راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توقف موقت جریمه اپراتورهای مختل‌کننده کلاب هاوس

با شکایت ایرانسل، مصوبه دولت در خصوص جریمه اپراتورها به دلیل اختلال عمدی در کلاب‌هاوس با رای دیوان عدالت اداری متوقف شد.

به گزارش راه‌پرداخت، با استناد به این رای، دولت فعلا اجازه ندارد اپراتورها را جریمه و یا پروانه آن‌ها را تعلیق کند، به این ترتیب اختلال غیر قانونی کلاب هاوس توسط اپراتورها ادامه خواهد داشت.

باوجود فیلتر نشدن کلاب هاوس، از 19 فروردین ماه دسترسی کاربران ایرانی به کلاب هاوس با مشکلاتی مواجه شد. بعد از اعلام دوباره محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در خصوص صادر نشدن حکم فیلتر این پلتفرم، مشخص شد سه اپراتور اصلی ایرانسل، همراه اول و شرکت مخابرات با تغییر DNS و مسدودسازی آدرس IP اقدام به ایجاد این اختلالات کرده‌اند.

سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات نیز با ارسال هشداری به سه اپراتور اصلی کشور به آن‌ها ۲۴ ساعت فرصت داد تا اختلال‌های مذکور را برطرف کنند. با پایان این مهلت و انجام نشدن اقدامی مبنی بر رفع این اختلالات، سازمان مذکور از این سه اپراتور شکایت کرد.

اپراتورها باوجود شکایت انجام شده به مسیر قبلی خود ادامه دادند. جهرمی در مقابل با گرفتن مصوبه‌ای از هیات وزیران موفق به جریمه روزانه ۵۰ میلیاردتومانی برای اپراتورها و کاهش مدت پروانه آن‌ها شد. در حال حاضر این مصوبه، با شکایت ایرانسل به صورت موقت از سمت دیوان عدالت اداری متوقف شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.