پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مدیرعامل کارگزاری برخط همپاد کیان: فعالیت آیتول شفاف و در چارچوب آییننامههای بیمه مرکزی است
در پی شفافسازی آیتول در زمینه نحوه فعالیت خود، بیمه مرکزی مجوز فعالیت کارگزاری برخط همپاد کیان (آیتول) را مجدداً به رسمیت شناخت.
«مجوز فعالیت کارگزاری برخط همپاد کیان (آیتول) رفع تعلیق شد.» رفع تعلیق مجوز فعالیت این استارتاپ فعال در حوزه ارائه خدمات خودرویی، دو هفته پس از اعلام این خبر در وبسایت بیمه مرکزی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی صورت گرفت. این اتفاق درست زمانی رخ داد که آیتول (itoll) برای اکران کمپین محیطی خود آماده بود و همین موضوع موجب به تعویق افتادن اجرای کمپین تا زمان رفع تعلیق مجوز شد. به این ترتیب کمپین محیطی و دیجیتال آیتول از روز جمعه یکم بهمنماه اجرا شد.
محمدرضا برزگری، مدیرعامل کارگزاری برخط همپاد کیان در رابطه با رفع تعلیق مجوز فعالیت این شرکت گفت: «در پی انتشار خبر تعلیق مجوز فعالیت آیتول که بیمه مرکزی دلیل آن را مغایرت عملكردی این شرکت با استناد به آییننامه كارگزاریهای رسمی بیمه مستقیم عنوان کرده بود، مذاکراتی بین مدیران ارشد این شرکت و بیمه مرکزی صورت گرفت. ماحصل این مذاکرات، شفافسازی آیتول در مورد نحوه فعالیت کارگزاری برخط همپاد کیان (آیتول) و رفع کامل ابهامات بهوجودآمده بود و در نهایت مجوز فعالیت این کارگزاری بهصورت رسمی در روز چهارشنبه ۲۹ دیماه، از سوی بیمه مرکزی رفع تعلیق شد.»
به گفته برزگری؛ «فعالیت کارگزاری برخط همپاد کیان (آیتول) در جهت تکمیل زنجیره ارزش خدمات خودرویی صورت میگیرد و آیتول در زمینه ارائه خدمات بیمهای، کاملاً در چارچوب آییننامه و دستورالعملهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ثبت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم فعالیت میکند.»
او مهمترین مزیت این پلتفرم ارائهدهنده خدمات یکپارچه خودرویی را، تغییر ساختار خطی و سنتی در صنعت بیمه به ساختار پلتفرمی و ایجاد یک مسیر جدید در خصوص دیجیتالیکردن و افزایش ضریب نفوذ این صنعت به نحوی دانست که تمام نمایندگیهای سطح کشور از تمام شرکتهای بیمه، قابلیت ثبتنام و صدور بیمه در این پلتفرم را داشته باشند.
مرتضی امیری، مدیر بازاریابی آیتول نیز در رابطه با اکران گسترده تبلیغات محیطی و دیجیتال این برند استارتاپی گفت: «با توجه به برنامهریزی صورتگرفته از چندین ماه قبل، قرار بر این بود که پس از انجام پروژه ریبرندینگ و رونمایی از هویت بصری جدید آیتول، کمپین تبلیغاتی 360 درجه در جهت افزایش آگاهی از برند آیتول در تهران اجرا شود، اما بهدلیل تعلیق مجوز کارگزاری آیتول، این برنامهریزی تغییر کرد و اکران تبلیغات محیطی آیتول به تعویق افتاد. در نهایت و صرفنظر از متضرر شدن آیتول بابت تأخیر اجباری در اجرای این کمپین، بعد از رفع تعلیق و حل ابهامات پیشآمده کمپین تبلیغاتی گسترده آیتول از جمعه یکم بهمن آغاز شد.»
آیتول که در سال ۱۳۹۷ با تمرکز بر سرویسهای تجمیعشده عوارض خودرو فعالیت خود را آغاز کرد، امروز بیش از ۱۰ سرفصل خدماتی شامل بیمه شخص ثالث، بیمه موتور، بیمه بدنه، عوارض خودرو، معاینه فنی، ترخیص خودرو، تعویض پلاک، تعمیرگاه آیتول، مشاوره حقوقی و تعویض روغن را پوشش میدهد.