راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حمید حسن‌آبادی از مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس کناره‌گیری کرد

شنیده‌های حاکی از آن است، حمید حسن‌آبادی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس، بعد از قریب به یک دهه فعالیت در حوزه فناوری بازار سرمایه، از این سازمان جدا شده است.

او از اردیبهشت 1398 به عنوان قائم‌مقام مدیر فناوری‌اطلاعات و از مهر 1399 به عنوان مدیر فناوری‌اطلاعات در سازمان بورس ایفای نقش کرده است. حسن‌آبادی دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته مدیریت فناوری‌‌اطلاعات از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.

راه‌اندازی سامانه دیده‌بان سلامت بازار سرمایه، راه‌اندازی گذرگاه داده بازار سرمایه (CMIX)، تأسیس اداره فناوری‌های تنظیم‌گری (RegTech) برای نخستین بار در کشور در سازمان بورس، راه‌اندازی سامانه‌های مجامع الکترونیکی و ارتقاء مرکز میانی صدور گواهی دیجیتال (CA) بازار سرمایه از جمله اهم اقدامات او در سازمان بورس بوده است. همچنین ناظر پروژه‌های ملی سهام عدالت، سامانه بومی معاملات و سامانه بومی پس از معاملات، مسئول کارگروه فین‌تک کشور در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (آیسکو)، دبیر کمیته عالی فناوری‌اطلاعات بازار سرمایه و دبیر شورای راهبری سندباکس بازار سرمایه از جمله مسئولیت‌های حسن‌آبادی در طول فعالیت او در مجموعه سازمان بورس به شمار می‌رود.

به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران حوزه فناوری بورس، راه‌اندازی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه در سازمان بورس به عنوان اولین نهاد رگولاتوری دارای سندباکس بخشی در کشور و با هدف حمایت از ایده‌ها و کسب‌و‌کارهای نوآورانه در حوزه بورسی یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین اقدامات حسن‌آبادی در طول دوران مسولیت او در سازمان بورس بوده است.

گفته می‌شود علی ایلخانی،جانشین حسن‌آبادی در مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس خواهد شد. ایلخانی پیش از این مشاور مدیر عامل و مدیر بانکداری دیجیتال بانک ایران ونزوئلا و همچنین مدیر فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.