راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی کریستو کارمن، مدیرعامل ترانسفروایز و اولین کارمند اسکایپ

ماهنامه عصر تراکنش / کریستو کارمن به‌عنوان یک مشاور مالی و تاوت هینریکوس که به‌عنوان اولین کارمند اسکایپ شناخته می‌شود، ایده شکل‌گیری ترانسفروایز را به واقعیت تبدیل کردند. همان‌طور که گفتیم کارمن یک مشاور مالی است که قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار ترانسفروایز به‌عنوان مشاور مدیریت در شرکت‌هایی مانند دیلویت و پرنس‌واترهوس کوپر فعالیت می‌کرد و همچنین با بانک‌ها و بیمه‌گران اروپایی برای مدرن‌سازی فرایندها و سیستم‌هایشان کار می‌کرد، اما بعد از مدتی تصمیم گرفت همه‌چیز را رها کند و با هینریکوس شروع به راه‌اندازی سیستم جدیدی برای انتقال پول فرای مرزها کند.

اما اولین تجربه کاری کارمن به 19سالگی‌اش برمی‌گردد؛ زمانی که اولین کسب‌وکارش با نام Investor.ee را که در واقع پورتال ردیابی سرمایه‌گذاری آنلاین بود، راه‌اندازی کرد. ترانسفروایز که به‌عنوان هشتمین کسب‌وکار ساختارشکن در لیست 50 ساختارشکن سال 2015 سی‌ان‌بی‌سی و همین‌طور جزء 20 استارت‌آپ جذاب لندن معرفی شد، در حال حاضر از 300 ارز در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند و در سال 2017 اعلام کرد که مشتریانش ماهانه بیش از یک میلیارد پوند پول ارسال كرده‌اند.

همچنین درآمد شرکت در سال 2018 به 151 میلیون دلار رسیده است. آوریل امسال هم در خبرها اعلام شد که ترانسفروایز به‌عنوان اولین کسب‌وکار فین‌تک و غیربانکی موفق شد به سیستم پرداخت بین‌بانکی بانک انگلستان دسترسی پیدا کند. به گفته کارمن انجام مستقیم تراکنش‌ها موجب افزایش سرعت انتقال پول و کاهش هزینه‌ها می‌شود و ثمره این اقدام بدون شک نصیب مشتریان این بانک خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.