راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یک بانک عمانی هم به شبکه جهانی زنجیره بلوک ریپل اضافه شد

شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مالی bank Dhofar، شرکت عمانی است که به تازگی به شبکه زنجیره بلوک جهانی ریپل اضافه شده است.

این بانک که در شهر مسقط مستقر است خبر این عضویت را تایید کرده و گفته است که به‌کارگیری از فناوری زنجیره بلوک ریپل در حوزه پرداخت به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند برای مشتریانشان امکان صرفه‌جویی در زمان و هزینه هنگام انجام پرداخت‌های برون مرزی را فراهم کنند.

شبکه ریپل صدها عضو ازجمله بانک‌ها، ارائه‌دهندگان پرداخت و موسسات مالی مختلفی از سراسر دنیا دارد.

دکتر طارق طاها مدیر ارشد اطلاعات Bank Dhofar می‌گوید: «با استفاده از فناوری زنجیره بلوک ریپل ما می‌توانیم امکان انجام پرداخت و نقل‌وانتقلات پولی را به‌صورت آنی، بدون اصطکاک و با قابلیت مشاهده End to End برای مشتریان فراهم کنیم.»

درواقع Bank Dhofar می‌خواهد از xCurrent ریپل، که نرم‌افزار زنجیره بلوکی این شرکت برای پیگیری پرداخت‌ها و انجام تسویه‌های آنی است، در سیستم خودش استفاده کند.

یک محصول دیگری که ریپل به‌عنوان جایگزین آن را ارائه داده است، محصول xRapid است که با استفاده از ارز رمزنگاری‌شده ریپل به نام XRP امکان ایجاد نقدینگی آنی برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی را فراهم می‌کند.

اوایل سال 2018، شرکت وسترن یونیون اعلام کرد که از ارز رمزنگاری‌شده ریپل به‌صورت پایلوت استفاده می‌کند.

این اقدام Bank Dhofar به‌عنوان بخشی از استراتژی‌های دیجیتالی‌سازی این شرکت است که به همین منظور هم اوایل امسال به عضویت کنسرسیوم چند ملیتی زنجیره بلوک بانک‌چین درآمد که این کنسرسیوم توسط بانک مرکزی هند اداره می‌شود.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.