راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌آپ دریاپ در جستجوی جایزه یک میلیون دلاری

«دریاپ» یک استارت‌آپ فین‌تک است که در حوزه پرداخت بدون تماس از مهرماه 96 کار خود را آغاز کرده. این استارت‌آپ با مطالعه مشکلات اپلیکیشن‌های پرداخت بدون تماس که با Qrcodes و NFC کار می‌کنند، ایده اولیه خود را شکل داد و تمرکز خود را بر جایگزینی آن اپلیکیشن‌ها قرار داده است.

این استارت‌آپ در زمانی که کار خود را آغاز کرد، استارت‌آپ‌ها در سایر نقاط دنیا هم به دنبال یافتن راه‌حلی جهت حل مشکل پرداخت بدون تماس بودند و دریاپ هم‌زمان با استارت‌آپ‌های اروپا و آمریکا به این حوزه ورود کرد. به همین دلیل این استارت‌آپ مورد توجه شتاب‌دهنده‌های خارجی قرار گرفته است.

ابتدای ماه جاری میلادی (فوریه 2018) این استارت‌آپ اولین جایزه‌اش را کسب کرد؛ جایزه 50 هزار دلاری که در یک مسابقه بین‌المللی در بین صدها استارت‌آپ از کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، آلمان و … برنده آن شده است و اکنون در مرحله نهایی این مسابقه به عنوان اولین استارت‌آپ ایرانی برای جایزه یک میلیون دلاری به رقابت می‌پردازد.

این رقابت جهانی Edge 196 (https://www.edge196.com) نام دارد که خود را این‌گونه تعریف کرده است: رقابت جهانی استارت‌آپ 2017، در حوزه فین‌تک به قصد توانمندسازی نوآوران و استارت‌آپ ها در سطح جهان صورت می‌گیرد. این رقابت در 26 ناحیه جهان شامل 196 کشور و با هدف شناسایی استارت‌آپ‌هایی که می‌توانند تک‌شاخ‌های این صنعت در سال‌های آینده باشند، برگزار می‌شود. از هر ناحیه 3 استارت‌آپ به رقابت مقدماتی و یک استارت‌آپ به رقابت نهایی راه می‌یابند. یعنی 26 استارت‌آپ از سراسر جهان به رقابت نهایی راه پیدا می‌کنند و هر یک از این 26 استارت‌آپ 50 هزار دلار به علاوه پیشنهاد سرمایه‌گذاری به عنوان جایزه دریافت می‌کنند و در نهایت پس از رقابت بین همه آن‌ها یک استارت‌آپ به جایزه یک میلیون دلاری می‌رسد.

مراحل پیش ثبت‌نام این رقابت از سپتامبر 2017 آغاز شد و با عبور از غربالگری اولیه، دریاپ در یک ارائه آنلاین در ژانویه امسال به عنوان برنده نهایی ناحیه غرب آسیا انتخاب شد و اکنون بنیان‌گذاران دریاپ خود را برای ارائه نهایی در مارچ 2018 و رقابت با 25 استارت‌آپ دیگر در مقابل هیات داوران آماده می‌کنند.

هم‌زمان دریاپ در مرحله پیش نهایی رقابت استارت‌آپ مسترکارت به نام استارت‌پث (https://www.startpath.com) به جمع 50 تیم نهایی راه یافته و امیدوار است که به لیست 20 تیم نهایی راه یابد.

دعوت برای حضور درمانی 2020 در سنگاپور و گردهمایی استارت‌آپ ها در سیساید گوا (https://www.seasidestartupsummit.in) نیز از دیگر اتفاقات پیرامون این استارت‌آپ است. درصورتی‌که دریاپ بتواند در این مسابقه برنده شود تا 25 هزار دلار جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.

راه‌حل ارائه شده توسط این استارت‌آپ برای انتقال و دریافت وجه می‌تواند یکی از مشکلات اصلی سیستم پرداخت یعنی هزینه‌های گزاف سیستم بانکی را مورد هدف قرار دهد. تیم دریاپ تلاش می‌کند تا با جلب نظر مدیران شهری اولین قدم خود برای بستن قراردادهای مطمئن را بردارد.

هر چند که جدید بودن روش کار و ایجاد اعتماد در مصرف‌کننده می‌تواند به عنوان یکی از موانع این استارت‌آپ باشد، اما با همکاری سیستم بانکی می‌توان در زیرساخت اطمینان لازم برای اجرای درست این کار را فراهم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.