راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهام وبصادر بانک صادرات با نزدیک به 50 درصد سقوط روبه‌رو شد

سهام نماد بانک صادرات امروز در بازار بورس کشور سقوط کرد. این سهام که وبصادر نام دارد 23 اسفندماه با 49.25 درصد کاهش، با افت شدیدی مواجه شد که واکنش سهام‌داران آن را برانگیخت.

بانک صادرات نیز اعلام کرد این سهام 222 درصد تعدیل منفی و 4.5 هزار میلیارد تومان زیان را تجربه کرده است. این سهام حدود 20 ماه متوقف و دارایی‌های داخل آن بلوکه شده بود و به تازگی سازمان بورس به بازگشایی‌ان اقدام کرده بود که با افت ارزش قیمت مواجه شد.

بانک صادرات درباره این زیان توضیح داده است: «علت اصلی و عمده تغییر در پیش‌بینی سود هر سهم برای سال 96، عدم وجود بازار مناسب جهت فروش دارایی‌ها طبق انتظارات پیش‌بینی شده بود اما در صورت نهایی شدن مذاکرات فروش یکی از شرکت‌های فرعی‌،  500 میلیارد تومان از زیان پیش‌بینی شده کاهش خواهد یافت.»

بانک صادرات گزارش مربوط به پیش‌بینی درآمد را تهیه و به سازمان بورس ارسال کرده بود و درنهایت با رایزنی‌ بین وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و تهاتر طلب حدود 42 هزار میلیارد تومان سازمان بورس تصمیم بر بازگشایی مجدد سهام گرفت که کمی پس از بازگشایی با سقوط ارزش مواجه شد.

سهامداران وبصادر با ثبت نظر خود در سایت‌های مختلف، اعتراض و خشم خود را نسبت به این سقوط ابراز کردند. عمده اعتراض آنها به این مسئله است که بعد از چندین ماه بلوکه شدن سپرده‌های خود، حالا با افت شدید ارزش سهام نیز مواجه شده‌اند و حال سرمایه آنها درست پیش از شروع سال جدید با آینده نامشخصی مواجه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.