثبات جایگاه ایران‌سامانه گفت: «توانمندی‌های فنی نرم‌افزار و قابلیت افزایش ظرفیت‌های ایران‌سامانه هنگام رخدادهای سیاسی مانند انتخابات باعث شد که توانایی ایران‌سامانه بیشتر از قبل به چشم بیاید. بیشتر سایت‌ها در آن برهه زمانی آسیب‌پذیر شده بودند، اما اطلاعات سایت‌های تحت پوشش ایران‌سامانه به سبب امنیت سامانه با هیچ مشکلی مواجه نشدند. بعد از آن بسیاری از رسانه‌های کشور به سمت ایران‌سامانه آمدند و ما را به‌عنوان مجموعه‌ای که می‌تواند تداوم سرویس ایجاد کند، شناختند.» (ایران‌سامانه از سال‌ 1384 و بعد از استقبال‌های مذکور تأسیس شد. تمام فعالیت‌های گفته‌شده مربوط به اقدامات شخص خالقی پیش از تأسیس رسمی ایران‌سامانه است.)

او ادامه داد: «این شروع خوب باعث شد تمرکزمان را بر رسانه‌های خبری مجازی کشور بگذاریم. فعالیت مشتریان ما که همان رسانه‌ها هستند، بسیار حساس است، به همین خاطر طی این سال‌ها، از فعالیت تخصصی‌مان دور نشده‌ایم. طیف وسیعی از رسانه‌ها با خط فکری‌های متفاوت مشتریان ما هستند. ایران‌سامانه را می‌توان یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی دانست که در حوزه فضای مجازی به رسانه‌ها خدمات ارائه می‌دهد. مشتریان ما که از وب‌سایت‌های پربازدید کشور محسوب می‌شوند، حداقل 14 سال است که با ایران‌سامانه همکاری می‌کنند.  همکاری بلندمدت رسانه‌ها با ما از ثبات ارائه خدمات و تداوم سرویس نشئت می‌گیرد. به‌طور کلی 18 سال فعالیت بدون وقفه رمز موفقیت ما در جلب اعتماد رسانه‌هاست.»

به گفته او، ارائه خدمات جامع، دانش فنی، محصولات حرفه‌ای باکیفیت و تجربه ایران‌سامانه در زمینه طراحی و توسعه سامانه‌های تحت وب سبب شده تا فعالان حرفه‌ای عرصه رسانه دیجیتال و سایت‌های اطلاع‌رسانی سازمان‌ها و نهادهای معتبر کشور به همکاری با این شرکت سوق پیدا کنند.

خالقی ضمن بیان اینکه کاربران ایران‌سامانه در چهارچوب قوانین کشور فعالیت می‌کنند، در خصوص مشتریان ایران‌سامانه گفت: «طراحی سایت و پشتیبانی فنی بیش از ۷۰۰ سایت  معروف کشور از جمله تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان، عصر ایران، برترین‌ها، فرارو، انتخاب، شبکه خبر، آفتاب، پارسینه، خبر ورزشی، رویداد 24 و خبرگزاری‌های صداوسیما، میزان، دانشجو، بسیج، دانا، روزنامه کیهان، مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول ریاست‌جمهوری، دفتر هیئت دولت و… توسط ایران‌سامانه صورت گرفته است.»


ترکیب هیئت‌مدیره تغییری نخواهد کرد


در ادامه پنل مؤمنی، از جزئیات همکاری ایران‌سامانه و یکتانت صحبت کرد: «از چهار سال قبل به‌دنبال همکاری با ایران‌سامانه بودیم، از ابتدا می‌دانستیم که رویکرد ایران‌سامانه می‌تواند به یکتانت کمک کند. اینکه یک مجموعه 14 سال بی‌وقفه به وب‌سایت‌های زیادی خدمات دهد، نشان‌دهنده قوت یک مجموعه است. بعد از مذاکرات‌مان متوجه شدیم که کدهای نوشته‌شده بسیار دقیق و ایمن نوشته‌ شده‌اند.»

او اضافه کرد: «علت اصلی سرمایه‌گذاری، تیم فنی متخصص و زیرساخت فنی‌ای بود که در این سال‌ها شکل‌ گرفته بود. البته این تنها علت نیست، یکتانت در نتیجه تعامل با  ایران‌سامانه به داده‌های مؤثری دست پیدا می‌کند. یکتانت داده‌ها را در کدهای تبلیغاتش به کار می‌گیرد و در نمایش‌های الگوریتمی‌اش اجرا می‌کند. در نتیجه کسب‌وکارها نتایج بهتری از تبلیغات‌شان می‌گیرند. همچنین بیزینس‌لاین‌های متفاوت ما از جمله نجوا و تریبون ایران‌سامانه تعاملاتی خواهند داشت.»

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: «با ارزش‌گذاری 18 میلیاردی، 70 درصد سهام ایران‌سامانه را به‌صورت نقدی خریداری کردیم. ترکیب هیئت‌مدیره تغییری نخواهد کرد و همه همکاران سر جای خود باقی خواهند ماند. مسیر ایران‌سامانه هم همان مسیر قبلی است؛ فقط باقدرت‌تر.»

خالقی در همین راستا ضمن بیان اینکه آینده شرکت مثبت است، گفت: «به‌عنوان بنیان‌گذار ایران‌سامانه بعد از انعقاد قرارداد با یکتانت احساس کردم ظرفیت‌ من برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایران‌سامانه تمام‌ شده، شرکت در اوج خودش قرار دارد و هم‌افزایی با شرکت یکتانت باعث خواهد شد شرکت ارتقا پیدا کند و کیفیت خدمات بیشتر شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.