راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تحلیل و پیش‌بینی بازار رمز ارزها در گزارش بینوست / فصل آلت‌کوین‌ها در راه است

تحلیل بازار رمز ارزها به دلیل حجم بازار کم در مقایسه با سایر بازارها، رفتار پیش‌بینی ناپذیر معامله‌گران بزرگ و در برخی موارد اعمال قوانین جدید، به مراتب پیچیده‌تر از سایر بازارهای مالی است.

به تعداد تمام معامله‌گران، استراتژی منحصر به فرد و مدل سرمایه‌گذاری مختلف وجود دارد. رفتار شناسی معامله‌گران در این بازار بسیار دشوار و رفتارشان متناسب با نوسانات شدید قیمتی، گاها بسیار آشفته و ناآرام است.

بنابراین شاید هیچ تحلیلی، مسیر روشنی را برای موفقیت قطعی به شما نشان ندهد اما شاید بتوان تحلیل را همچون چراغ قوه‌ای به دست گرفت و مسیر را در پیش گرفت.

مجموعه مشاوره و مدیریت سرمایه‌گذاری بینوست، با بررسی مهم‌ترین معیارهای تحلیل بازار رمز ارزها، محتمل‌ترین سناریوهای ممکن را شبیه‌سازی و واکنش هوشمند سرمایه‌گذاران کلان را پیش‌بینی می‌کند.

فایل پی‌دی‌اف پیش‌بینی‌های بینوست را می‌توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید.

برای موفقیت در بازار رمز ارزها توجه به رفتار سرمایه‌گذاران هوشمند در کنار تحلیل و تصمیم‌گیری شخصی بسیار مهم است و شما را از روندهای بزرگ صعودی و پرسود مطلع و از سقوط‌های وحشتناک نجات می‌دهد.

براساس بررسی‌های بینوست در هفته گذشته قیمت بیت‌کوین با ۲۰ درصد افزایش قیمت به ۳۷۰۰۰ دلار رسید. کف قیمتی که بیت‌کوین در این هفته تجربه کرد حدود ۲۸۸۰۰ بود. همچنان این قیمت در محدوده ۳۴۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ در حال نوسان است. به دلیل همبستگی مثبت قیمت این رمزارز با سایر رمزارزها، در این هفته شاهد افزایش قیمت برخی از رمزارزهای رتبه یک تا ۱۰ بازار بوده‌ایم.

همچنین براساس این گزارش سلطه بیت‌کوین با نوسان در محدوده ۶۳ الی ۶۶ درصد باعث نوسان بالایی در بازار آلت‌کوین‌ها شد. نگاهی به حجم کلی بازار البته این احتمال که فصل آلت‌کوین‌ها در راه است را تقویت می‌کند. طی هفته گذشته مارکت‌کپ بیت‌کوین افزایش ۲۰ درصدی داشته است و طی یک نوسان تا ۳۰ درصد هم رشد کرد که البته موقتی بود.

با توجه به پایین بودن سطح سلطه و احتمال کاهش بیشتر آن جریان فزاینده ورود نقدینگی به آلت‌کوین‌ها در کوتاه مدت همچنان می‌تواند محتمل باشد و احتمال رشد قیمت در‌ آلت‌کوین‌ها وجود دارد. همچنین نمودار حجم پول‌ آلت‌کوین‌ها هم به خوبی نشان‌دهنده ورود نقدینگی به آنها طی هفته گذشته بوده است.

بنابراین دو سناریو برای بازار قابل پیش‌بینی است:

در سناریو اول احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین وجود دارد و به باند حمایتی ۲۸۰۰۰ تا ۲۹۰۰۰ برخورد خواهد کرد اما به دلیل جو روانی حاکم بر بازار، آلت‌کوین‌ها تغییر آنچنانی نخواهند کرد مگر آنکه دامیننس بیت‌کوین افزایش یا کاهش محسوسی را تجربه کند.

در سناریو دو که محتمل‌تر نیز است و بستگی به خرید مجدد گری اسکیل و بقیه سرمایه‌گذاران سازمانی دارد، به نظر می‌رسد بیت‌کوین مجددا سطح قیمت ۴۱۰۰۰ دلار را لمس کند و در این حالت باید توجه اصلی به رفتار دامیننس باشد. اگر دامیننس زیر سطح ۶۴ درصد بماند می‌توان به رشد خوب آلت‌کوین‌ها در هفته آینده امیدوار بود.


خیره‌کننده‌ها


در هفت روز گذشته برخی از رمزارزها شاهد تغییرات قیمتی خیره‌کننده‌ای بودند. به بیشترین رشد قیمتی و بیشترین سقوط ارزش برخی از این رمز ارزها در ادامه توجه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.