پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
رشد 50 درصدی مراجعه تلفنی به بانک مسکن در پی مصوبات تسهیلاتی جدید
در نیمه اول اردیبهشتماه شمار تماسهای شهروندان با سامانه تلفنی مرکز ارتباط با مشتریان این بانک، تحت تأثیر مصوبات جدید درباره تسهیلات مسکن، با رشد ۵۰ درصدی روبرو شد.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، کارشناسان مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن که همهروزه از ساعت 7:30 تا 16 و پنجشنبهها از ساعت 7:30 تا 13 آماده پاسخگویی و دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتریان از سراسر مناطق شهری و روستایی کشور هستند، در هفته گذشته عمدتاً به پرسشهای شهروندان درباره سقف تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن پاسخ دادند. ازآنجاکه ابتدای اردیبهشتماه موضوع تمدید مجوز پرداخت 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده به خریداران مسکن که از تسهیلات انفرادی از محل اوراق مسکن استفاده میکنند و نیز 20 میلیون تومان به زوجینی که تسهیلات 100 میلیون تومانی اوراق دریافت میکنند تا پایان فصل بهار اعلام شد، عمده سؤالات شهروندان در تماس با call center بانک مسکن در دو هفته ابتدایی اردیبهشت به کسب اطلاعات در این رابطه، شرایط پرداخت، سود و اقساط این تسهیلات اختصاص داشته است.
در نیمه اول اردیبهشتماه مجموعاً 8 هزار و 942 تماس با مرکز ارتباط با مشتریان بانک مسکن برقرار شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 50 درصد افزایشیافته است. سال گذشته در نیمه اول ماه میانی بهار 5 هزار و 974 تماس با این مرکز برقرارشده بود.
رتبه دوم پرتعدادترین پرسش مردم در تماس با call center در این مدت، به کسب اطلاعات درباره سیاستهای اعتباری سال 97 اختصاص داشته است. ازآنجاکه هرسال در اردیبهشتماه سیاستهای اعتباری از سوی بانک اعلام و تکلیف سقف و سود انواع تسهیلات و سپردهها مشخص میشود، مشتریان بانک مسکن در دو هفته گذشته سؤالات بسیاری در این رابطه مطرح کردند. البته سیاستهای اعتباری کلان شبکه بانکی از سوی بانک مرکزی برای سال جاری هنوز ابلاغ نشده اما بانک مسکن در ابتدای امسال، بسته اعتباری مربوط به سال 97 در حوزه تأمین مالی بخش مسکن و ساختمان را به کلیه شعب بانک ابلاغ کرد.
رتبه سوم پرتعدادترین پرسش در نیمه اول اردیبهشت نیز به مسئله کاهش نرخ سود صندوق پسانداز مسکن یکم اختصاص دارد. در هفته دوم اردیبهشت تماسهای بسیاری در این رابطه دریافت شد و اغلب مشتریان به دنبال کسب اطلاع از تأثیر کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق یکم از 8 به 6 درصد در بافت فرسوده و از 9.5 به 8 درصد در سایر مناطق شهری برای اطلاع از مبلغ اقساط ماهانه بودند. بخشی از پرسشها نیز به زمان اجرای این مصوبه اختصاص داشت که به آنها اعلام شد، فرایند ابلاغ مصوبه مذکور به بانک مسکن و سپس ابلاغ به تمام شعب بانک قدری به طول میانجامد.
طی 14 روز نخست اردیبهشتماه 283 پیام الکترونیکی و 333 پیام صوتی نیز دریافت و از سوی کارشناسان دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن بررسی شد. لازم به ذکر است با توجه به توقف فعالیت کانال بانک مسکن در تلگرام و راهاندازی کانال جدید در شبکه اجتماعی سروش، قابلیت پاسخگویی به پیامهای احتمالی ارسالشده به کانال تلگرام وجود نداشته است.
شهروندان تهرانی جهت برقراری ارتباط با این مرکز میتوانند با شماره تلفن 1830 و هموطنان ساکن در سایر شهرها نیز میتوانند با شماره 02161088 تماس بگیرند.