راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تا سال 2020 پذیرش پرداخت‌های کارتی توسط پذیرندگان 40 درصد افزایش خواهد داشت

تحقیقات نشان می‌دهد که پذیرش پرداخت‌های کارتی توسط پذیرندگان تا سال 2022، 40 درصد افزایش خواهد داشت و به تعداد 85 میلیون فروشگاه در سراسر دنیا می‌رسد. درواقع قوانین و مقررات و همینطور افزایش سواد مالی به این سمت پیش می‌رود که پذیرش کارت در سطح جهانی را، چه در کشورهای توسعه‌یافته و چه در کشورهای در حال توسعه، با سرعت بیشتری جا بیندازند.

آخرین تحقیقات کارت RBR نشان می‌دهد که تعداد فروشندگانی که پرداخت‌های کارتی را پذیرش می‌کنند، در سال 2016 به 61 میلیون نفر افزایش پیدا کرد. این رشد دو رقمی در آسیا اقیانوسیه، اروپای مرکزی و شرقی و آفریقا و خارمیانه ثبت شده است.

هرچند که با وجود این رشد اخیر، هر سه منطقه همچنان هم از لحاظ پذیرش کارت ضعیف عمل می‌کنند و انتظارها بر این است که تا سال 2020 این میزان پذیرش کارت‌ها به 85 میلیون نفر برسد.

براساس این گزارش، عوامل قانون‌گذاری و نظارتی نقش به‌سزایی در گسترش بیشتر این پذیرش کارت‌ها خواهد داشت. برای مثال این قوانین و مقررات در کشور قزاقستان تمامی پذیرندگان را مجبور کرده است که از سال 2016 کارت هم برای پرداخت پذیرش کنند و همین موضوع باعث شده تا رشد پذیرش کارت‌ها در این بازار تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

در همین حال در کشوری مانند هند هم به خاطر افزایش کل هزینه‌های ترمینال‌های EFTPOS و حذف مالیات‌های ترمینال‌ها از سوی دولت، تعداد فروشندگانی که کات پذیرش می‌کنند تا 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش RBR، حمایت دولت و بازیگران صنعت از این اتفاق هم در کشورهایی مانند تایلند و اوکراین هم به منظور ترویج سواد مالی و پرداخت‌های بدون پول نقد نیز افزایش پیدا کرده است.

چنین اقدامات و تلاش‌هایی باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان و همینطور فروشندگان بیشتر و به‌طور منظم‌تری به پرداخت با کارت و پذیرش آن روی بیاورند.

کریس هبرت کارشناس کارت و پرداخت RBR می‌گوید: «به نظر می‌رسد که این رشد اخیر در پذیرش کارت‌ها همچنان به روند خودش ادامه دهد و عامل اصلی‌اش هم ترکیبی از کاهش هزینه‌های فروشندگان و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان است»

منبع: RBR London

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.