راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت آیدن قصد ارائه اولیه سهام 9 میلیارد یوروی در بورس اوراق بهادار آمستردام دارد

شرکت پرداخت هلندی آیدن (Ayden) خبر ارائه عرضه اولیه سهامش را در بورس اوراق بهادار یورونکس آمستردام تایید کرد.

به گفته آیدن، پیشنهاد در نظر گرفته‌شده شامل قرار دادن سهام خصوصی است که توسط سهامداران فروش به سرمایه‌گذاران نهادی در حوزه‌های مختلف، ازجمله هلند ارائه می‌شود. این پیشنهاد درنهایت ارزشی معادل 9 میلیارد یورو خواهد داشت.

سهامداران فروش قصد دارند تا نزدیک به 15 درصد سهام شرکت را در این عرضه اولیه سهام (IPO) به فروش برسانند.

پیتر ون در داز، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل آیدن می‌گوید:«احساس ما این است که هنوز در مراحل اولیه انجام یک سفر قابل توجه و بسیار مهم هستیم. تمرکز ما همچنان بر ساخت قابلیت‌های جدید و نیز کمک به رشد پذیرندگانمان خواهد بود.»

پیتر ون در داز، مدیرعامل آیدن

به گفته ون در داز، این پیشنهادات ما در عرضه اولیه سهام منجر به ایجاد آزادی در حفظ و نگهداری شرکت و همینطور ارائه مسیر نقدینگی به سهامدارانمان می‌شود.

با به پایان رسیدن سال 2017، آیدن اعلام کرد که درآمد خالصش 218 میلیون یورو بوده که نسبت به سال 2016، رشد 38 درصدی داشته است.

همچنین این شرکت درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) 99 میلیون یورویی داشته که نشان‌دهنده حاشیه درآمد EBITDA 45.5 درصدی است.

خبرهای خوش آیدن به همینجا ختم نمی‌شود. این شرکت اعلام کرد که حجم پردازش‌هایش در سال 2017 به 108 میلیارد یورو رسیده است در حالی که این حجم پردازش‌ها در سال 2016، فقط 66 میلیارد یورو بوده است.

در ماه فوریه هم، ای‌بِی پی‌پل را رها کرد و به‌عنوان پارتنر اصلی پردازش آیدن معرفی شد. ازجمله مشتریان آیدن هم می‌توان به اوبر، نتفلیکس، فیس‌بوک، اسپاتیفای، ایتسی و وودافون اشاره کرد.

مارک زاکربرگ، جک دورسی و شرکت اسکوئر هم از طرفداران و حامیان آیدن به شمار می‌آیند.

در پایان سال 2017، آیدن 668 کارمند در سراسر دنیا و دفاتری در آمستردام، ایالات متحده، آمریکای لاتین، آسیا-اقیانوسیه و اروپا دارد.

در همان سال 2017 هم بود که آیدن مجوز بانکداری خودش در اروپا را دریافت کرد و به این ترتیب شرکت امکان ارائه سرویس‌های پرداخت با تسویه مستقیم به پذیرندگان از طریق حساب آیدن را فراهم کرد و دیگر نیازی به حضور پارتنرهای بانکی برای انجام این کارها ندارد.

منبع: Banking Technology

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.