پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کانال خودپرداز به مجموعه کانالهای یکپارچه سامانه اومنیچنل رادین اضافه شد
شرکت رادین در همکاری با شرکت خدمات انفورماتیک موفق به اضافهکردن کانال خودپرداز به مجموعه کانالهای یکپارچه سامانه اومنیچنل (OmniRAD) خود شد.
به گزارش روابط عمومی رادین، این شرکت بهعنوان عضوی از گروه حصین، موفق شد دستگاههای خودپرداز شرکت فرادیس البرز را که از پروتکل NDC و NDC+ پشتیبانی میکنند، به سامانه اومنیچنل خود متصل کند. این سامانه، امکانات بسیاری را برای کاربر ادمین و مشتری خودپرداز فراهم میآورد. از مزایای اومنیچنل برای کاربر ادمین خودپرداز میتوان به طراحی ساده و داینامیک منوها و صفحات خودپرداز بدون نیاز به کدنویسی، ارائه سرویسها روی دستگاه خودپرداز با استفاده از ترسیم فرایند انجام کار در سامانه OmniRAD و کاهش زمان و هزینه ارائه سرویسهای جدید مناسبتی روی دستگاههای خودپرداز اشاره کرد.
از طرف دیگر با کمک این سامانه و اضافهشدن دستگاه خودپرداز به کانالهای یکپارچه سامانه OmniRAD میتوان سرویسهای متفاوت و خلاقانهتری به مشتریان عرضه کرد. مشتری میتواند عملیات بانکی خود را روی کانالی مانند دستگاه خودپرداز آغاز کند و روی کانال دیگری مثل موبایلبانک آن را ادامه دهد. با برداشتهشدن این محدودیت سناریوهای جذابی مثل اسکن قبض با موبایل و ادامه فرایند پرداخت قبض روی دستگاه خودپرداز، انتخاب مبلغ برداشت وجه مورد نظر قبل از رسیدن به دستگاه خودپرداز و دریافت بدون معطلی آن از دستگاه خودپرداز، نمایش کارتابلهای مشتری در دستگاه خودپرداز بدون نیاز به کارت و احراز هویت مشتری از طریق موبایل برای انجام عملیات بانکی دستگاه خودپرداز که به احراز هویت نیاز دارد را میتوان پیادهسازی کرد.
اومنیچنل یک استراتژی در سطح سازمان، جهت بهبود تجربه مشتریان نسبت به سازمان است. سـامانه اومنیچنل به سـازمان این امکان را میدهد که تمامی کانالهای ارتباط با مشتری به یک سامانه متصل باشند و مشتری امکان حرکت بین کانالهای مختلف و بهاشـتراکگذاری اطلاعات خود و امکان ارائه سرویس بهتر بر اساس تحلیل رفتار و اطلاعات مشتری را داشته باشد.
با اجرای این پروژه کلیه بانکهای متصل به سامانههای بانکی شرکت خدمات انفورماتیک، امکان ارائه این خدمات بر دستگاههای خودپرداز خود را نیز خواهند داشت.
شرکت رادین، بهعنوان اولین توسعهدهنده سامانه بومی اومنیچنل در ایران، امکانات بسیاری را در سامانه اومنیچنل خود طراحی کرده است. از آن جمله امکان اتصال به سامانه اومنیچنل از طریق انواع کانالهای وب، موبایل، USSD، انواع شــبکههای اجتماعی، API Open، درگاه سوئیچهای بانکی (8583ISO)، اتصـال به انواع سـرویس و مخازن داده مانند REST ،SOAP، اتصـال به انواع پایگاههای داده مبتنی بر SQL ،NoSQL، اتصـال به سـوئیچهای پرداخت (ISO8583)، اتصال به انواع درگاههای پرداخت، ارسال SMS و…، ارائه سرویس یکپارچه احراز هویت و مجازشماری با قابلیت اتصال به سامانههای موجود، توسعه نرمافزار بدون/با کمترین مقدار کد (Low Code Development Platform)، توسعه واسط گرافیکی از طریق ابزار فرمساز، قابلیت debug و ایجاد نسخ draft برای فرایند جهت آزمایش پیش از deploy، امکان ارائه Open API با فرمت ورودی و خروجی قابل تعریف توسط کاربر و ارائه پرتال واحد مدیریت و گزارشگیری را میتوان برشمرد.