راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قسمت جدید سریال سیلیکون‌ولی با عنوان «عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده» منتشر شد

سیلیکون ولی عنوان یک مجموعه تلویزیونی کمدی است که از شبکه HBO پخش می‌شود و آخرین قسمتی که از فصل پنجم این سریال منتشر شده، درباره عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده و با عنوان «Initial Coin Offering» از این شبکه آمریکایی پخش شد.

اختصاص دادن یک قسمت از سریال به موضوع مهم این روزهای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده، نشان‌دهنده اهمیت این موضوع و تلاش برای تبدیل کردن آن به یک جریان اصلی است.

این قسمت از سریال، با نمایی از کوین‌بیس، صرافی بیت‌کوین ایالات متحده و استارت‌آپ Pied Piper شروع می‌شود که بعد از شکستی که در سری دوم جذب سرمایه خود داشتند، به‌دست آوردن سرمایه از طریق عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده (ICO) هستند.

انتشار این قسمت باعث شد تا جامعه ارزهای رمزنگاری‌شده سروصدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی  ازجمله ردیت داشته باشند. این داستان کاملا حال و هوای ارزهای رمزنگاری‌شده دارد و همچنین اشاره به خرید ناشیانه تسلا توسط یکی از مهندسین دارد.

ماجرا از این قرار است که گیلفویل معمار سیستم ارشد شرکت Pied Piper از سال 2009 در حال ماینینگ ارزهای دیجیتالی است تا اینکه بیت‌کوین وارد بازار می‌شود و گیلفویل هم کوین مخصوص Pied Piper را به بازار ارائه می‌دهد.

اما یکی از موضوعاتی که افراد در ردیت به آن اشاره می‌کنند این است که این سریال علاوه بر مزایا، خطرات ناشی از عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده را هم نشان می‌دهد و می‌گوید: «این سریال جنبه بسیار خطرناک ارزهای رمزنگاری‌شده را هم نشان می‌دهد.»

درواقع سریال به‌جای اینکه تماما درباره مدح و ستایش ارزهای رمزنگاری‌شده باشد، فضای ناپایدار و شاید بی‌رحمانه ICO را هم نشان می‌دهد و ماجرا بیان‌گر این است که این صنعت با مشکلات فراوان و غیرقابل پیش‌بینی مانند طرح‌های جعلی، هک‌های آنلاین و ابهامات قانون‌گذاری روبه‌رو است.

ماجرای جالبی هم درباره استارت‌آپ Pied Piper وجود دارد این است که خارج از سریال، به یک وب‌سایت واقعی تبدیل شده است که اتفاقا ارز Pied Piper Coin هم در حال جذب سرمایه از طریق عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده است و با قیمت 0.07 دلار مبادله می‌شود.

البته باید گفت که سیلیکون‌ولی اولین سریالی نیست که به فضای ارزهای رمزنگاری‌شده علاقه نشان داده است، سال گذشته هم یکی از قسمت‌های سریال تئوری بیگ‌ بنگ درباره بیت‌کوین بود که از شبکه سی‌بی‌اس منتشر شد.

ببینید: قسمت جدید سریال تئوری بیگ بنگ درباره بیت‌کوین است

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.