راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فعال‌سازی غیرحضوری رمز اول و دوم پویا در سامانه‌های کیلید و پیشخوان بانک آینده

از ابتداي امسال و همزمان با اجرای محدوديت در رفت‌وآمد ناشي از ویروس كرونا، سرويس فعال‌سازي غيرحضوري رمز اول و دوم پويا در بخش وب سامانه كيليد بانك آينده اضافه شده تا مشترياني كه از این برنامه استفاده مي‌كنند، براي فعال‌سازي رمز پويا نيازي به مراجعه حضوری به شعبه و خودپرداز نداشته باشند. پیاده‌سازی این سرویس در کمتر از یک ماه توسط شرکت آدانیک عملیاتی شد و اکنون مشتریان بانک آینده می‌توانند از آن استفاده کنند.

محمدحسین منوچهری، رئیس اداره مهندسی نرم‌افزار بانك آینده با اشاره به اینکه سرویس فعال‌سازی غیرحضوری رمز اول و دوم پویا در بهمن ماه سال 1398 به بهره‌برداری رسیده، توضیح داد: «اکنون این سرویس قابل استفاده است و برای استفاده در سامانه کیلید، مشتری باید از طریق بخش وب سامانه موبایلی کیلید، اقدام کند. در سامانه پیشخوان نیز از طریق بخش «سایر خدمات»، منوی فعال‌سازی رمز پویا در دسترس است.»

او هدف از راه اندازی این سرویس را کاهش مراجعه مشتری به شعب بانک یا دستگاه خودپرداز بانک آینده برای فعال‌سازی رمز پویا، تکمیل سبد محصولات، توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی و ارائه روش غیرحضوری برای بهره‌برداری توسط مشتریان خارج از کشور دانست.

رئیس اداره مهندسی نرم‌افزار بانك آینده درباره نحوه فعال‌سازی غیرحضوری رمز دوم پویا در سامانه کیلید توضیح داد: «مشتریان می‌توانند برای دریافت رمز پویا از طریق سامانه ریما یا پیامک اقدام و هر یک از این روش‌ها را بسته به نیاز خود فعال کنند. از آنجایی‌که عملیات به‌صورت غیرحضوری است، مشتری باید از طریق شماره موبایل خود یا شماره موبایل تعریف شده در سامانه‌های بانک، تایید هویت شود. بر این اساس، اگر شماره وارد شده در زمان فعال‌سازی با شماره موبایل اعلام شده در بانک تطابق نداشته باشد، امکان استفاده از این سرویس غیرحضوری فراهم نیست، اما در صورت تطابق، مشتری می‌تواند از سرویس غیرحضوری فعال‌سازی رمز دوم پویا استفاده کند. بدین ترتیب با دریافت و انجام فرآیندهای راهنمایی شده در سایت می‌تواند رمز پویای خود را فعال کند.»

او در پاسخ به این سوال که برای نصب سامانه کیلید نیاز به مراجعه حضوری است یا نه، توضیح داد: «برای نصب سامانه کیلید نیاز به مراجعه به شعبه نیست و از طریق سایت کیلید می‌توان این برنامه را نصب کرد، اما برای فعال‌سازی سامانه کیلید مشتری باید به شعب بانک برای احراز هویت مراجعه کند. لذا کاربرانی که تا پیش از این از سامانه کیلید استفاده می‌کردند، دیگر هیچگونه نیازی به حضور در شعب برای فعال‌سازی رمز دوم پویا وجود ندارد.»

5 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    نیاز به مراجعه به شعبه نیست و از طریق سایت کیلید می‌توان این برنامه را نصب کرد. یعنی چی؟ کدام سایت؟ کدام لینک؟ چرا این متن قابل دسترس نیست؟ یعنی چرا وقتی گفته با مراجعه به سایت کلید، این سایت کلید را نمیتوان با کلیک کردن بر رویش، وارد آن شد؟

  2. هادی می‌گوید

    حرف مفت میزنن تو کلید کارت گذینه فعال سازی کارت نداره قسمت امضای دیجیتال هم اطلاعات کارت رو وارد میکنم میزنه اطلاعات کار صحیح نیست و مجبورم برم بانک پس چیزی بعنوان غیرحضوری وجود نداره چرند میگه

    1. mahur می‌گوید

      دوست عزیز وارد تنظیمات برنامه کیلید که بشین یه گزینه به اسم وب کیلید داره، از اونجا میتونین رمز پویا رو با دو روش فعال کنین

  3. ناشناس می‌گوید

    نه درسته از کلید میشه فعالسازی کرد من انجام دادم ولی رمز اول و دوم رو نتونستم

  4. ghasem می‌گوید

    تا حالا که نشده مسئولین بخوان کاری انجام بدن که مردم راحت تر بشن.فقط بلدن حرف مفت بزنن.من هرچی کد ملی زدم وتنها شماره ای که بنامم هست و همه جا همون ثبت شده رو زدم خطا میده که درست نیست..بنظر من تنها چیزی که درست نیست کارکردن یه مشت آدم بی لیاقت توی ایرانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.